وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پژوهشی : دانلود مطالب درباره بررسی سهم آگهی های مزایده و ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

آگاه کردن بازار از تغییر قیمت

تغییر دریافتهای ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا

بهخاطر سپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمیشود.

توضیح درباره نحوه کار کالا

متقاعد کردن مشتری به خرید کالا در زمان حاضر

حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان

شرح خدمات وجود

متقاعد کردن مشتری برای پذیرش فروشنده شرکت

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

اصلاح یا برطرف کردن تأثیرات منفی

تعدیل اضطراب مصرفکنندگان

ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت

۴۸) (فیلیپ و آرمسترانگ، ۱۹۹۶، ۴۹۸)
از یک منظر دیگر میتوان گفت که هدف و منظور تبلیغات بازرگانی میتواند این باشد که چیزی را به فروش برساند. این هدف میتواند فروش ایده یا عقیدهای باشد و یا میتواند کالا یا خدمتی را به فروش برساند. قدر مسلم اینکه هدف نهایی از تبلیغ کردن، فروختن است. به عبارت دیگر میتوان هدف تبلیغات بازرگانی را بدین گونه توجیه کرد که منظور از تبلیغات بازرگانی برقرار کردن ارتباط حقیقی بین مصرفکننده و تولیدکننده کالاست به طوری که تأثیر نهایی برقراری ارتباط به نحوی باشد که رفتار، عملیات، تمایلات و تصمیمات گیرندگان پیام را بتوان مشخص کرد. در بیشتر اوقات، چه تبلیغکننده کالا و چه جامعه تبلیغ شده، خصیصه فوق را نادیده گرفتهاند. (سلامی و تکیه، ۱۳۵۱، ۳۳)
به منظور آنکه بتوان هدفهای مشخصتر و واضحتری را در برنامه تبلیغ به مورد اجرا گذاشت لازم است که این گونه هدفها را معین و مشخص نمود. در زیر به چند نمونه از آنها اشاره میشود: (همان، ۳۵-۳۸)
۱) پشتیبانی از برنامه فروش مستقیم
۲) دسترسی به کسانی که توسط فروشنده رسیدن به آنها ممکن نیست
۳) بهبود رابطه با واسطه های بازرگانی
۴) معرفی محصول یا کالای جدید یا فهرست بهای جدید
۵) افزایش فروش محصول
۶) تغییر منطقه جدید و جلب گروه جدیدی از مصرفکنندگان
۷) گسترش فروش در سطح کلی
۸) حسن شهرت کارخانه یا مؤسسه
– بودجه تبلیغات
پس از اینکه شرکت اهداف خود را از تبلیغات روشن کرد، باید نسبت به تعیین بودجه تبلیغاتی لازم برای هر یک از کالاهای خود اقدام کند. نقش تبلیغات تحت تأثیر قرار دادن تقاضا برای یک کالا میباشد. هر شرکتی برای تحقق میزان فروش مورد نظر خود، حاضر است، هر مقداری که لازم باشد هزینه کند. برای تعیین بودجه تبلیغاتی پنج روش وجود دارد که مفصلاً توضیح داده خواهد شد. در زیر به بعضی از عوامل خاص اشاره شده میشود که باید هنگام تعیین بودجه تبلیغات در نظر داشت:
مرحله دوره عمر کالا: کالاهای جدید برای ایجاد آگاهی لازم و فراهم کردن شرایط مصرف آزمایشی به تبلیغات زیادی نیاز دارند. انواع مارکهای تجاری بالغ، معمولاً به عنوان سهمی از فروش به بودجه تبلیغات کمتری نیازمندند.
سهم بازار: مارکهای تجاری که دارای سهم بازار بالایی هستند، در مقایسه با مارکهای با سهم بازار کمتر معمولاً به بودجه تبلیغاتی بیشتری نیاز دارند، برای رسیدن به هدف ایجاد تقاضا یا تصاحب سهم فروش رقبا به بودجه تبلیغاتی بیشتری نیاز است تا فقط سهم فعلی بازار.
رقابت و شلوغی بازار: در بازاری که تعداد ارتباط زیاد و حجم تبلیغات آنها نیز قابل ملاحظه است، برای رساندن صدای خود به مخاطبین هدف، به تبلیغات زیادتری نیاز است.
فراوانی پخش: هنگامی که برای رساندن یک پیام به انبوه مصرفکنندگان نیاز به تکرار فراوان آن پیام وجود دارد، تبعاً به بودجه تبلیغاتی بیشتری نیز، نیاز خواهد بود.
متمایز کردن کالا: هر کالایی که بسیار همگوناند، کالاهایی نظیر سیگار و نوشیدنی، برای اینکه یک مارک تجاری، از سایر مارکها متمایز گردد، به بودجه تبلیغاتی زیادی نیاز است، هنگامی که یک کالا با کالاهای رقبا تفاوت فاحشی دارد از تبلیغات صرفاً برای روشن کردن این وجوه تفاوت استفاده میشود. (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۶، ۴۹۹)


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد درباره : راهبرد فرهنگی ـ ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود فایل پایان نامه : ارزیابی اثرات زیست محیطی EIAانتقال آب بین حوزه‌ای مطالعه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم