وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگارش پایان نامه درباره کلیاتی در مورد کامپوزیت های ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

جدول ۱-۳ تعدادی از افزودنی‌های کامپوزیت­های چوب- پلاستیک [۱۱]

۱-۵-کاربردهای کامپوزیت چوب پلاستیک

‏شکل ۱-۲ کاربرد کامپوزیت‌ چوب پلاستیک در اروپا را در سال ۲۰۰۴ مربوط به استفاده‌های غیر از صنایع خودرو را نشان می‌دهد.
کاربرد کامپوزیت‌ چوب پلاستیک در اروپا سال ۲۰۰۴ (غیر از خودرو)[۷]
نمونه ای از پانل داخلی درب اتومبیل، ساخته شده از این کامپوزیت در ‏شکل ۱-۳ نشان داده شده است.
نمونه ای از کاربرد کامپوزیت چوب-پلاستیک در صنعت خودرو [۱۲]
از عمده کاربرد کامپوزیت چوب پلاستیک بخش ساختمانی، تولید کفپوش خارجی[۱۳] می باشد. نمونه ای از این کاربرد در ‏شکل ۱-۴ زیر نشان داده شده است.
استفاده از کامپوزیت چوب پلاستیک برای کفپوش خارجی[۱۵]

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۶-فرآیندهای ساخت قطعات چوب- پلاستیکی

۱-۶-۱- مقدمه

در این قسمت شرحی از دو نوع فرایند اکستروژن[۱۴] و تزریق [۱۵]. بکار رفته در شکل دهی کامپوزیت های بهینه شده آمده است. البته از فرآیندهای دیگری نظیر قالب‌گیری چرخشی، غلتکرانی[۱۶]، شکل دهی حرارتی و قالبگیری فشاری[۱۷] هم برای شکل‌دهی این کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود[۷].

۱-۶-۲- فرایند اکستروژن و انواع دستگاه‌های اکسترودر

اکستروژن به طور خلاصه به فرآیندی اطلاق می شود که عملیات انتقال، اختلاط و ذوب را همزمان در دستگاهی به نام اکسترودر انجام دهد [۱].
اکسترودرهای تک و دو ماردون در گروه اکسترودرهای پیچشی قرار می‌گیرند.‏شکل ۱-۵ قسمت‌های مختلف یک دستگاه اکسترودر مواد پلیمری را نشان می‌دهد.

قسمت‌های مختلف یک دستگاه اکسترودر [۱۷]

۱-۶-۲-۱- اکسترودر تک‌ماردونه

در اکسترودرهای تک‌ماردونه ‏شکل ۱-۶ اختلاف اصطکاک بین مواد و ماردون، مواد و سیلندر از عوامل مهم هدایت مواد به سمت جلو می‌باشد. چرخش ماردون داخل سیلندر به تنهایی نمی‌تواند مواد را به جلو هدایت کند. در حقیقت اگر بنا به دلایلی کانال ماردون با ماده پر شود ماردون می‌چرخد بدون اینکه ماده را به جلو هدایت کند. برای به حرکت درآوردن ماده به سمت جلو، ماده نباید همراه ماردون بچرخد، بلکه باید با نرخی کمتر از سرعت ماردون بچرخد.
اکسترودر تک‌ماردونه به همراه قسمت‌های مختلف آن [۱۸]

۱-۶-۲-۲- اکسترودر دو‌ماردونه

نوع دیگر از اکسترودرها از دو ماردون کنار هم ساخته شده‌اند (‏شکل ۱-۷) که این دو ماردون بسته به نوع اکسترودر می‌توانند موافق هم یا به صورت مخالف بچرخند.
اکسترودر دو‌ماردونه به همراه قسمت‌های مختلف آن [۱۸]
این دستگاه مزایای زیادی نسبت به اکسترودر تک‌ماردون دارد. تغذیه بهتر و شرایط جابجایی مثبت به دستگاه اجازه عملکرد با انواع مواد (پودر، مواد لغزنده و…) را می‌دهد. این دستگاه‌ها همچنین دارای زمان اقامت کوتاه و توزیع زمان اقامت مناسب می‌باشند. اختلاط خوب و انتقال حرارت سطحی، کنترل خوب درجه حرارت ماده را امکان‌پذیر می‌کند.

۱-۶-۳- فرایند قالبگیری تزریق

۱–۶–۳-۱- مقدمه
قالبگیری تزریقی روش ایده­آلی برای ساخت محصولات پلاستیکی درحجم تولیدانبوه می­باشد[۳]. جدول۱-۴ روند تحول صنعت قالبگیری تزریقی را نشان می­دهد.

جدول ۱-۴ تحول صنعت قالبگیری تزریقی [۳]

۱۸۶۸

تولیدتوپهای بیلیاردوسلولوئیدی توسط جان وسلی یات.

۱۸۸۲

یات و برادرش اولین ماشین قالبگیری تزریقی را اختراع وثبت کردند.

۱۹۳۷

انجمن صنعت پلاستیک شکل گرفت.

۱۹۳۸

شرکت داو آمریکا پلی­استایرن را اختراع کرد.


فرم در حال بارگذاری ...

« مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود مقالات و پایان نامه ها با موضوع بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم