وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگارش پایان نامه درباره بررسی اثرات زیست محیطی نیروگاه، ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

Cd

۲۰%

۱۵%

۰/۱۵

(فخارمنش،۱۳۸۶،ص ۹)
۳-۱۲ صنایع شهرستان برخوار و میمه
شهرستان برخوار و میمه با داشتن ۴۰۴ کارگاه صنعتی ۲/۱۵ درصد کارگاههای صنعتی منطقه اصفهان را در بردارد و هرگاه کارگاههای دارای ۱۰ نفر به بالا را در نظر بگیریم این نسبت به ۴/۲۱ درصد به بالا را نشان می دهد بنابراین گرچه کمبود آب و کیفیت بحرانی آن در منطقه محدودیت جدی به شمار رفته است اما نیروی شاغل در کشاورزی این کمبود را در کارگاههای صنعتی منطقه جبران نموده است چنانچه درصد بیکاران جمعیت فعال در سال ۱۳۷۰ در این شهرستان ۸/۷ درصد بوده است و در نقاط شهری ۴/۸ درصد جمعیت فعال و در نقاط روستایی ۵/۵ درصد جمعیت فعال روستایی بیکار بوده اند. (غازی، ۱۳۷۴، جلد اول، ص ۳۸)

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

از این رو ایجاد صنایع کارگاهی کوچک در شرق این شهرستان حد فاصل بین حبیب آباد و کمشچه و صنایع بزرگ در حد فاصل بین میمه و اصفهان (۷۰ کیلومتری شهر اصفهان) توصیه می شود چرا که تعداد کارگاهها و صنایع موجود فوق العاده هوای شهرستان بخش برخوار و حتی شهراصفهان را هم در معرض آلودگی جدی قرار داده اند چنانچه فقط پتروشیمی اصفهان و پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری در حدود سالانه ۳۵۰ هزار تن آلودگی را به هوا منتشر می کنند (گزارش اداره محیط زیست اصفهان، ۱۳۶۷) و اگر بقیه کارگاهها را هم سالانه ۱۵۰ هزار تن فرض کنیم سالیانه انتشار ۵۰۰۰۰۰ تن آلودگی در فضا محیط زیست، انسانها و گیاهان را در معرض آلودگی جدی قرار داده که اگر بر تمرکز صنایع در حد فاصل بین شاهین شهر اصفهان و یا مورچه خورت ادامه دهند خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی آن با هیچ قیمتی و هیچ ملاکی قابل توجیه نیست.
در تعیین محل صنایع کارخانه ایی توجه به محیط طبیعی نقش فزاینده دارد خیلی مشکل است جامعه ای طرح و توسعه صنایع کارخانه ایی را در یک ناحیه بدون توجه با افزایش هزینه و استمرار آن قبول نماید. آلودگی محیط اطراف با توجه به دفع خروج مواد زائد کارخانه ایی، صداهای ناهنجار در رابطه با گسترش صنایع و تراکم ترافیک در رابطه با حرکت و جابجایی نیروی کارگر، حمل و نقل تدارکات مربوط به کارخانه و توزیع تولیدات اجباراً تأثیر منفی و وحشت آور بر روی زندگی ناحیه و محیط اطراف کارخانه بوجود می آورد اما اخیراً با طرح قانون عدم آلودگی محیط زیست صاحبان صنایع مسئولیت محیط اطراف خود را به عهده گرفته اند. از این رو کنترل آلودگی برای سیاستگزاران از جنبه تکنیکی و سیاسی فوق العاده مهم می باشد در این مورد اولاً دو عنصر آب و هوا بصورت مطلوب برای مردم ارزشمند بوده و از قداست بالایی برخوردار هستند ثانیاً مردم دولت و سیاستگزاران بخش عمومی را مسئول حفاظت این دو عنصر می دانند ثالثاً بعلت گران بودن هزینه های کاهش آلودگی و عدم قبول و اجرای شیوه های کاهش دهنده آلاینده ها روزبروز سطح آلودگی افزایش نشان می دهد و خسارات جبران ناپذیری به محیط طبیعی وارد می سازد. (قره نژاد، ۱۳۷۲، ص ۷۷-۷۵)
با توجه به آنچه گفته شد به هیچ وجه احداث صنایع جدید در محور اصفهان شاهین شهر، توصیه نمی شود و صنایع کوچک شرق این شهرستان حدفاصل کمشچه و حبیب آباد و ۷۰ کیلومتری جاده اصفهان تهران صنایع کارگاهی بزرگ توصیه می شود با توجه به جهت بادها که غربی شرقی می باشد و با توجه به شیب زمین که جهت شیب غربی شرقی می باشد ایجاب می نماید کارخانجاتی که دارای پساب فاضلاب زیاد و دارای آلودگی می باشند در شرق شهرستان احداث کردند به این دلیل که با توجه به شیب منطقه و نزدیکی به باتلاق گاوخونی از این طریق دفع می گردد ولی چنانچه چنین کارخانجاتی در غرب احداث گردد بر روی آب آشامیدنی شهرها و روستاهای بخش برخوار اثرات نامطلوب دارد.
۳-۱۳ پالایشگاه اصفهان
موقعیت :۵ کیلومتری ضلع شما لی شهر اصفهان
سال تاسیس ۱۳۵۴ و سال بهره برداری ۱۳۵۸
تولیدات اصلی:انواع گازها ،بنزین،سوخت جت ،حلا ل ها ،نفت،نفت کوره،انواع قیر ،گوگرد وفرآورده های دیگر نفتی
مواد اولیه مصرفی:نفت خام ومقداری مواد شیمیا یی که در فرایند تو لید به مصرف می رسد.
میزان تولید: بیش از ۱۸ میلیارد متر مکعب (۱۳۷۵)
تامین آب مورد نیا ز: زاینده رود
میزان فاضلا ب صنعتی :۳۲۰ متر مکعب در سا عت
میزان کلی انتشار آلودگی حاصل از پالایشگاه اصفهان در جدول شماره ( ۳-۵) درج گردیده است.
جدول(۳-۵) میزان انتشار آلودگی پالایشگاه استان اصفهان

فاکتورهای آلاینده

میزان آلاینده ها( پوند در سال)

HCHO آلوئیدها

۳۷۷۴۶۰

Co منواکسید کربن

۶/۳۵۴۶۶۱

HC هیدروکربن ها

۳۴۸۹۶۲

NOX اکسید نیتروژن

۸/۶۵۰۱۱۳۹۹


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : راهنمای نگارش مقاله در مورد تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع پایان نامه درباره بررسی تناسب در آیات و ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم