وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش مقاله در مورد نقش فرهنگ کیفیت در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

با بررسی و تحلیل اهمیت و ویژگی های دانش در حیطه عملکرد سازمان ها می توان دریافت که برخورداری از دانایی و اطلاعات روزآمد برای ادامه حیات سازمان ها به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است، به خصوص اگر روند تغییر و تحولات دانایی در جامعه معاصر به دقت مورد ارزیابی واقع شود،این نتیجه مهم واقع می شود که:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جامعه فرا صنعتی امروز،جامعه اطلاعاتی است که در آن به تدریج فن آوری های نیرو افزا جای خود را به فن آوری های دانش افزا می دهند.
بنابراین مدیریت سازمان باید با تکیه بر دانایی برتر ،امکان اتخاذ تصمیمات معقول تر در موضوعات مهم بهبودعملکردهای مبتنی بر دانایی را پیدا کند به همین خاطر کسب، توسعه ، بهره برداری و اداره صحیح دانایی ،یکی از مسئولیتها و چالش های اصلی سازمان در آستانه هزاره سوم میلادی محسوب می شود.

۲-۵-۱۱- مزایای مدیریت دانش

دست اندرکاران مدیریت دانش ،نوعا مجموعه مزایا را درچهار قلمرو ذکر می کنند:
۱- صرفه جویی ها و کارایی ها،فرایندها با کارآمدی بیشتر انجام می گیرند و نیاز به بازآفرینی راه های انجام کار را از بین میبرند.
۲-فرصت های جدید، بازار ها وفرصت های جدید مشخصمی شوند.
۳-تغییر و نوآوری، سازمان می تواند تغییرات را شناسایی کند وبدان ها واکنش درست نشان داده ،خود را به موقع تغییر دهد.
۴-به کارگیری بهتر منابع انسانی، سازمان بهره بردار کاراتری از منابع انسانی خود به عمل می آورد. دست اندرکاران شمار دیگری از مزایا را که از مدیریت دانش عاید می شود ذکرمی کنند:
سرعت فرایند،مدیریت دانش سازمان ها را قادر می سازد تا چرخه زمانی را کاهش داده ، فرایندها را کوتاه کنند، زیرا تاخیرهای ناشی از بازآفرینی راه حل ها حذف می شود.
بعلاوه دانش مشروح فرایندها ، کارکنان را قادر می سازدفرایندها را به حد مطلوب برسانند.
تداوم به خصوص در سازمان ها و صنایعی که تویض کارکنانبالایی دارند، سازوکار اثر بخشی است تا بتوانند دانش را ازکارکنان با تجربه به کارکنان جدید منتقل کنند و بدین ترتیب تداوم کار را حفظ نمایند. برای نمونه، پایگا ههای دانش مشتریان ،نماینده جدید محاسباتی را قادر می سازد تا به سرعت مشتری را مورد بررسی قرار دهد و کار را از جایی که نماینده محاسباتی قبلی رها کرده بود آغاز کند(رادینگ[۹۸]، ۱۳۸۶ ،۱۵ ).
افزایش همکاری، بهبود بهره وری; تشویق و قادر ساختن نوآوری ،غلبه بر اطلاعات زیادی و تحویل فقط آنچه مورد نیازاست ،تسهیل جریان دانش مناسب از تامین کنندگان به دریافت کنندگان بدون محدودیت زمان وفضا; تسهیل اشتراک دانش میان کارمندان و بازداشتن آن ها از اختراع دوباره چرخ به کرات .
تصرف و ثبت دانش کارکنان ،قبل از اینکه آنان شرکت را ترک نمایند،اطمینان از اینکه دانش با ارزش بهنگام ترک کارمند ازدست نمی رود ;افزایش آگاهی سازمانی از خلا های دانش سازمان ،کمک به شرکت ها که سبقت جو باقی بمانند با افزایش آگاهی آنان از استراتژی ها،محصولات و بهترین کارکردهای رقیبانشان، بهبود خدمات مشتری.
مدیران و کارکنان سازمان های دولتی باید از تغییرات و مزایایی که مدیریت دانش می تواند همراه خود بیاورد ، باخبر باشند . آن ها ضمن اینکه باید بدانند که” دانش ، قدرت است” باید همچنین بدانند که “توزیع دانش هم قدرت است.”
۲-۲-۱۲ اهداف مدیریت دانش
ایجاد یک سازمان یادگیری و شراکت با ایجاد جریانی بین مخازن اطلاعات ایجاد شده توسط افراد قسمتهای مختلف شرکت ( مالی، عملکرد، هوش رقابتی و غیره ) و مرتبط کردن آنها به یکدیگر است . بیشتر افراد و سازمانها مدیریت دانش را بدلایل ذیل بکار میگیرند ] ۶۴[:

    • افزایش همکاری
    • بهبود بهره وری
    • تشویق و قادر ساختن نوآوری
    • غلبه بر اطلاعات زیادی و تحویل فقط آنچه مورد نیاز است
    • تسهیل جریان دانش مناسب از تامین کنندگان به دریافت کنندگان بدون محدودیت زمان و فضا
    • تسهیل اشتراک دانش میان کارمندان و بازداشتن آنان از اختراع دوباره چرخ به کرات
    • تصرف و ثبت دانش کارکنان قبل از اینکه آنان شرکت را ترک نمایند
    • اطمینان یافتن از اینکه دانش باارزش بهنگام ترک کارمند از دست نمیرود.
    • افزایش آگاهی سازمانی از خلاهای دانش سازمان
    • کمک به شرکتها که سبقت جو باقی بمانند با افزایش آگاهی آنان از استراتژیها، محصولات و بهترین کارکردهای رقیبانشان
    • بهبود خدمات مشتری

۲-۲-۱۳ عوامل موفقیت مدیریت دانش
امروزه در عصر جهانی شدن سازمان هایی موفق خواهند بود که بتوانند در سطح گسترده از اندوخته های دانشی کلیه کارکنان خود در تمامی سطوح استفاده موثر کنند،به منظور موفقیت فرایند مدیریت دانش بایستی به مواردی مثل قابلیت اتصال، محتوا، اجتماع، فرهنگ، تعاون و سرمایه گذاری توجه داشت. در پایین به برخی از عواملی که در موفقیت مدیریت دانش در سازمان ها نقش دارد، اشاره می شود ] ۴۹[ .

    1. رهبری و حمایت مدیریت
    1. فرهنگ سازمانی
    1. فرایندها در مدیریت دانش
    1. کنترل دانش آشکار
    1. کشف دانش پنهان
    1. وجود کانون های دانش
    1. تقویت بازار دانش
    1. روش اندازه گیری
    1. افزایش تعداد افراد در گیر و مهارت های آنان

۱۰-زیرساختهای تکنولوژی
۲-۲-۱۴ موانع مدیریت دانش
موفقیت مدیریت دانش نیازمند عزم جدی سازمان ها برای برطرف کردن موانع موجود بر سرراه آن است. موانع عمده بر سر راه مدیریت دانش را می توان به پنج دسته اصلی تحت عنوان عوامل انسانی، عوامل سازمانی، عوامل فرهنگی، عوامل سیاسی و عوامل فنی و تکنولوژیکی تقسیم نمود ] ۴۹[.

  1. عوامل انسانی


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد :بررسی رابطه بین تاثیر بازاریابی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله لذات معنوی ۹۱- فایل ۱۴ - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم