وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه با موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

با توجه به نتیجه تحقیق بلیک و موتون مدیرانی که از نظر شیوه رهبری زیر عنوان ۹/۹ قرار می گیرند بهترین عملکرد را دارند و این مغایر است با کسی که در ردیف ۹/۱ یا در گروه ۱/۹ قرار می گیرد(رابینز ،۱۹۴۳).‌
۵-۲-۸-۲ نظریه ی چهار سبک رهبری
رنسیس لیکرت با بهره گرفتن از تحقیقات اولیه ی میشیگان به عنوان نقطه ی شروع،‌ تحقیقات گسترده ای را انجام داد. او دریافت، سرپرستانی که دارای بهترین کارنامه ی فعالیت هستند بیش از هر چیز به جنبه های انسانی و مشکلات زیردستان خود توجه دارند. لیکرت در تحقیقات خود دریافت که روش های متداول مدیریت سازمانی را می توان در یک خط زنجیره از سبک یک تا سبک چهار به تصویر کشاند، توضیح روش های چهار گانه در جدول ۷-۲ آورده شده است.
جدول۷-۲ سبک های رهبری لیکرت Source: Likert, 1961))

نوع سبک
عناصر

اول
مدیریت آمرانه

دوم
مدیریت دلسوزانه

سوم
مدیریت مشاوره ای

چهارم
مدیریت مشارکتی

میزان اعتماد و اطمینان

ارباب و رعیتی

نسبتاً خوب

کامل

چگونگی ایجاد انگیزش

از طریق تهدید و ارعاب

از طریق تنبیه و ارائه ی پاداش بالقوه

از طریق ارائه ی پاداش و تنبیه بالقوه

از طریق سیستم تشویق و تنبیه مورد توافق طرفین (مدیریت و کارکنان)‌

نحوه ی ارتباطات

یک طرفه

یک طرفه

دو طرفه

دو طرفه

میزان تعامل

با احتیاط ( ازجانب کارکنان)‌

نسبتاً خوب

خوب

۳-۸-۲ مکتب اقتضایی[۱۲۱]
از آن جایی که نظریه های صفات شخصی رهبری در اغلب موارد مصداق پیدا نمی کردند و همچنین رهبران موفقی پیدا شدند که فاقد خصوصیات بر شمرده در نظر یه های مذکور بودند و از طرفی دیگر از آنجایی که نظریه های رفتاری رهبری نیز فاقد انعطاف های لازم بوده و در تمامی موارد پاسخگو نبودند، نظریه پردازان به دیدگاه هایی روی آوردند که آن ها را اقتضایی نام نهاده اند. در این نظریه ها اصولاً جستجوی بهترین راه برای رهبری که در همه ی موارد بتوان آن را به کار برد امری محال و نشدنی است، ‌از این رو در این نظریه ها بر یک سبک و شیوه ی رهبری، ‌تأکید نشده و روش واحد در رهبری، غیر واقعی و غیر عملی قلمداد شده است. در نظریه های اقتضایی، بر اساس شرایط و به اقتضای موقعیت ها، ‌شیوه های مناسب و مطلوب رهبری تعیین می شود(قاسمی،۱۳۹۰).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مجموعه ی نظریه هایی که در این مکتب ارائه شده است به صورت زیر دسته بندی می شوند:


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های کارشناسی ارشد در مورد بررسی عوامل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله تاثیر عوامل کلیدی موفق مدیر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم