وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع تحقیقاتی برای نگارش پایان نامه ارائه چارچوب مدیریت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

طبقه بندی دانش ضمنی و صریح به طور گسترده‏ای پذیرفته شده است. اگرچه طبقه بندی‏های مختلفی از دانش وجود دارد که از درک ظرافت‏های عمیق بعد ضمنی صریح اجتناب می‏کنند. تعدادی دانش را به عنوان دانش اظهاری (دانش درباره یا دانش ناشی از آگاهی)، دانش روشی (دانش چگونگی)، سبب (دانش چرایی)، شرطی (دانش چه زمانی) و رابطه‏ای (دانش با چه) طبقه‏بندی می‏کنند. یک روش واقع‏بینی در طبقه‎‏بندی دانش سعی در شناسایی انواع دانش مفید برای سازمان می‏باشد. دانش درباره مشتریان، محصولات، فرایندها و رقبا که می‏تواند شامل بهترین رویه‏ها، دانش چگونگی و قوانین ذهنی، الگوها، کدهای برنامه‏نویسی، فرایندهای تجاری و مدل‏ها معماری، فناوری و چارچوب‏های کسب و کار، تجربه‏های پروژه و ابزارهای مورد استفاده برای اجرای فرایندها از قبیل چک لیست‏ها و مطالعات می‌باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

درک مفاهیم دانش و انواع آن بسیار مهم است زیرا توسعه‏ نظری حوزه مدیریت دانش تحت تأثیر انواع متفاوت دانش می‏باشد. علاوه بر اینکه شناسایی انواع دانش می‏تواند ما را در طراحی سیستم‏های مدیریت دانش مورد نظر و جریان آن یاری نماید. جدول شماره ۲-۱ انواع دانش را به طور خلاصه بیان می‏کند.
جدول ۲-۱- انواع دانش (Alavi & Leidner, 2001 )

مثال

تعاریف

انواع دانش

بهترین وسایل برخورد با مشتری خاص
عقیده‏های افراد درباره روابط علت و معلولی
مهارت‏های جراحی

دانشی که ریشه در فعالیت‏ها، تجربه و درگیری در یک محیط خاص دارد
مدل‏های ذهنی
دانستن چگونگی قابلیت کاربرد به کار خاص
ضمنی
ضمنی شناختی
ضمنی فنی

دانش درباره مشتریان عمده در یک منطقه

دانش عمومی و تولید شده
صریح

بصیرتی که از پروژه‏های تکمیل شده به دست می‏آید

دانش ایجاد شده به وسیله فرد یا به ارث گذاشته شده در فرد
فردی

معیارهایی برای روابط درون گروهی

دانش ایجاد شده به وسیله جمع یا به ارث گذاشته شده از فعالیت‏های گروهی
اجتماعی

چه دارویی برای بیمار مناسب است

دانش درباره
اظهاری

چگونه یک داروی خاص را استفاده کنیم

دانستن درباره چگونگی
روشی

درک چرایی عملکرد دارو


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین درباره :بررسی تأثیر ریاضیات بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پایان نامه با فرمت word : طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد : بررسی عوامل … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم