وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقطع کارشناسی ارشد : راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد : بررسی تاثیر اعتیاد به کار … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

ائتلاف اجتماعی در سازمان

۴۳-۴۰

نقش متعادل کار

۳۹-۳۷

کار معتبر و سودمند اجتماعی

۳۶-۳۴

بهداشت شغلی

۶۸-۴۸

علائم اضطرابی و اختلال خواب

۵۴-۴۸

گلدبرگ و هیلر (۱۹۷۹)

مقیاس کارکرد اجتماعی

۶۱-۵۵

علائم افسردگی

۶۸-۶۲

۳-۶ بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش:
برای آن‌که محقق بتواند داده ­های متناسب با پژوهش را جمع‌ آوری نماید باید ابزار سنجش از روایی و پایایی لازم برخوردار بوده تا از طریق این داده‌ها و تجزیه‌وتحلیلشان، به سؤال‌های پژوهش پاسخ صحیح و دقیقی بدهد. برای ارزیابی پرسشنامه‌ها و یا هرگونه ابزار اندازه‌گیری، دو ملاک باید مدنظر قرار داده شود که آن دو ملاک عبارت‌اند از: روایی و پایایی و روایی[۵۵] و پایایی[۵۶] هر دونقطه­ مقابل اشتباه در اندازه‌گیری می‌باشند، به‌طوری‌که هر چه میزان اشتباه پژوهشگر در مورد ملاک­ها و عوامل ارزیابی کمتر باشد، به همان نسبت اعتبار و قابلیت اعتماد در اندازه‌گیری نیز بیشتر خواهد شد. (حافظ نیا ۱۳۸۷، ۱۴۵).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۶-۱ روایی پرسشنامه:
روایی یعنی این‌که ابزار اندازه‌گیری تا چه اندازه خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کرده و آن را می‌سنجد که برای سنجش روایی پرسشنامه روش‌های متفاوتی وجود دارد. اهمیت روایی ازآن‌جهت می‌باشد که اندازه‌گیری نامناسب و ناکافی در هر پژوهش علمی می‌تواند آن پژوهش را بی‌ارزش نماید.
همچنین محتوا نوعی اعتبار می‌باشد که برای بررسی و تجزیه‌وتحلیل اجزاء تشکیل‌دهنده یک ابزار اندازه‌گیری به‌کاربرده شده که به سؤال‌های تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد پس اعتبار محتوای یک آزمون معمولاً توسط افراد متخصص در موضوع موردمطالعه تعیین می‌گردد. (سرمد و دیگران ۱۳۸۳، ۱۷)
همان‌طور که ذکر گردید در این پایان‌نامه برای سنجش و اندازه‌گیری متغیر اعتیاد به کار از پرسشنامه استاندارد اسپنس و رابینز (۱۹۹۲)، برای سنجش متغیر کیفیت زندگی کاری از پرسشنامه استاندارد ریچارد والتون (۱۹۹۷) و جهت بررسی سنجش متغیر بهداشت شغلی از پرسشنامه استاندارد گلدبرگ و هیلر (۱۹۷۹) استفاده گردیده است که از پرسشنامه‌های ذکرشده بارها و بارها در مطالعات و تحقیق‌های مختلف استفاده گردیده،همچنین با در نظر گرفتن کل فرایند و لحاظ نظر اساتید محترم مشاور و راهنما روایی آن تائید می‌شود؛ لذا با قاطعیت می‌توان اذعان نمود که ابزار جمع‌ آوری و اندازه‌گیری بکار رفته در این پژوهش دارای اعتبار محتوای کافی و قابل‌قبول می‌باشد.
۳-۶-۲ پایایی پرسشنامه:
در مورد پایایی یا قابلیت اعتماد باید بیان نمود که این عبارت یکی دیگر از ویژگی‌های فنی جهت ابزار اندازه‌گیری می‌باشد که نشان خواهد داد که ابزارهای اندازه‌گیری که جهت آزمودن متغیر وصفتی ساخته‌شده‌اند چقدر نتایج یکسانی را در شرایط مشابه به دست می‌دهد.
و همان‌طور که می‌دانید ازجمله روش­های محاسبه­ قابلیت پایایی، ضریب آلفای کرونباخ می‌باشد که جهت محاسبه­ آن ابتدا باید واریانس نمرات هر پرسشنامه و سپس واریانس کل آزمون را محاسبه نموده آنگاه با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب را محاسبه نمود. (خاکی، ۱۳۷۸، ص ۲۹۹).
که در این فرمول متغیرها به‌قرار زیر می‌باشند:
: ضریب پایایی کل
: تعداد سؤالات
: واریانس سؤالات


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی ارتباط بین رضایت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی تطبیقی حقوق خانوادگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم