وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | رضایت شغلی بشتری از شغل خود نسبت به تیپ – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

دهشیری ( ۱۳۸۱ ) در تحقیقی که با عنوان رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه شهرستان یزد انجام داد ‌به این نتیجه دست یافت که معلمان مرد نسبت به معلمان زن به طور معنی داری دارای استرس شغلی بالا تری هستند و رضایت شغلی کمتری دارند .

– عابدی (۱۳۸۱) در بین گروهی از فرهنگیان شهر اصفهان که به صورت داوطلبانه برای افزایش شادمانی خود به یکی از مراکز مشاوره فرهنگیان مراجعه کرده بودند برنامه شادمانی فوردایس را اجرا کرد،‌استفاده از این برنامه در این گروه در افزایش شادمانی مؤثر بود. همچنین این دوره آموزشی شادمانی برای کاهش فرسودگی شغلی برخی از مشاوران آموزش و پرورش شهر اصفهان توسط نامبرده صورت گرفته که در این بررسی هم مشخص شد این برنامه می‌تواند ضمن افزایش شادمانی فرسودگی شغلی افراد را نیز کاهش دهد ( به نقل از باقری ، ۱۳۸۷) .

– شفیعی در تحقیق خود با عنوان بررسی رضایت شغلی معلمان کودکان استثنایی گرایش عقب مانده های ذهنی شیراز (۸۱-۸۰) ‌به این نتیجه رسید که بین جنسیت معلمان و رضایت شغلی آنان تفاوت معنی داری وجود نداشته اما بین سابقه خدمت و رضایت شغلی آنان تفاوت معنی داری وجود دارد بدین صورت که معلمان کم سابقه نسبت به معلمان با سابقه بالا از رضایت شغلی بیشتری برخوردارند .

یاوریان و صمدی ( ۱۳۸۲ ) در تحقیقی که با عنوان بررسی میزان رضایت شغلی وعزت نفس معلمان مدارس استثنایی شهرستان های ارومیه ، خوی و مهاباد در سال تحصیلی ۸۱-۸۰ انجام دادند ‌به این نتیجه دست یافتند که بین رضایت شغلی و عزت نفس و سابقه خدمت رابطه مثبت معنی دار وجود دارد ولی بین ویژگی‌های فردی ( مثل جنس ، وضعیت تاهل و محل خدمت ) و عزت نفس و رضایت شغلی تفاوت معنی داری وجود ندارد .

– جعفری و همکاران (۱۳۸۲) به بررسی میزان شادمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداختند نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که میانگین شادمانی دانشجویان در آزمون آکسفورد ۸۳/۴۵ و در آزمون فوردایس ۴۹/۳۱ می‌باشد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که از بین عوامل شناختی-رفتاری، عامل بیان احساسات بیشترین سهم را در تببین شادمانی. دانشجویان داشته است .

– بهزادی (۱۳۸۲) در بررسی رابطه بین میزان شادمانی و اضطراب امتحان دانشجویان اصفهان ‌به این نتایج دست یافت: ۱- بین اضطراب امتحان و شادمانی همبستگی معکوس وجود دارد. ۲- اضطراب امتحان دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است. ۳- بین میزان شادمانی پسران و دختران تفاوت وجود ندارد .

– کوزه چیان و همکاران (۱۳۸۲) پژوهشی تحت عنوان بررسی ارتباط تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و معلمان مرد تربیت بدنی آموزشگاه های استان خراسان انجام دادند. برخی از نتایج پژوهش نشان می‌دهد که: بین تعهد سازمانی مدیران و معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد . بین رضایت شغلی مدیران و معلمان تربیت بدنی ،‌ ارتباط معنی داری وجود دارد ،‌ بین سن و رضایت شغلی مدیران و معلمان تربیت بدنی، ارتباط معنی داری وجود دارد. بین سن و تعهد سازمانی مدیران و معلمان تربیت بدنی،‌ارتباط معناداری وجود ندارد .

– نتایج پژوهش ازکیا (۱۳۸۲) تحت عنوان فراتحلیل مطالعات رضایت شغلی در سازمان های آموزشی نشان دهنده آن است که از ۱۵ سازه پیش بین که رابطه‌آن ها با رضایت شغلی بیش از ۵ بار تکرار شده است. انجام فراتحلیل به شیوه ترکیب احتمالات وجود رابطه معنادار بین تمامی متغیرهای مربوط به رضایت شغلی را اثبات می‌کند و بدین ترتیب مدل وضعیتی رضایت شغلی مبتنی بر ارتباط سه گروه متغیرهای ماهیتی، سازمانی و فردی با رضایت شغلی است و به روشنی مورد تأیید قرار می‌گیرد اما یافته های فراتحلیل به رو ش ترکیب شدت تأثیر رابطه متغیرهای دستمزد و سابقه کار با رضایت شغلی را مورد تأیید قرار نداده و بر اهمیت متغیرهای سازمانی نظیر مشارکت، مدیریت و امکان بروز خلاقیت های فردی به عنوان تبیین کننده های مهم و اساسی رضایت شغلی در سازمان‌های آموزشی تأکید دارد. از طرف دیگر یافته های پژوهش نشان می‌دهد که متغیرهای فردی مانند سن، جنس و تبیین کننده های خوبی برای رضایت شغلی نیستند هرچند ک جایگاه خاص خود را در مدل وضعیتی دارا باشند .

– فدایی نسب (۱۳۸۳) در پژوهشی به بررسی رابطه بین رضایت شغلی و ویژگی‌های دموگرافیک کارکنان اداری و غیر اداری جزیره کیش پرداخت. نمونه تحقیق شامل ۱۲۱ نفر از کارکنان جزیره کیش بود که با روش تصادفی ساده انتخاب شدند و با بهره گرفتن از پرسشنامه های شاخصی توصیف شغلی اسمیت، ترجیح شغلی هالند، تیپ شخصیتی B .A و پرسشنامه ویژگی‌های دموگرافیک داده ها جمع‌ آوری شدند. یافته ها حاکی از عدم رابطه بین رضایت شغلی کلی و ویژگی های دموگرافیک بین کارکنان بود. ولی بین بعضی از مؤلفه‌ ها تفاوت معناداری وجود داشت از قبیل: گروه شغلی و سن با مؤلفه‌ رضایت از سرپرست (غیر اداری)،‌وضعیت تأهل،‌تحصیلات،‌ سن و سابقه کار به ترتیب با مؤلفه‌ های رضایت از حقوق و سرپرست (اداری)،‌رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی با رضایت شغلی کلی در کارکنان جزیره کیش رد شد،‌ولی در بعضی از مؤلفه‌ ها این رابطه مور تأیید قرار گرفت که عبارتند از: تیپ B .A با مؤلفه‌ رضایت از همکاران ( در هر دو گروه)،‌تیپ تهوری با مؤلفه‌ رضایت از کار،‌تیپ واقع بین با مؤلفه‌ رضایت از سرپرست و تیپ قراردادی با مؤلفه‌ رضایت از حقوق (غیر اداری)،‌در مجموع افراد با تیپ شخصیتی A رضایت شغلی بشتری از شغل خود نسبت به تیپ B کسب کردند. تیپ تهوری بیشتری رضایت از شغل را در بخش‌های غیر اداری و تیپ اجتماعی بیشترین میزان رضایت را در گروه اداری کسب کردند .به طور کلی نتایج نشان داد که رابطه بین رضایت شغلی کلی و میزان تحصیلات در کل کارکنان تأیید شده و نتایج نشان داد که بیشترین و کمترین میزان رضایت شغلی به ترتیب مربوط به افراد با مدارک دیپلم و لیسانس می‌باشد .


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه های آماده – ۱-۳ -اهداف تحقیق وکاربردها: – 9تحقیق-پروژه و پایان نامه – قسمت 7 – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم