وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل های دانشگاهی – تمایل به طرح چرا های بنیادی – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

دگر خواهی

دگرخواهی به معنی به دوش گرفتن مشکلات دیگران و حل آن ها نیست، به معنی نجات دائم دیگران از همه مشکلات پیش آمده یا گرفتن احساس مسئولیت از آن­ها و انجام کارها برایشان نیست، بلکه در کنارشان بودن است هنگامی که به ما نیاز دارند. درک رنج آن ها است و پذیرفتن بدون قید و شرط آن­ها حتی در لحظاتی که خشمگین یا بد رفتار هستند یا در ذهن از تضادی رنج می‌برند.

جشن تفاوت­ها

در فرهنگ امروز که ترکیبی است از سنت­های گذشته و ویژگی ها­ی مدرنیته، همه چیز به سمت یگانگی میل می­ کند. جوامع به یک قانون، یک حقیقت موجود، یک راه درست معتقدند. ‌بنابرین‏ برای بسیاری، جشن تفاوت­ها یک مشکل جدی به شمار می رود. از دیدگاه بسیاری از افراد، تفاوت، تضاد به همراه ‌می‌آورد و تضاد نیز به عنوان مشکلی دیده می­ شود که باید حل شود.در بهترین، حالت، افراد تفاوت­ها را تحمل ‌می‌کنند یا به آن احترام می‌گذارند،علی‌رغم مخالفت یا ناراحتی که به دنبال ‌می‌آورد. هر چند گام اول جشن تفاوت­ها­، احترام به تفاوت­ها است، ولی به آن محدود نمی­­­­­شود. جشن تفاوت­ها، یعنی استقبال از فرهنگ­ها، خواسته ها، دیدگاه ها و عقاید مختلف وحتی مخالف با خود.

این موضوع نیازمند درک این حقیقت است که فرضیات چالش آور و آنچه ناراحتی می آورد، اغلب بهترین معلم است. تفاوت­ها، زندگی انسان­ها را از واقعیات و فرصت­ها غنی می‌سازند. بدیهی است نیازمند احساس تواضع در اهمیت اعتقادات فردی است. جشن تفاوت­ها بر میزان انعطاف پذیری، یادگیری از دیگران وتمایل به رشد افراد می افزاید.

استقلال رأی‌

استقلال رأی‌ یعنی فرد بداند چه می­خواهد و برای رسیدن به آن با اراده فردی، مناسب­ترین راه ممکن را انتخاب کند. کسانی که استقلال رأی‌ دارند، نظر مشورتی دیگران را می­شنوند و درباره آن­ها فکر می‌کنند، اما در نهایت از قالب­های درونی خود برای تصمیم ­گیری استفاده ‌می‌کنند و اجازه نمی­دهند دیگران برایشان تصمیم بگیرند. آنان ذهن تحلیل­گری دارند و برای تصمیم ­گیری استفاده می­­کنند و اجازه نمی­دهند دیگران برایشان تصمیم بگیرند. آنان ذهن تحلیل­گری دارند و برای تصمیم گیری­های مستقل شان از تحلیل­های شخصی خود استفاده ‌می‌کنند.

‌بنابرین‏ هنگام تصمیم ­گیری مصمم و قاطع هستند و مسئولیت تصمیم­هایشان را نیز می­پذیرند. بسیاری از تصمیم­ها یشان را نیز می­پذیرند. بسیاری از تصمیم­هایشان ممکن است ناخوشایند دیگران باشد، یا محبوبیت آن­ها را در میان جامعه از بین ببرند، ولی این موضوع مانع آن­ها نمی­ شود. اگر لازم باشد برای حفظ عقاید خویش در مقابل جهان می ایستند. آن ها در صورت لزوم ممکن است حتی تصمیم­های قبلی خود را نیز رد کنند و تغییر دهند، زیرا این ویژگی فرد را وامی­دارد به طور دائم درباره همه چیز، حتی درستی نظرات خود بیندیشند و هر گاه متوجه شود اشتباه ‌کرده‌است، اشتباه خود را بپذیرد، در صورت لزوم آن را اعلام کرده و راه خود را به سوی مسیر درست اصلاح کند.

برای داشتن استقلال رأی‌ فرد باید توانایی خود انتقادی، تعهد به دنباله­روی از راه درست و حتی گاهی شهامت تنها ماندن را داشته باشد. چنین افرادی ممکن است به نظر سر سخت و لجوج برسند ولی دانش وفرهنگ بدون چنین افرادی هرگز به پیش نمی رود.

کسانی که استقلال رأی‌ دارند به درون خود برای تصمیم ­گیری مراجعه ‌می‌کنند.آنان که از درون هدایت می­شوند، در خود پتانسیلی برای تعیین مسیر زندگی خود کشف ‌می‌کنند که ممکن است با روال عادی جامعه و اطرافیان متفاوت باشد. آن ها اصول اخلاقی وارزش­های ویژه خود را دارند و این اصول درونی و ویژگی­های شخصیتی آن ها، راهنمایشان در مسیر زندگی است. آن ها نه کورکورانه از سنن پیروی ‌می‌کنند و نه پیرو بی چون وچرای مد هستند، بلکه فقط کاری را انجام می­ دهند که با طبیعت درونی آن ها سازگار است. ­

کسانی که از بیرون هدایت می‌شوند واستقلال رأی‌ ندارند، تمایل به وابستگی دارند. آن ها تمایل دارند مسئولیت کارهایشان بر روی دوش دیگران باشد و آن ها نگرشی مانند یک بیننده یا پیرو داشته باشند. چنین افرادی با محرک­های بیرون از خودشان عمل می‌کنند، برخلاف کسانی که استقلال رأی‌ دارند و با هدایت درونی عمل می‌کنند افرادی که استقلال رأی‌ دارند وبا هدایت درونی عمل می‌کنند. افرادی که استقلال رأی‌ دارند از اراده مستقل خود در تصمیم ­گیری­ها استفاده ‌می‌کنند. بیشتر افراد مبتکر، خلاق و برجسته از ویژگی استقلال رأی‌ برخوردار بودند. هر چند گروهی عقیده دارند که بین استقلال رأی‌ وبهره هوشی فرد ارتباط مستقیمی وجود دارد، ولی این ویژگی خاص نخبگان نیست، همه افراد بشر با شهامت پایداری بر روی اعتقاداتشان می ­توانند این ویژگی را داشته باشند.

تواضع وفروتنی

فروتنی با دور کردن فرد از خود مهم بینی، امکان یاد گرفتن از تجربیات و دیگران را ممکن می­سازد. تواضع مانع می­ شود که فرد خود را بیش از اندازه جدی بگیرد، یا به غرور نابجا مبتلا شود یا به دیگران اجازه رشد ندهد.

تنگنی[۳۰] (۲۰۰۲، به نقل از حقیق ۱۳۹۱) علائم اصلی تواضع در افراد را به صورت زیر لیست ‌کرده‌است:

– ارزیابی دقیق از توانایی ها ‌و عملکردهای خویشتن(عدم عزت نفس پایین یا نارضایتی از خویشتن)

– توانایی تصدیق اشتباهات، کمبودهای مهارتی یا دانشی و محدودیت های خود(معمولاً ‌در مورد فرد نیرومند)

– داشتن ذهنی باز در مقابل ایده های جدید، اطلاعات و توصیه های مخالف

– هماهنگی توانایی­ ها ومهارت های فرد(جای فرد در جهان) در ژرف نگری وضعیت (برای مثال دیدن خود به عنوان تنها یک فرد در تصویر بزرگ­تر)

– خود محوری کمتر،«فراموشی درباره خویشتن» وقتی در می یابیم که فرد تنها بخشی از عالم بزرگ­­تر است.

– آگاهی از ارزش همه چیز، همچنین شیوه ها­ی بسیار متفاوتی که افراد واشیا می‌توانند توسط آن ها در جهان ما سهم داشته باشند.

افراد متواضع امکان اشتباه را برای همه ممکن می­دانند زیرا باور دارند فقط کسانی که کاری انجام نمی­دهند، فقط کسانی که کاری انجام نمی­دهند، اشتباه نمی کنند. اما چرا اشتباه می­کنیم؟ چون همه چیز را نمی دانیم. در بهترین حالت، میل به یادگیری داریم و در این مسیر، امکان اشتباه بسیار است. به علاوه هر یک از افراد بخشی از کار یا به عبارت ساده تر، بخشی از تصویر بزرگ­تر را می­داند و این ارزش کار تیمی است که این تکه­های کوچک آگاهی را در کنار هم می­ گذارد تا تصویر کامل و مسیر درست انجام کار به دست آید.

تمایل به طرح چرا های بنیادی


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه های آماده | گفتار دوم:اصل حاکمیت اراده – 3دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – ۲-۳-۳-۴ کمیسیون حقوق بین الملل – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم