وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه: دانلود پژوهش های پیشین درباره بررسی رابطه بین هوش معنوی، ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

مناسب

NORMA

۳٫۵۳۲۸

.۸۷۳۸۲

۱۰٫۹۵۹

۳۲۲

.۰۰۰

.۵۳۲۸۲

.۴۳۷۲

.۶۲۸۵

مناسب

بررسی میانگین و ضریب معناداری مندرج در جدول ۴-۲ نشان می‌دهد که
الف) تعهد عاطفی
در سطح تحلیل شاخص‌های مربوط به بعد تعهد عاطفی، تمامی شاخص‌ها دارای سطح معناداری کمتر از ۰٫۰۵ هستند، به همین دلیل برای شاخص فوق فرضیه صفر رد شده و وضعیت آن با مقدار میانگین یعنی عدد ۳ تفاوت معناداری دارد. برای این شاخص‌ها، به علت مثبت بودن آماره‌ی t، مقدار آن‌ها بیشتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن مناسب برآورد می‌شود. همچنین برای بعد تعهد عاطفی با توجه به کمتر بودن عدد معناداری از ۰٫۰۵، فرضیه صفر تایید نمی‌شود و می‌توان گفت که مقدار این بعد با مقدار متوسط(عدد ۳) تفاوت دارد. از آن جایی که مقدار آماره‌ی t مثبت می‌باشد، بنابراین مقدار این بعد بیشتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن مناسب برآورد می‌شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ب) تعهد مستمر
در سطح تحلیل شاخص‌های مربوط به بعد تعهد مستمر، شاخص شماره ۴ دارای سطح معناداری بیشتر از ۰٫۰۵ هستند، به همین دلیل برای شاخص فوق فرضیه صفر را نمی‌توان رد نمود و وضعیت آن با مقدار میانگین یعنی عدد ۳ تفاوت معناداری ندارد(حد متوسط). اما بقیه شاخص‌ها دارای سطح معناداری کمتر از ۰٫۰۵ هستند، به همین دلیل برای شاخص‌های شماره ۱، ۲، ۳ و ۵ فرضیه صفر رد می‌شود و وضعیت آن‌ها با مقدار میانگین یعنی عدد ۳ تفاوت معناداری دارد. از میان این شاخص‌ها، مقدار شاخص‌های شماره ۲ و ۵ به علت منفی بودن آماره‌ی t، کمتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن نامناسب برآورد می‌شود. برای بقیه شاخص‌ها(۱ و ۳) با توجه به مثبت بودن آماره‌ی t، مقدار این شاخص‌ها بیشتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن‌ها مناسب برآورد می‌شود. همچنین برای بعد تعهد مستمر با توجه به بیشتر بودن عدد معناداری از ۰٫۰۵، فرضیه صفر را نمی‌توان رد نمود و می‌توان گفت که مقدار این بعد با مقدار متوسط (عدد ۳) تفاوت معناداری ندارد. از این رو وضعیت آن متوسط برآورد می‌شود.
ب) تعهد هنجاری
در سطح تحلیل شاخص‌های مربوط به بعد تعهد هنجاری، تمامی شاخص‌ها دارای سطح معناداری کمتر از ۰٫۰۵ هستند، به همین دلیل برای شاخص فوق فرضیه صفر رد شده و وضعیت آن با مقدار میانگین یعنی عدد ۳ تفاوت معناداری دارد. برای این شاخص‌ها، به علت مثبت بودن آماره‌ی t، مقدار آن‌ها بیشتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن مناسب برآورد می‌شود. همچنین برای بعد تعهد هنجاری با توجه به کمتر بودن عدد معناداری از ۰٫۰۵، فرضیه صفر تایید نمی‌شود و می‌توان گفت که مقدار این بعد با مقدار متوسط(عدد ۳) تفاوت دارد. از آن جایی که مقدار آماره‌ی t مثبت می‌باشد، بنابراین مقدار این بعد بیشتر از مقدار متوسط جامعه می‌باشد و وضعیت آن مناسب برآورد می‌شود.
۴-۳-۲- آزمون همبستگی پیرسون
به منظور بررسی رابطه میان متغیرهای اصلی تحقیق، در ابتدا رابطه ۷ بعد هوش معنوی، ۶ بعد رضایت شغلی و ۳ بعد تعهد سازمانی با بهره گرفتن از همبستگی پیرسون سنجیده می‌شود. ضریب همبستگی پیرسون می‌تواند دورنمای کلی از روابط اجزای متغیرهای اصلی تحقیق را پیش رو قرار دهد.
فرضیه‌های آماری به شرح ذیل می‌باشد:
H0: بین دو بعد همبستگی معناداری وجود ندارد، ۰= ρ
H1: بین دو بعد همبستگی معناداری وجود دارد، ۰≠ ρ
جدول شماره ۴-۴ نتیجه اجرای آزمون همبستگی پیرسون را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشخص است برخی از روابط در سطح خطای ۰٫۰۱ و برخی در سطح خطای ۰٫۰۵ معنادار می‌باشند که جهت تغییرات برخی مستقیم و بقیه غیرمستقیم می‌باشد. همچنین برخی از روابط معنادار نمی‌باشند.

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵

۱- الهیات

۱


فرم در حال بارگذاری ...

« مطالب درباره : الگوی هم پیوند ارتباطات بازاریابی به ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش مقاله در رابطه با شناسایی و اولویت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم