وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل های مقالات و پروژه ها | د) فصول ابتدایی اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران : – 1

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

– واگذاری امور تصدی گری صادرات به بخش خصوصی

– ارتقاء سطح کارایی و اثر بخشی منابع سازمانی

– توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

– توسعه و ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی منابع انسانی

– ساماندهی ساختار و تشکیلات سازمانی

– اعمال جهت گیری استراتژیک در برنامه های سازمان

د) فصول ابتدایی اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران :

برای شناخت بیشتر این سازمان فصول ابتدایی اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران را که درخصوص معرفی سازمان و وظایف و اهداف آن می‌باشد را ذیلاً ذکر می نمایم .

۱-د) فصل اول : کلیات

ماده ۱ اساسنامه- سازمان توسعه تجارت ایران که در این اساسنامه ” سازمان ” نامیده می شـود از ادغـام مرکـز توسعه صادرات ایران در مرکز تهیه و توزیع کالا تشکیل گردیده و طبـق مقـررات ایـن اساسـنامه اداره خواهد شد.

ماده ۲ اساسنامه- سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صـورت موسـسه دولتـی وابـسته بـه وزارت بازرگانی اداره می شود و با رعایت قوانین و مقرات مربوط و این اساسنامه اداره خواهد شد .

ماده ۳ اساسنامه- مرکز سازمان در تهران است و سازمان می‌تواند بر حسب مورد و نیاز در داخل و خارج از کشور با رعایت قوانین، دفتر بازرگانی یا نمایندگی تأسيس نماید . هر یک از دفاتر بازرگانی و نمایندگی‌های مزبورمی توانند در صورت تفویض اختیار کلیه وظایف سازمان را در حوزه مأموریت‌ خود انجام دهند.

فصل دوم : اهداف و وظایف

ماده ۴ اساسنامه- اهداف سازمان عبارت است از :

توسعه تجارت خارجی، بازاریابی، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی کشور ، فراهم آوردن موجبات توسعه بنگاه های تجاری و افزایش توانمندی آن ها به منظور توسعه صادرات غیـر نفتـی و بهبود تراز بازرگانی، اطلاع رسانی تجاری و انجام اقدامات لازم به منظور روان سازی حذف تشریفات زائد تجاری و همچنین تهیه و تنظیم قوانین و مقررات مناسب برای فعالیت‌های تجاری و توسـعه همکاریهـای

دوجانبه،چندجانبه و منطقه ای با سایر کشورها و نیزارایه تسهیلات و کمـک بـرای توسـعه صـادرات وارتقاء کیفی کالاها و خدمات با توجه به مزیت های نسبی و رقابتی کشور.

ماده۵ اساسنامه- وظایف سازمان عبارت است از برنامـه ریزی،حمایـت، پـشتیبانی، برقـراری تـسهیلات و ایجـاد زیر‌ساخت‌های ضروری در امر توسعه تجارت و سایر مواردکه به شرح زیر می‌باشد:

۱٫ مطالعه و بررسی بازارهای جهـانی و تجزیـه و تحلیـل فعالیـت آنهـا بـه منظـور اسـتفاده دربرنامه ریزی های تجارت خارجی.

۲٫ مطالعه و بررسی کالاها و خدمات قابل صدور توانمندی‌های صادراتی کشور

۳٫ اطلاع رسانی به صادرکنندگان و واردکنندگان کالا وخدمات

۴٫ ارائه خدمات مشاوره ای ، بازاریابی و آموزشی به صادرکنندگان و واردکنندگان.

۵٫ کمک و مساعدت به شرکت‌ها و ‌تشکل‌های تجاری در زمینه‌های بیمه، حمل و نقل ، امـور بـانکی،امور گمرکی، ضمانت صادرات و روش های نـوین تجـاری از طریـق طـرح موضـوع بـا نهادهـا وسازمانهای ذیربط و پیگیری آن ها

۶٫ برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی در خصوص موضوعات مرتبط با امر تجـارت در داخـل و خارج از کشور

۷٫ ارائه آموزش‌های کاربردی به منظور بالابردن مهارت و افزایش توانمندی‌های بازرگانـان کـشور در عرصه تجارت جهانی

۸٫ تولید هر گونه نرم افزار به زبانهای مختلف به منظور معرفی فرصت‌های تجاری و کالاها و خدمات صادراتی به سایر کشورها

۹٫ حمایت و هدایت تجار داخلی و خارجی در جهت دستیابی به اهداف توسعه تجارت کشور.

۱۰٫ کمک و پشتیبانی و تسهیل در امور مربوط به تبادل دانش فنـی و تکنولـوژی بـین واحـدهای تولیدی و صادراتی و بنگاه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها

۱۱٫ بررسی درمورد مناقـصات بـازار داخلـی وبـین المللـی و سـایر کـشورها جهـت اعـلام بـه ذصادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کشور و بالعکس

۱۲٫ تلاش جهت تشویق صادرکنندگان و بنگاه های تجاری در راستای تحقق اهداف تجارت خارجی.

۱۳٫ آشنا نمودن بنگاه های اقتصادی و تجاری با روش های نوین تبلیغات،بازاریابی و مبادلات تجاری

۱۴٫ انجام همکاری‌های لازم و ارائه مشاوره های تخصصی با بنگاه های صادراتی کشور در جهت انعقاد قراردادهای بین‌المللی تجاری

۱۵٫ هماهنگی و انجام همکاری‌های لازم باسازمانها ونهادهای مرتبط با تجارت خـارجی در داخـل وسایر کشورها

۱۶٫ برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، بازرگانی با کشورهای مختلف و پیگیری امور مرتبط بااین کمیسیونها

۱۷٫ انجام کلیه امور اجرایی در خصوص تأیید صدور یاتمدید کارت بازرگانی

۱۸٫ انجام اقدام لازم به منظور ثبت سفارش ورود کالا و دریافت کارمزد مربوط بر طبق مقررات

۱۹٫ تهیه بسته های مناسب حمایتی و تشویقی از صادرات کالا و خدمات

۲۰٫ برنامه ریزی در جهت بین‌المللی کردن بنگاه های کشور

۲۱٫ فراهم نمودن زمینه‌های مناسب جهت جلب توجه جهانگردان به کالاها و فرآورده های تولیدی داخل کشور

۲۲٫ ارائه خـدمات مـشاوره ای و کمـک بـه تحقیقـات در خـصوص بـسته بنـدی کـالا و رعایـت استانداردهای جهانی کیفیت جهت حضور مؤثر بنگاه های ایرانی در بازارهای جهانی

۲۳٫ ارائه خدمات مشاوره ای وکمک به افزایش استانداردهای حمل کالا و کاهش هزینه های حمـل به بازارهای هدف

۲۴٫ نظارت کامل بر رفتار تجارجهت ایجادفضای سالم رقابتی و کسب و کار منصفانه وجلوگیری ازرفتارسوء تجاری و اعمال ‌محدود کننده فعالیت‌های رقابتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ازطریق مراجع قانونی ذیربط

۲۵٫ ارائه طرق مناسب به منظور حل اختلاف و داوریهای بین‌المللی در خـصوص موضـوعات قابـل پیگیری بین تجار، بنگاه های اقتصادی داخلی و شرکت‌های خارجی

۲۶٫ اعزام هیاتهای تجاری و بازاریابی به منظور بررسی زمینه هـای لازم بـرای انعقـاد قراردادهـای تجاری

۲۷٫ انعقاد قراردادهای بازرگانی با سایر کشورها با رعایت قوانین و مقررات مربوط .

۲۸٫ اجرای یادداشتهای تفاهم،موافقتنامه ها و قراردادهای تجاری و برگزاری کمیسیون مشترک بـاسایر کشورها با رعایت قوانین و مقررات مربوط .

۲۹٫ کمک به ارائه اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری در بنگاه های اقتـصادی ایـران بـه شـرکتهای خارجی و بالعکس

۳۰٫ ایجاد ارتباط بین خریداران خارجی و صادرکنندگان داخلی و اطلاع رسـانی بـه موقـع در ایـن خصوص

۳۱٫ انجام برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری نمایشگاه های بین المل لی و داخلی در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، تبادل دانش فنی و ارتقاء کمی و کیفی محـصولات داخلـی و صـدور مجـوزبرگزاری نمایشگاه های بین‌المللی و تخصصی و یا اختصاصی در داخل و سایر کـشورها و ارایـه خدمات و تسهیلات لازم در این زمینه

۳۲٫ دعوت از بازرگانان و نمایندگان تجاری کش ورها و مؤسسات تجاری خارجی جهـت آشـنانمودن آنان با فرصت‌های بازار، کالا و خدمات کشور

۳۳٫ توسعه و تقویت اتحادیه ها و ‌تشکل‌های تجاری کشور و ساماندهی امور مربوط به آن ها

۳۴٫ تشویق واحدهای تولیدی- تجاری و بنگاه های اقتصادی کشور به گـسترش فعالیتهـای بـرون مرزی و صادراتی وارایه هر گونه کمک و خدمات لازم به آن ها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی

۳۵٫ کوشش جهت تعمیق فرهنگ صادراتی در بنگاه های اقتصادی کشور


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه آماده کارشناسی ارشد | مبحث دوم:سبب اقوی از مباشر معیارهای تشخیص و مصادیق آن – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – ۲-۲-۲٫الگوهای مدیریت سود – 7 »
 
مداحی های محرم