وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش پایان نامه درباره ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۴-۶-۱-۱ تحلیل خوشه‌ها (بخش‌ها) در مدل اول
بخش اول
شامل ۴۴ مشتری خانم در طیف سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با تحصیلات لیسانس و فوق دیپلم می‌باشد که دارای شش خوشه با رتبه‌های ۲۷، ۱۱، ۲۵، ۹ و ۲۲ با چهار الگوی مختلف است، چون خوشه‌های ۲ و ۴ وخوشه‌های ۱ و ۵ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت.
بخش دوم
شامل ۱۳۲ مشتری مرد در طیف سنی ۱۹ تا ۵۵ سال با تحصیلات لیسانس و فوق دیپلم می‌باشد و دارای چهار خوشه با رتبه‌های ۱۵، ۳، ۲۸ و ۲۱ با سه الگوی متفاوت است، چون خوشه ۳ و ۴ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت. تعداد مشتریان این بخش بیشتر از بقیه می‌باشد.
بخش سوم
شامل ۷ مشتری خانم، در طیف سنی ۳۶ تا ۴۹ سال با تحصیلات دکتری می‌باشند و دارای سه خوشه با رتبه‌های ۱۲، ۳۱ و ۷ با دو الگوی متفاوت است. چون خوشه ۱ و ۳ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت. تعداد مشتری در این بخش کمتر از بقیه می‌باشد و پایین‌ترین رتبه مشتریان از لحاظ ارزش به خوشه دوم از این بخش تعلق دارد.
بخش چهارم
شامل ۱۴ مشتری خانم، در طیف سنی ۲۲ تا ۴۰ سال با تحصیلات فوق لیسانس می‌باشد و دارای چهار خوشه با رتبه‌های ۱۸، ۱۰، ۲۹ و ۱۴ با سه الگوی مختلف است، چون خوشه ۲ و ۴ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت.
بخش پنجم
شامل ۱۰ مشتری مرد در طیف سنی ۲۶ تا ۵۳ سال با تحصیلات دکتری می‌باشد و دارای پنج خوشه با رتبه‌های ۱۹، ۲، ۲۹، ۵ با سه الگوی متفاوت است. چون خوشه‌های ۱ و ۳ و خوشه‌های ۲ و ۵ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت.
بخش ششم
شامل ۸ مشتری مرد در طیف سنی ۴۵ تا ۵۰ سال با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم می‌باشد و دارای سه خوشه با رتبه‌های ۱۳، ۲۴ و ۸ با سه الگوی مختلف در این بخش است.
بخش هفتم
شامل ۴۶ مشتری مرد در طیف سنی ۲۴ تا ۵۴ سال با تحصیلات فوق لیسانس است و دارای پنج خوشه با رتبه‌های ۱۶، ۱، ۳۱، ۶ و۱۷ با چهار الگوی مختلف در این بخش می‌باشد، چون خوشه ۲ و ۴ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت. هم چنین بالاترین رتبه مشتریان از لحاظ ارزش به خوشه دوم از این بخش تعلق دارد و پایین‌ترین رتبه‌ی مشتریان متعلق به خوشه‌ی سوم این بخش می‌باشد.
بخش هشتم
شامل ۱۶ مشتری خانم و ۶۳ تا مشتری مرد در طیف سنی ۱۱ تا ۴۴ سال با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم می‌باشد و دارای چهار خوشه با رتبه‌های۲۰، ۳۰، ۴ و ۲۲ با سه الگوی مختلف در این بخش است، چون خوشه ۲ و ۴ الگوی یکسانی دارند می‌توان آنها را یک خوشه نیز در نظر گرفت. ۴-۶-۲ بخش‌بندی دو مرحله‌ای مشتریان با بهره گرفتن از مدل دوم
در این مدل ابتدا با بهره گرفتن از روش دیویس بولدین تعداد بهینه خوشه را برای ۳۴۷ مشتری در بازه‌ی صفر تا ۲۵ تعیین می‌کنیم، این مرحله با نرم افزار متلب انجام می‌شود. در شکل ۴-۳ نمودار شاخص دیویس بولدین نسبت به تعداد خوشه‌ها نشان داده شده است، همانطور که ملاحظه می‌شود K بهینه برابر با ۶ می‌باشد.

شکل ۴-۳ نمودار شاخص دیویس بولدین نسبت به تعداد خوشه‌ها برای ۳۴۷ مشتری
حال داده‌ها را به روش K میانگین بر اساس داده‌های تراکنشی WRFM به ۶ خوشه در نرم‌افزار کلمنتاین بخش‌بندی می‌کنیم. مشخصات خوشه‌ها در جدول ۴ -۱۳ نشان داده شده است:
جدول ۴ -۱۴ رتبه‌بندی خوشه‌ها‌ی ۳۴۷ مشتری بر اساس مجموع متغیرهای استاندارد شده R و F و M وزن‌دار

شماره خوشه

تعداد

WR

WF

WM

WRFM

رتبه‌بندی بر اساس ارزش

نوع الگو

۱

۱۰۰

۰۹۳/۰

۰۰۵/۰

۰۵۲/۰

۰۱۵/۰

۶

۲

۱

۰۹۳/۰

۳۵۱/۰

۱۳۶/۰

۵۸/۰

۱


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با اولویت‎بندی تاثیر ابزارهای تبلیغات … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیننگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره اثر برگ‌زدایی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم