وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع بررسی نظری و آزمایشگاهی یک … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

کانال حرارتی
فن دمنده هوا
شکل ۳-۶- محل گرم کن و فن دمنده هوا
۳-۲- ابزارهای اندازه گیری به کار گرفته شده
کوره برقی
در این تحقیق برای اندازه گیری درصد رطوبت نمونه های گرفته شده از دانه های در زمان ها و مکان های مختلف، از کوره برقی ۷۰ لیتری مجهز به ترموستات ساخت شرکت بهداد ایران استفاده گردید (شکل ۳-۷).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

گرماسنج: برای اندازه گیری دمای هوا از گرماسنج دیجیتال استفاده شد.
نمونه گیر[۱۳۰]: برای گرفتن نمونه از داخل مخزن دانه از نمونه گیر ساخته شده در بخش مهندسی بیوسیستم استفاده گردید(شکل ۳-۸).
ترازوی دیجیتال: جهت توزین نمونه های گرفته شده از دانه های داخل مخزن، از ترازوی دقیق دیجیتالA&D با دقت ۰۰۱/۰ گرم استفاده گردید (شکل۳-۹)
شکل ۳-۷- کوره برقی مورد استفاده
شکل ۳-۸- نمونه گیر مورد استفاده برای گرفتن نمونه های دانه از داخل مخزن خشک کن
شکل ۳-۹- ترازوی دیجیتال دقیق مورد استفاده
اندازه گیری سرعت دانه ها در داخل مخزن:
از یک نقاله خروجی مواد جامد برای خروج مخلوط دانه و ساچمه از درون مخزن استفاده گردید. با تغییر سرعت دورانی موتور محرک این نقاله توسط اینورتر، سرعت حرکت مواد داخل خشک کن کنترل گردید. سه سطح سرعت دورانی برای موتور محرک انتخاب گردید. این سرعت ها با روش سعی و خطا به گونه ای انتخاب گردیدند که میزان سرعت متوسط دانه های در طول مخزن مساوی سه سطح مذکور در قسمت۳-۱-۲ باشند. جهت انجام این کار، دبی خروجی مواد جامد از دستگاه با وزن کردن و زمان گرفتن اندازه گیری می شد. و با داشتن جرم کل مواد درون مخزن و ارتفاع کل مخزن، می توان سرعت را بدست آورد.
اندازه گیری سرعت هوای ورودی به مخزن
برای اندازه گیری سرعت هوای ورودی به مخزن از سرعت سنج دیجیتالی استفاده گردید. سرعت هوا در لوله ورود به مخزن اندازه گرفته شد. سه سطح سرعت۱، ۲ و ۳ متر برثانیه برای هوای خشک کن استفاده گردید. جهت تغییر سرعت هوا از اینورتر و پولی استفاده شد.
به طور معمول دو روش برای بیان درصد رطوبت محصول وجود دارد (Akgun and Doymaz, 2005):
الف- رطوبت بر اساس وزن تر: برابر است با نسبت وزن آب موجود در نمونه به وزن نمونه مرطوب که به صورت زیر بیان می شود:
(۳-۱)
: درصد رطوبت بر اساس وزن تر
: درصد رطوبت بر اساس وزن خشک
: وزن آب موجود در نمونه
: وزن ماده خشک در دانه
ب- رطوبت بر اساس وزن خشک: برابر است با نسبت وزن آب موجود در دانه به وزن
ماده خشک در دانه و رابطه آن به این صورت است:
(۳-۲)
در این تحقیق درصد رطوبت بر اساس وزن تر بیان گردید.
یکی از مهمترین اهداف انجام این تحقیق به دست آوردن مدل ریاضی خشک شدن دانه های ذرت به روش پیوسته می باشد. از مدل های ریاضی می توان به طور موثری جهت تشریح ویژگی های خشک شدن محصولات کشاورزی و باغی استفاده نمود. روش های مختلفی برای بدست آوردن مدل ریاضی خشک شدن محصولات کشاورزی وجود دارد. که در این تحقیق، دو روش مورد استفاده قرار گرفت.
۳-۳- مدل سازی ریاضی
مدل سازی فرایند خشک شدن دانه های ذرت در این تحقیق به دو طریق انجام گرفت:
تحلیل ابعادی[۱۳۱] ۲- دینامیک سیالات محاسباتی[۱۳۲]
۳-۳-۱- تحلیل ابعادی
روش تحلیل ابعادی برای کاهش پیچیدگی مسائل دارای ابعاد گوناگون استفاده می شود. به عبارت دیگر، آنالیز ابعادی مسائل پیچیده را با کم کردن متغیرهای به کار رفته آسان تر می کند.
در جدول زیر پارامترهای موثر بر فرایند خشک شدن پیوسته دانه های ذرت آورده شده است.
جدول۳-۱- پارامترهای موثر بر فرایند خشک شدن پیوسته دانه های ذرت

ردیف

پارامتر

نماد

واحد

بُعد

۱

درصد رطوبت اولیه دانه های ذرت

M0

%(w.b)

۱


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی تأثیر فرآیندهای مدیریت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی دانشگاه ها در مورد بررسی تاثیر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم