وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تاثیر محلول پاشی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۳-۴-۸ کربوهیدرات
کربوهیدرات به روش Antherone (1962) به شرح زیر سنجش گردید. ابتدا ۱۰۰ میلی گرم از نمونه را داخل لوله آزمایش داغ ریخته و سپس هیدرولیز با قراردادن لوله آزمایش در حمام آب جوش(۳ ساعت با ۵ میلی لیتر اسید کلریدریک ۵/۲ نرمال) انجام و لوله تا رسیدن به دمای اتاق سرد می شود. ترکیب را با کربنات سدیم جامد تا توقف آزاد شدن گاز دی اکسید کربن خنثی نموده و حجم را به ۱۰۰۰ میلی لیتر رسانده و سانتریفیوژ انجام می گردد. ۵/۰ تا ۱ میلی لیتر محلول روشناور را جمع آوری می نماییم. برای تهیه منحنی استاندارد،۰،۲/۰،۴/۰،۶/۰،۸/۰،۱ میلی لیتر از استاندارد را در لوله آزمایش ریخته و صفر بعنوان شاهد می باشد. سپس حجم هر یک از لوله های حاوی نمونه را به ۱ میلی لیتر رسانده و به آن ۴ میلی لیتر آنترون اضافه می نماییم. لوله ها را به مدت ۸ دقیقه در حمام آب گرم، گرم نموده و سپس به سرعت خنک نموده و جذب رنگ سبز را با اسپکتوفتومتر در طول موج ۶۳۰ نانومتر قرائت می نماییم. با قراردادن غلظت استانداردها در محور Xها و جذب در محورYها، منحنی استاندارد رسم می گردد و طبق فرمول زیر کربوهیدرات محاسبه می گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱۰۰ × میلی گرم گلوکز
=مقدار کربوهیدرات در ۱۰۰ میلی گرم نمونه
حجم لوله آزمایش
۳-۴-۹ pH
ابتدا تنطیم pHمتر با بافری با pH برابر ۴ و سپس ریختن نمونه در بشر و قراردادن الکترود درون نمونه و قرائت و یادداشت اعداد.
۳-۴-۱۰ اسیدیته کل
به ۵ تا ۱۰ گرم از نمونه مقدار کمی آب اضافه نموده و مخلوط می نماییم. سپس نمونه با فنل فنالئین و NaOH ۱/۰ نرمال تیتر می گردد. ظهور رنگ صورتی روشن نمایانگر پایان تیتراسیون می باشد. اسید غالب توت فرنگی، اسید سیتریک است. سپس طبق فرمول زیر اسیدیته کل محاسبه می گردد(Rangana, 1977).
۱۰۰× حجم سود مصرفی در تیتراسیون× نرمالیته NaOH× وزن اکی والان اسید ×۱
=اسیدیته کل
وزن نمونه ×۱۰
فصل چهارم
یافته های پژوهش

منبع تغییرات
میانگین مربعات
درجه آزادی
ماندگاری
وزن تر
وزن خشک
محتوای آب نسبی
نشت یونی
آنتوسیانین
ویتامین ث
کربوهیدرات
pH
اسیدیته کل
تیمار

۳

**۵۸۳/۵۹

**۳۱۱/۱۵

**۰۳۸/۰

*۴۸۲/۴

**۹۸۰/۶۱

**۲۰۱/۰

**۳۸۰/۵۲۶

**۰۴۲/۰

*۹۴/۰

**۵۵۹/۰

اشتباه آزمایشی


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع پایان نامه درباره :دوست یابی از منظر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینشناسایی اینتگرونهای کلاس ۱ و ۲ در جدایه‌های اشریشیاکلای ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم