وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی | قسمت 14 – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

مسئولیت پذیری با تیپ شخصیتیD ، رابطه ی منفی دارد، در حالی که ریسک پذیری با تیپ شخصیتیD و هیجان رابطه ی مثبت و معنادار دارند.وی بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایم های جدید کسب و کار برای این که سازمان ها بتوانند خود را با تحولات سریع انطباق دهند و به شکل پویا و زنده به حیات خود ادامه دهند گرایش به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه و تبدیل شدن به یک سازمان کارآفرین می‌داند. همچنین طبق تحقیق وی گرایش کارآفرینانه که شامل ابعادی همانند نوآوری، ریسک پذیری، پیش واکنشی، استقلال و رقابت تهاجمی می‌باشد ، به عنوان ابزار مفیدی برای ارزیابی رفتار کارآفرینانه و تاثیر آن بر روی عملکرد شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایم های جدید کسب و کار برای این که سازمان ها بتوانند خود را با تحولات سریع انطباق دهند و به شکل پویا و زنده به حیات خود ادامه دهند گرایش به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه و تبدیل شدن به یک سازمان کارآفرین می‌داند. همچنین طبق تحقیق وی گرایش کارآفرینانه که شامل ابعادی همانند نوآوری، ریسک پذیری، پیش واکنشی، استقلال و رقابت تهاجمی می‌باشد ، به عنوان ابزار مفیدی برای ارزیابی رفتار کارآفرینانه و تاثیر آن بر روی عملکرد شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.۲۴ % از کل کتاب های بخوانیم و نیز ۹/۵۴% از کل کتاب های بنویسیم به شاخص های نگرش کارآفرینانه توجه کرده‌اند. از سوی دیگر نتایج تحقیق وی نمایان گر آن بود که از مجموعه ی ابعاد بررسی شده ی نگرش کارآفرینانه در کلیه ی کتاب ها ، خلاقیت و نوآوری از بیشترین و تشخیص فرصت از کمترین فراوانی برخوردار است.بین ویژگی های شخصیتی زنان با تمایل آن ها به کارآفرینی رابطه ی معناداری وجود دارد ، فلذا پیشنهاد ‌کرده‌است که به دلیل اینکه ویژگی های شخصیتی زنان با کارآفرینی ارتباط دارند با شناخت ویژگی ها و خصایص شخصیتی در زنان شاید بشود روحیه ی کارآفرینی را در آنان تقویت نمود و بسیاری از مشکلات و نارسایی هایی را که جامعه و سازمان ها با آن ها دست به گریبانند را حل نمود.نگرش کارآفرینی در کارفرمایان پروژه های دولت الکترونیک بر موفقیت پروژه ها تاثیر می‌گذارد.بین نظرات اعضای هیات علمی درباره ملاک‌های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک گروه و سابقه تدریس تفاوت معناداری وجود دارد و فقط به لحاظ جنسیت و رتبه علمی تفاوت معناداری وجود ندارد.همچنین بین نظرات دانشجویان درباره ملاک های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک دوره و ترم گذرانده تفاوت معناداری وجود ندارد و فقط از نظر رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و بین نظرات کارشناسان آموزش درباره ملاک های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک سابقه کار تفاوت معناداری وجود دارد.بین نظرات اعضای هیات علمی درباره ملاک‌های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک گروه و سابقه تدریس تفاوت معناداری وجود دارد و فقط به لحاظ جنسیت و رتبه علمی تفاوت معناداری وجود ندارد.همچنین بین نظرات دانشجویان درباره ملاک های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک دوره و ترم گذرانده تفاوت معناداری وجود ندارد و فقط از نظر رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و بین نظرات کارشناسان آموزش درباره ملاک های ارزیابی عملکرد آموزشی به تفکیک سابقه کار تفاوت معناداری وجود دارد.در مقایسه نگرش دانشجویان ترم آخر کارآفرینی با نگرش همین دانشجویان قبل از ورود ‌به این رشته ، نمره نگرش دانشجویان ترم آخر کارآفرینی به مراتب بالاتر هست و در مقایسه دانشجویان ترم اول برق با ترم آخر برق هیچ گونه تفاوت معناداری وجود ندارد.تحصیلات و تجربه کاری در تأسيس یک مؤسسه‌ کارآفرینی نقش دارد.چهار عامل سبک مدیریت،محتوای دروس،نظام اداری- مالی و عملکرد کارکنان دانشگاه به ترتیب به عنوان مهمترین موانع درون دانشگاهی نگرشهای کارآفرینانه دانشجویان به حساب می‌آیند.سطح نگرش کارآفرینانه ، ابعاد چهار گانه آن (توفیق طلبی، مرکز کنترل درونی ،خلاقیت و رهبری) و اجزا سه گانه آن(عاطفی، شناختی و رفتاری)، در دانش آموزان بالاتر از سطح متوسط است. همچنین پژوهش وی نشان داد که بین دانش آموزان پسر و دانش آموزان دختر اختلاف معنی داری به لحاظ نگرش کارآفرینانه وجود ندارد، با این که در همه ابعاد و اجزا نگرش کارآفرینانه دانش آموزان پسر میانگین نمرات بالاتری داشتند اند این تفاوت تنها در بعد مرکز کنترل درونی و جز رفتاری معنی دار بوده است.همچنین نگرش کارآفرینانه دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی به استثنای جز عاطفی با یکدیگر اختلاف معنی داری نداشته است ، با این حال تنها جز رفتاری نگرش کارآفرینانه در دانش آموزان هنرستانی از دانش آموزان دبیرستانی بالاتر بوده و در سایر ابعاد و اجزا نگرش کارآفرینانه دانش آموزان دبیرستانی میانگین نمرات بالاتری داشته اند. همچنین طبق تحقیق وی تفاوت معناداری در بین نگرش کارآفرینانه دانش آموزانی که پدران خوداشتغال داشتند با دانش آموزانی که پدران کارمند داشتند وجود نداشت.

    1. Entrepreneurial Attitude Orientation scale ↑

    1. Noel ↑

    1. Khaki ↑

    1. Attitude ↑

    1. Deaux,Dane, & Wrightman ↑

    1. Blankenship ↑

    1. McGuire, Lindzey&E.Aronson ↑

    1. Zanna & Rempel ↑

    1. Crano & Prislin ↑

    1. Oskamp & Schultz ↑

    1. Festinger ↑

    1. Krathwohl, Bloom, and Masia ↑

    1. Martin , B. L., & Briggs, L. J. ↑

    1. Gagne , Robert M. ↑

    1. Cognitive component ↑

    1. Effective component ↑

    1. Taylor ,Peplau & Sears ↑

    1. Behavioral component ↑

    1. Smith & Mackie ↑

    1. Mere exposure ↑

    1. Conditioning ↑

    1. Imitation ↑

    1. Association ↑

    1. Aperant conditioning ↑

    1. Apparent conditioning ↑

    1. Observation learning ↑

    1. Bohner ↑

    1. Social comparison ↑

    1. Hogg & Vaughan ↑

    1. Fishbein & Ajzen ↑

    1. Bordens & Horowitz ↑

    1. Bandura ↑

    1. Mere exposure effect ↑

    1. Festinger & Shacter & Back ↑

    1. Behaviour ↑

    1. Eiser & Pligt ↑

    1. Katherine & Arbuthnott ↑

    1. Schafer & Tait ↑

    1. Habits ↑

    1. Social norms ↑

    1. Expected results ↑

    1. Fishbein & Ajzen ↑

    1. Kraus ↑

    1. Fiske & Neuberg ↑

    1. Balance theory ↑

    1. Fritez Haider ↑

    1. Sadfer ↑

    1. Griffin ↑

    1. Mussweiler ↑

    1. Laughlin & Earley ↑

    1. Simon, Greenberg&Brehm ↑

    1. Social psychology theory ↑

    1. Sherif ↑

    1. Sherif ,Sherif & Nebergall ↑

    1. Cognition theory ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | تعاریف پیشرفت تحصیلی – پایان نامه های کارشناسی ارشدخرید متن کامل پایان نامه ارشد – قسمت 24 – 8 »
 
مداحی های محرم