وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پایان نامه در رابطه با ارائه الگوی انواع … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی
      1. طرح تحقیق

نخستین گام، تعریف پرسش‌های اساسی تحقیق است. پرسش‌ها را باید حتی‌المقدور محدود تعریف کرد تا تحقیق بر موضوع متمرکز شود، اما نه آن‌چنان محدود که امکان کشف یافته‌های غیرمنتظره و انعطاف‌پذیری از میان برود.
سؤال تحقیق اهمیت خاصی دارد؛ چرا که به نوعی، باعث می‌شود موضوع مورد بررسی محدود شود. در بررسی‌ها و تحقیقات نمی‌توان همه‌ی جوانب یک موضوع را بررسی کرد(اشتراوس و کوربین،۱۹۹۰: ۳۹). در مورد تحقیق حاضر، با توجه به تجربه کاری محقق در سازمان بازرسی کشور، این سوال به ذهن متبادر شده بود که با چه الگویی می توان استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی کشور را تدوین کرد. این سوال و سوالات مشابه محقق را بر آن داشت تا با مطالعه متون نگاشته شده در این مقوله و کمک اساتید محترم و افراد آگاه، سوال خود را تدقیق نماید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سؤالات تحقیق در نظریه‌ی بنیادی، منعکس‌کننده‌ی فرایند تغییر است و شیوه‌های جمع‌ آوری و تحلیل داده منعکس‌کننده‌ی این الزام در درک شیوه‌هایی هستند که به لحاظ اجتماعی ساخته می‌شوند. به دلیل فرآیندهای تغییر و اجتماعی بودن سازه است که محقق این مراحل و دوره‌های تغییر و تحول را بررسی و وصف می‌کند(منبع پیشین: ۴۵). در کل می‌توان چنین گفت که مطالعات نظریه‌ی بنیادی با سؤال «اینجا چه می‌گذرد؟»[۲۶۶] آغاز می‌شوند. این شیوه‌ای است که به محقق کمک می‌کند فرایند یا یک موقعیت را درک کند (منبع پیشین: ۵۶). در مرحله اجرا، این تحقیق با این سوال شروع شد که « سازمان بازرسی کل کشور چگونه در شرکت اقدام به تدوین استراتژی ارزیابی عملکرد می نماید؟»تمرکز سؤال تحقیق براین است که این پدیده چیست؟ در عین حال این سؤال باید انعطاف‌پذیری و آزادی لازم برای ژرفکاری پدیده را فراهم آورد. پیش فرض این سوال آن است که لااقل در این جامعه و این مکان، همه مفاهیم مربوط به پدیده هنوز تعریف نشده‌اند و یا لااقل روابط بین مفاهیم چندان توسعه نیافته است(صلصالی و همکاران، ۱۳۸۶: ۲۹). لذا سوالات این تحقیق عبارتند از اینکه سازمان های نظارتی کشور بر اساس چه الگویی استراتژی های ارزیابی عملکرد خود را تدوین می نمایند ؟ ویژگی این الگو چیست؟ مقوله علّی و مقوله محوری، در الگوی استراتژی ارزیابی عملکرد کدامند؟ ویژگی های استراتژیهای مورد استفاده توسط این سازمانها، کدامند و عوامل مداخله گر شرایط زمینه ای موثر بر اعمال این استراتژیها چیست؟
در این مراحل، محقق باید ویژگی‌ای داشته باشد که اصطلاحاً حساسیت نظری[۲۶۷] نامیده می‌شود. حساسیت نظری باید در دو مرحله (انتخاب موضوع و کدگذاری) حفظ شود. در طول تحقیق حاضر، محقق سعی نموده است، پس از بررسی ادبیات نظری و الگوها و مدل های مختلف ارزیابی عملکرد قبل از انجام مصاحبه ها و در خلال انجام مصاحبه ها، حساسیت نظری خود را ارتقاء دهد. پس از رویش اولیه نظریه، با مراجعه به متون و همچنین تبادل نظر با اساتید و خبرگان، همواره حساسیت نظری خود را حفظ و توسعه دهد.

  • جمع‌ آوری و مرتب کردن داده ها

به نظر گلیزر و استراوس:«اگرچه تحلیلگر می‌تواند تأکید خود را بیش‌تر بر یک تکنیک جمع‌ آوری اطلاعات قرار دهد، اما نمونه‌گیری نظری برای اشباع یک مقوله، امکان پژوهش چند جانبه‌ای را فراهم می‌سازد که در آن محدودیتی در تکنیک‌های جمع‌ آوری داده ها وجود ندارد»(گلیزر و اشتراوس،۱۹۶۷؛۶۵). در این تحقیق داده های فاز کیفی توسط مصاحبه های نیمه ساختار یافته و عمیق بدست آمده است.

  • مرحله‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها

در تحقیق نظریه‌ی بنیادی، فرایند جمع‌ آوری داده‌ها، نظم دادن و تجزیه و تحلیل داده‌ها به هم وابسته‌اند و هم‌زمان انجام می‌شوند. به عقیده‌ی اشتراوس و کوربین(۱۹۹۰) این فرایند، اعمالی را نشان می‌دهد که به وسیله‌ی آن، نظریه‌ها بر پایه‌ داده ساخته می‌شوند. چنان‌که در چارچوب نمودار ۳-۲ ملاحظه می‌شود، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای هر مورد(هر نمونه) براساس مفاهیمی صورت می‌گیرد که در جریان کدگذاری به دست می‌آیند. در جریان کدگذاری، داده‌ها به واحدهای(قطعات) کوچکتر تجزیه یا شکسته می‌شوند و مفهوم سازی از آن‌ها صورت می‌گیرد.این قسمت فرایند اصلی ساختن نظریه است.
نکته‌ی دیگری که در اینجا شایان ذکر است، این است که مرز بین انواع کدگذاری‌ها مصنوعی است؛ یعنی ممکن است از یک مرحله‌ی کدگذاری به مرحله‌ی دیگری وارد شویم، بدون اینکه متوجه باشیم. این اتفاق بیشتر در مراحل کدگذاری‌ باز و کدگذاری محوری اتفاق می‌افتد(منبع پیشین: ۱۲۱). در مرحله‌ی تحلیل، کدگذاری‌های باز[۲۶۸]، محوری[۲۶۹] و انتخابی[۲۷۰] وجود دارند. کدگذاری به فرایندی از تحلیل اشاره دارد که از خلال آن مفاهیم تشخیص داده شده، ابعاد و خصوصیات آن در داده‌ها کشف می‌گردند. کدگذاری باز به آن بخش از کار اطلاق می‌شود که به طبقه‌بندی کردن پدیده‌ها از یادداشت‌های کوتاه پرداخته می‌شود که نتیجه‌ی نهایی آن، نام نهادن و طبقه‌بندی کردن مفاهیم است. روش‌های مختلفی برای کدگذاری باز وجود دارد:

  • تحلیل مصاحبه و مشاهدات اولیه با تحلیل خط به خط


فرم در حال بارگذاری ...

« نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره اثر برگ‌زدایی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش مقاله دانشگاهی و تحقیقاتی درباره اثر-ارزش-درک-شده،-ارزش-ویژه-درک-شده-و-کیفیت-درک-شده-بر-وفاداری-و-قصد-خرید-مجدد- فایل ۱۰ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم