وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه با فرمت word : پژوهش های پیشین در مورد سنجش کارآیی زنجیره تأمین ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۳-۵-۳ مدل های DEA شبکه ای
در رابطه با مسائل اجتماعی و اقتصادی در جامعه مثال های بسیاری از ساختارهای شبکه ای وجود دارد که محقق را وادار به در نظر گرفتن مدل های DEA شبکه ای می نماید. مدل های شبکه ای متنوع اند اما مدلی که در این پژوهش در نظر گرفته شده، مدل دو مرحله ای است.
۳-۵-۳-۱ مدل DEA دو مرحله ای
همانطور که در فصل دوم گفتیم در ادبیات DEA، تعداد زیادی از مطالعات DEA بر سیستم های تولید دو مرحله ای تمرکز داشته اند. برای بررسی کارایی ساختارها و فرایندهای دو مرحله ای، چهار مدل کلی تحلیل پوششی داده ها وجود دارد که تمرکز اصلی ما در این تحقیق بر رویکرد DEA شبکه ای می باشد و از مدل پیشنهادی Yan وChen در سال ۲۰۱۱ بهره گرفته ایم.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

زنجیره تامین دو مرحله ای شکل ۳-۱
موضوع کلیدی ساخت مدل چگونگی درج کالای واسطه ای در مدل DEAاست. اگرj0 امین زنجیره تامین تحت ارزیابی باشد، کارایی زنجیره بصورت زیر محاسبه می شود:

: مقدار ورودی i ام از واحد j ام
: مقدار کالای میانی r ام ورودی به M1
: مقدار کالای میانی d ام ورودی به M2
: مقدار خروجی مطلوب aام تولید کننده M1
: مقدار خروجی نامطلوب a ام M1
: مقدار خروجی مطلوب b ام تولید کننده M2
: مقدار خروجی نا مطلوب b ام M2
: وزن داده شده به ورودی اولیه iام
: وزن خروجی میانی r ام که ورودی M1
: وزن خروجی میانی d ام که ورودی M2
: وزن خروجی مطلوب aام تولید کننده M1
: وزن خروجی نامطلوب a ام تولید کننده M1
: وزن خروجی مطلوب b ام تولید کننده M2
: وزن خروجی نامطلوب b ام تولید کننده M2
مدل ۳-۳
مدل فوق با تساوی به فرم CCR مضربی ورودی محور تبدیل می شود:

مدل ۳-۴
که در مدل فوق با توجه به بحثی که در بخش ۳-۵-۲-۱ در مورد خروجی نامطلوب شد، شرط زیر را برای خروجی های نامطلوب در نظر گرفته و بدین شکل آنها را وارد مدل می کنیم:
، که در آن داریم:
و
، که در آن داریم:
۳-۵-۴ روش رتبه بندی کارایی متقاطع[۲۱]
تحلیل پوششی داده ها واحدهای تحت بررسی را به دو گروه واحدهای کارا و غیر کارا تقسیم می کند. واحدهای کارا واحدهایی هستند که امتیاز کارایی آنها برابر یک است. واحدهای غیر کارا با کسب امتیاز قابل رتبه بندی هستند، اما واحدهایی که امتیاز کارایی آنها برابر یک می باشد با بهره گرفتن از مدل های کلاسیک تحلیل پوششی داده ها قابل رتبه بندی نیستند.
یکی از روش های رتبه بندی واحدهای کارا استفاده از مدل “کارایی متقاطع” می باشد که توان بالایی در تفکیک پذیری واحدهای کارا دارد.(مهرگان، ۱۳۸۷، ۱۲۸) ماتریس ارزیابی متقاطع (CEM) را نخستین بار سکستون و همکاران(۱۹۸۶) توسعه دادند. در این روش، مقیاس کارایی هر DMU، بر اساس وزنهای بهینه به دست آمده از حل مدل CCR برای هر واحد تصمیم گیری، n بار محاسبه می شود.(Adler et al., 2002)
نتایج این محاسبات را می توان در ماتریسی که هر یک از درایه های آن به صورت معادله زیر محاسبه می شوند، خلاصه کرد:
k=1,…,n و j=1,…n
بنابراین نشان دهنده کارایی واحد j بر مبنای وزن های بهینه برای واحد k است. با میانگین گرفتن از عناصر هر سطح می توان به کارایی متوسط هر DMU بر اساس وزن های بهینه دست یافت. پس CEM مکانیزمی را برای تفکیک اثربخش واحدهای تصمیم گیری فراهم می نماید(Talluri&Narasimhan, 2004).
۳-۶ شاخص های ورودی و خروجی
همانطور که در انتهای فصل دوم نیز آورده شد، در این پژوهش با استناد به مطالعه مقالاتی در زمینه مدل های دو مرحله ای و طبق صلاحدید استاد محترم راهنما در نهایت از شاخص های زیر بعنوان ورودی ها و خروجی ها استفاده می شود که تعاریف عملیاتی آنها در فصل اول آورده شده است.
خروجی های نهایی
خروجی های میانی
ورودی ها
تعداد قطعات
سود به ازای هر قطعه
هزینه مواد
قیمت هر قطعه


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه مدل جدید تراوایی برای ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینتاثیر تکانه های پولی و مالی بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم