وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد : پایان نامه :رابطه عدالت سازمانی با عوامل موثر بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

بین عدالت سازمانی با سلامت نظام استخدامی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود دارد.

بر اساس نتایج به دست آمده در جدول (۴-۹) ضریب همبستگی پیرسون بین عدالت سازمانی با سلامت نظام استخدامی ۵۴/ ۰بدست آمده است. به دلیل اینکه مقدار بدست آمده مثبت است به این معنی است که تغییرات دو متغیر به طور هم جهت اتفاق می افتد یعنی با افزایش در هر متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش می یابد.همچنین سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ می باشد. به عبارتی بین عدالت سازمانی با سلامت نظام استخدامی رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری می توان فرضیه فرعی چهارم را تایید کرد بدین معنا بین عدالت سازمانی با سلامت نظام استخدامی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۳- وضعیت متغیرها
در تحقیق حاضر با در نظر گرفتن طیف لیکرت در پاسخ‌ها، مقدار آزمون برابر ۳ (سطح متوسط) در نظر گرفته شده است. چنانچه میانگین پاسخ‌ها در هر یک از متغیرها از عدد ۳ بیشتر باشد آن مؤلفه‌ بر فساد اداری تأثیر گذار خواهد بود در غیر این صورت از نظر جامعه مورد آزمون، متغیر بررسی شده تأثیری نخواهد بود. وضعیت متغیر ها در جدول جدول(۴-۱۰) نشان داده شده است.
جدول۴-۱۰: وضعیت متغیر ها

متغیر

میانگین

سطح

وضعیت

عدالت سازمانی

۲۸/۳

بالای متوسط

مطلوب

عدالت توزیعی

۵۲/۳

بالای متوسط

مطلوب

عدالت رویه ای

۳۱/۳

بالای متوسط

مطلوب

عدالت مراوده ای

۱۲/۳

بالای متوسط

مطلوب

۴-۳-۴- نتایج آزمون تی دوجامعه
در این قسمت از آزمون تی دوجامعه برای بررسی تأثیر نوع استخدام بر عدالت سازمانی استفاده شده است.لذا قبل از بررسی میانگین های دو جامعه با بهره گرفتن از آزمون لوین به بررسی برابری واریانس ها و نابرابری انها می پردازیم که در این آزمون نسبت به نرمال بودن داده ها حساسیت وجود ندارد .
فرضیه:
واریانس دوجامعه(نوع استخدام و عدالت سازمانی) باهم برابر می باشند.
واریانس دوجامعه(نوع استخدام و عدالت سازمانی) باهم برابر نمی باشند.
بر اساس نتایج به دست آمده در جدول(۴-۱۲) از آزمون لوین با در نظر گرفتن فرض برابری واریانس ها استفاده میشود سطح معناداری ۲۶/۰ گزارش شده است که بزرگتر از ۰۵/۰ است.فرض صفر قبول و فرض مقابل رد می شود بنابراین فرض برابری واریانس ها مورد پذیرش قرار میگیرد.
فرضیه:
نوع استخدام بر عدالت سازمانی تاثیر گذار نیست ( تفاوتی نمیکند).


فرم در حال بارگذاری ...

« نگاهی به پایان نامه های انجام شده درباره بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏ مندانه بر تصمیم‏ … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی اعداد مقدس در آثار عرفانی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم