۴-۳-۲ سؤال دوم
شیوه پذیرش دانشجو در گروه های مختلف چگونه است؟
جدول۴-۲۴، توزیع فراوانی شیوه های پذیرش در گروههای علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی
شیوه پذیرش
گروه تحصیلی
متمرکز
نیمه متمرکز
غیرمتمرکز
فراوانی مشاهده شده
فراوانی موردانتظار
فراوانی مشاهده شده
فراوانی موردانتظار
فراوانی مشاهده شده
فراوانی موردانتظار
علوم انسانی
۳۹
۵/۳۷
۳۹
۹/۴۵
۶۸
۷/۶۲
علوم پایه
۱۹
۹/۱۶
۲۲
۷/۲۰
۲۵
۳/۲۸
علوم مهندسی
۹
۶/۱۲
۲۱
۴/۱۵
۱۹
۲۱
در جدول ۴-۲۴ فراوانی مشاهده شده و موردانتظار شیوه های پذیرش در گروههای تحصیلی علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی ارائه شده است.
جدول۴-۲۵، آزمون کای دو تفاوت فراوانی پاسخ های گروههای مختلف تحصیلی به شیوه های پذیرش دانشجوی دکتری
مقدار کای دو محاسبه شده
درجه آزادی
سطح معناداری
۵۱/۵
۴
۲۳/۰
با توجه به مقدار کایدو محاسبه شده و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بین توزیع فراوانی پاسخهای افراد در گروه های مختلف تفاوت معنادار وجود ندارد.
۴-۳-۳ سؤال سوم
نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه محتوای آزمون چگونه است؟
جدول۴-۲۶، شاخص های توصیفی نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه محتوای آزمون کتبی
شاخص ها
گروه
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
خطای استاندارد
اساتید دانشگاه های دولتی
۱۱۲
۴۱/۸
۱۵/۲
۲۰/۰
اساتید دانشگاه های آزاد
۴۴
۵۶/۷
۰۵/۲
۳۰/۰
همانطور که در جدول ۴-۲۶ نشان داده می شود میانگین در بین اساتید دانشگاه های دولتی بیشتر از میانگین نمرات در بین اساتید دانشگاه های آزاد میباشد.
جدول۴-۲۷، آزمون t تفاوت میانگین محتوای آزمون از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد
شاخص ها
آزمون لوین
مقدار t
درجه آزادی
سطح معناداری
F
سطح معناداری
برابری واریانسها
۰۴/۱
۳۰/۰
۲۲/۲
۱۵۴
۰۲۷/۰
نابرابری واریانسها
۲۷/۲
۳۷/۸۲
۰۲۵/۰
با توجه به مندرجات جدول۴-۲۷، ملاحظه می شود که مفروضه برابری واریانسها برقرار میباشد، بنابرین نیازی به اصلاح درجه آزادی ولش نمی باشد و سطر اول جدول گزارش می شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۱۵۴از مقدار t جدول با درجه آزادی ۱۵۴ بزرگتر و سطح معناداری کوچکتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخهای اساتید دانشگاه های آزاد و دولتی تفاوت معناداری وجود دارد.
۴-۳-۴ سؤال چهارم
نظر اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای آزمون کتبی دکتری چگونه است؟
جدول۴-۲۸، شاخص های توصیفی نظر اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای آزمون کتبی
شاخص ها
گروه
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
خطای استاندارد
اساتید
۱۵۶
۱۷/۸
۱۵/۲
۱۷/۰
دانشجویان دکتری
۱۰۵
۴۴/۸
۲۲/۲
۲۱/۰
همانطور که در جدول ۴-۲۸ ملاحظه می شود، میانگین نمرات در بین اساتید و دانشجویان دکتری تفاوت چندانی وجود ندارد.
جدول۴-۲۹، آزمون t تفاوت میانگین محتوای آزمون از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد
شاخص ها
آزمون لوین
مقدار t
درجه آزادی
سطح معناداری
F
سطح معناداری
برابری واریانسها
۳۲/۰
۵۷/۰
۸۲/۰-
۲۵۹
۴۱/۰
نابرابری واریانسها
۸۱/۰-
۴۶/۲۱۸
۴۱/۰
با توجه به مندرجات جدول۴-۲۹، ملاحظه می شود که مفروضه برابری واریانسها برقرار میباشد، بنابرین سطر اول جدول گزارش می شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۲۵۹ از مقدار t جدول با درجه آزادی ۲۵۹ کوچکتر و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخهای اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای مصاحبه و سهم مقالات تفاوت معناداری وجود ندارد.
۴-۳-۵ سؤال پنجم
نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه پذیرش دانشجوی دکتری چگونه است؟
جدول۴-۳۰، شاخص های توصیفی نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه
شاخص ها
گروه
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
خطای استاندارد
اساتید دانشگاه های دولتی
۱۱۲
۱۲/۱۰
۱۹/۳
۳۰/۰
اساتید دانشگاه های آزاد
۴۴
۷۹/۹
۰۴/۳
۴۵/۰
جدول۴-۳۱، آزمون t تفاوت میانگین سهم مقاله در مصاحبه از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد
شاخص ها
آزمون لوین
مقدار t
درجه آزادی
سطح معناداری
F
سطح معناداری
برابری واریانسها
۲۶/۰
۶۱/۰
۵۸/۰
۱۵۴
۵۵/۰
نابرابری واریانسها
۵۹/۰
۲۷/۸۲
۵۵/۰
با توجه به مندرجات جدول۴-۳۱، ملاحظه می شود که مفروضه برابری واریانسها برقرار میباشد، بنابرین سطر اول جدول گزارش می شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۱۵۴ از مقدار t جدول با درجه آزادی ۱۵۴ کوچکتر و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخهای اساتید دانشگاه های آزاد و دولتی در زمینه سهم مقاله در مصاحبه تفاوت معناداری وجود ندارد.
۴-۳-۶ سؤال ششم
نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه پذیرش دانشجوی دکتری چگونه است؟
جدول ۴-۳۲، آزمون تحلیل واریانس تفاوت میانگین های نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه
منبع تغییرات
مجموع مجذورات
درجه آزادی
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
بین گروهی
۶۰/۴۹
۳
۵۳/۱۶
۵۸/۳
۰۱۴/۰
درون گروهی
۱۵/۱۱۸۵
۲۵۷
۶۱/۴
کل
۷۵/۱۲۳۴
۲۶۰
فرم در حال بارگذاری ...