وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه آماده کارشناسی ارشد | ۴-۳-۲ سؤال دوم – 5

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۴-۳-۲ سؤال دوم

شیوه پذیرش دانشجو در گروه ­های مختلف چگونه است؟

جدول۴-۲۴، توزیع فراوانی شیوه های پذیرش در ‌گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی

شیوه پذیرش

گروه تحصیلی

متمرکز

نیمه متمرکز

غیرمتمرکز

فراوانی مشاهده شده

فراوانی موردانتظار

فراوانی مشاهده شده

فراوانی موردانتظار

فراوانی مشاهده شده

فراوانی موردانتظار

علوم انسانی

۳۹

۵/۳۷

۳۹

۹/۴۵

۶۸

۷/۶۲

علوم پایه

۱۹

۹/۱۶

۲۲

۷/۲۰

۲۵

۳/۲۸

علوم مهندسی

۹

۶/۱۲

۲۱

۴/۱۵

۱۹

۲۱

در جدول ۴-۲۴ فراوانی مشاهده شده و موردانتظار شیوه های پذیرش در ‌گروه‌های تحصیلی علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی ارائه شده است.

جدول۴-۲۵، آزمون کای دو تفاوت فراوانی پاسخ های ‌گروه‌های مختلف تحصیلی به شیوه های پذیرش دانشجوی دکتری

مقدار کای دو محاسبه شده

درجه آزادی

سطح معناداری

۵۱/۵

۴

۲۳/۰

با توجه به مقدار کای­دو محاسبه شده و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بین توزیع فراوانی پاسخ­های افراد در گروه ­های مختلف تفاوت معنادار وجود ندارد.

۴-۳-۳ سؤال سوم

نظر اساتید دانشگاه ­های دولتی و آزاد در زمینه محتوای آزمون چگونه است؟

جدول۴-۲۶، شاخص های توصیفی نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه محتوای آزمون کتبی

شاخص ها

گروه

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای استاندارد

اساتید دانشگاه ­های دولتی

۱۱۲

۴۱/۸

۱۵/۲

۲۰/۰

اساتید دانشگاه ­های آزاد

۴۴

۵۶/۷

۰۵/۲

۳۰/۰

همان­طور که در جدول ۴-۲۶ نشان داده می­ شود میانگین در بین اساتید دانشگاه های دولتی بیشتر از میانگین نمرات در بین اساتید دانشگاه های آزاد ‌می‌باشد.

جدول۴-۲۷، آزمون t تفاوت میانگین محتوای آزمون از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد

شاخص ها

آزمون لوین

مقدار t

درجه آزادی

سطح معناداری

F

سطح معناداری

برابری واریانس­ها

۰۴/۱

۳۰/۰

۲۲/۲

۱۵۴

۰۲۷/۰

نابرابری واریانس­ها

۲۷/۲

۳۷/۸۲

۰۲۵/۰

با توجه به مندرجات جدول۴-۲۷، ملاحظه می­ شود که مفروضه برابری واریانس­ها برقرار ‌می‌باشد، ‌بنابرین‏ نیازی به اصلاح درجه آزادی ولش نمی ­باشد و سطر اول جدول گزارش می­ شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۱۵۴از مقدار t جدول با درجه آزادی ۱۵۴ بزرگتر و سطح معناداری کوچکتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخ­های اساتید دانشگاه ­های آزاد و دولتی تفاوت معناداری وجود دارد.

۴-۳-۴ سؤال چهارم

نظر اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای آزمون کتبی دکتری چگونه است؟

جدول۴-۲۸، شاخص های توصیفی نظر اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای آزمون کتبی

شاخص ها

گروه

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای استاندارد

اساتید

۱۵۶

۱۷/۸

۱۵/۲

۱۷/۰

دانشجویان دکتری

۱۰۵

۴۴/۸

۲۲/۲

۲۱/۰

همان­طور که در جدول ۴-۲۸ ملاحظه می­ شود، میانگین نمرات در بین اساتید و دانشجویان دکتری تفاوت چندانی وجود ندارد.

جدول۴-۲۹، آزمون t تفاوت میانگین محتوای آزمون از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد

شاخص ها

آزمون لوین

مقدار t

درجه آزادی

سطح معناداری

F

سطح معناداری

برابری واریانس­ها

۳۲/۰

۵۷/۰

۸۲/۰-

۲۵۹

۴۱/۰

نابرابری واریانس­ها

۸۱/۰-

۴۶/۲۱۸

۴۱/۰

با توجه به مندرجات جدول۴-۲۹، ملاحظه می­ شود که مفروضه برابری واریانس­ها برقرار ‌می‌باشد، ‌بنابرین‏ سطر اول جدول گزارش می­ شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۲۵۹ از مقدار t جدول با درجه آزادی ۲۵۹ کوچکتر و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخ­های اساتید و دانشجویان دکتری در زمینه محتوای مصاحبه و سهم مقالات تفاوت معناداری وجود ندارد.

۴-۳-۵ سؤال پنجم

نظر اساتید دانشگاه ­های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه پذیرش دانشجوی دکتری چگونه است؟

جدول۴-۳۰، شاخص های توصیفی نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه

شاخص ها

گروه

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای استاندارد

اساتید دانشگاه ­های دولتی

۱۱۲

۱۲/۱۰

۱۹/۳

۳۰/۰

اساتید دانشگاه ­های آزاد

۴۴

۷۹/۹

۰۴/۳

۴۵/۰

جدول۴-۳۱، آزمون t تفاوت میانگین سهم مقاله در مصاحبه از نظر اساتید دانشگاه های دولتی و آزاد

شاخص ها

آزمون لوین

مقدار t

درجه آزادی

سطح معناداری

F

سطح معناداری

برابری واریانس­ها

۲۶/۰

۶۱/۰

۵۸/۰

۱۵۴

۵۵/۰

نابرابری واریانس­ها

۵۹/۰

۲۷/۸۲

۵۵/۰

با توجه به مندرجات جدول۴-۳۱، ملاحظه می­ شود که مفروضه برابری واریانس­ها برقرار ‌می‌باشد، ‌بنابرین‏ سطر اول جدول گزارش می­ شود، مقدار t محاسبه شده در درجه آزادی ۱۵۴ از مقدار t جدول با درجه آزادی ۱۵۴ کوچکتر و سطح معناداری بزرگتر از ۰۵/۰ بیانگر این است که بین پاسخ­های اساتید دانشگاه ­های آزاد و دولتی در زمینه سهم مقاله در مصاحبه تفاوت معناداری وجود ندارد.

۴-۳-۶ سؤال ششم

نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه ­های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه پذیرش دانشجوی دکتری چگونه است؟

جدول ۴-۳۲، آزمون تحلیل واریانس تفاوت میانگین های نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه سهم مقاله در مصاحبه

منبع تغییرات

مجموع مجذورات

درجه آزادی

‌میانگین مجذورات

F

سطح معناداری

بین گروهی

۶۰/۴۹

۳

۵۳/۱۶

۵۸/۳

۰۱۴/۰

درون گروهی

۱۵/۱۱۸۵

۲۵۷

۶۱/۴

کل

۷۵/۱۲۳۴

۲۶۰


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه -تحقیق-مقاله | شکل ۲-۳٫ سه C استراتژی بازاریابی (اسفیدانی، ۱۳۸۵، ۷۵) – 7فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – ۱۲-۱-۲- نقش سرمایه گذاران نهادی در نظام راهبری – 10 »
 
مداحی های محرم