وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه با فرمت word : راهنمای نگارش مقاله با موضوع رابطۀ مدیریت دانش و … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

تمام تغییرها نوآور نیستند.

ایجاد اندیشه نو

ایده های جدید برای سازمان تمام نوآوری ها نوعی تغییر هستند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

حرکت از وضعیتی به وضعیت دیگر

بکارگیری توانایی های ذهن برای فکر جدید

خلق ایدۀ خلاق و تبدیل آن به محصولات ، خدمات و روش های جدید

چیزی را به شکل دیگر در آوردن

دستیابی به اطلاعات نو

عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه های نو

جدول (۲-۸) تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر(امیریان زاده،۱۳۸۷،ص۳۹)
۲-۴-۲) تعریف مفهومی وعملیاتی نوآوری
-نوآوری، کاربرد ایده­ ها یا رفتار بدیع است. (لیائو و همکاران، ۲۰۰۸، ص۱۸۵).
– داروچ (۲۰۰۵) نوآوری را در۶ طبقه تعریف نموده است:

آنچه برای دنیا جدید است.
محصولات جدید برای مؤسسه.
اضافه نمودن خطوط فعلی محصول.
بهبود یا اصلاح خطوط فعلی.
کاهش هزینه­ های فعلی .
موضع­یابی مجدد (داروچ،۲۰۰۵،ص۱۰۷).
-نوآوری سازمانی عبارت است از ایجاد محصولات و خدمات قابل استفاده و ارزشمند در سازمان. (جانسن[۱۱۲]، ۲۰۰۸، ص۴۰۹)
-نوآوری سازمانی تمایل یک سازمان به توسعه محصولات و خدمات پیشرفته و جدید و ارائه آنها به بازار برای کسب مؤفقیت است.(گوموسلاگلووایلسو[۱۱۳]،۲۰۰۹،ص۴۶۴)
-از نظر مورداک[۱۱۴]، نوآوری عبارت است از: اتخاذ یک روش جدید توسط فردی واحد که در نهایت توسط سایر اعضاء جامعه پذیرفته یا آموخته می شود.(لاور، ۱۳۷۳، ص۱۹۸)
-لینک[۱۱۵] می­گوید تعریف ما از نوآوری این است که: بهره برداری موفقیت آمیز از ایده­های تازه .(محمدی و نوری، ۱۳۸۷، ص۹۰)
– نوآوری، خلاقیت متجلی شده و به مرحله عمل رسیده است. به عبارت دیگر نوآوری یعنی اندیشه خلاق تحقق یافته، نوآوری همانا ارایۀ محصول، فرایند و خدمات جدید به بازار است، نوآوری به کارگیری توانایی­های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است.(نوروزی و کاووسی، ۱۳۸۶، ص۵)
– برای نخستین بار جوزف شومپیتر[۱۱۶] اقتصاددان بزرگ اتریشی «نوآوری» را در سال ۱۹۳۴ چنین تعریف کرده است:
ایجاد کسب و کار جدید با بهره گرفتن از یکی از موارد زیر:
مواد یا قطعات جدید
ارایۀ فرایندهای جدید
ایجاد بازارهای جدید
بکارگیری تشکل­های سازمانی جدید.
براساس این تعریف، نوآوری­ها ترکیب دو مقوله به نام های تجارت و مقوله فنی هستند. هنگامی که تغییری در تکنولوژی تحقق یابد، شومپیترآن را اختراع می­نامد و هنگامی که این تغییر به جهان تجارت وارد می شود، نوآوری اتفاق می­افتد. (جانسون، ۱۳۸۳، ص۴) از آن زمان به بعد و در مدت چهل سال اخیر، مفهوم نوآوری دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در دهۀ ۱۹۵۰ در تحقیقات جداگانه محققان، این مفهوم توسعه، مجزا و ناپیوسته تلقی می­شد. امروزه دیگر مفهوم نوآوری از نتایج معین تحقیقات انفرادی اقتباس نشده، بلکه بیشتر بر اساس موارد زیر تعریف می­ شود (هادوی، ۱۳۸۸، ص۲):
الف) یک فرایند و یا دقیق تر بگوییم یک فرایند حل مشکل.
ب) یک فرایند تعاملی در روابط شرکت­ها با بازیگران مختلف.
ج) یک فرایند یادگیری متنوع. این یادگیری ممکن است از موضوعات گوناگونی ناشی شود. یادگیری به وسیله استفاده ، یادگیری با انجام دادن و یا یادگیری حین تسهیم.
د) فرآیندی که شامل مبادلۀ دانش صریح و ضمنی است.
ر) فرایند متقابل یادگیری و مبادله، که در آن استقلال بازیگرانِ یک سیستم ابتکاری و یا قالب نوآوری را ایجاد می­ کند.
بطور کلی و به زعم آرمبروستر[۱۱۷]تاکنون مطالعات اندکی، چه به صورت مفهومی و چه به صورت روش شناختی دربارۀ نوآوری سازمانی انجام شده است. لو وچن[۱۱۸]نوآوری سازمانی را مشتمل بر تغییرات در ساختار و فرآیندهای یک سازمان در راستای به کارگیری مفاهیم جدید مدیریتی، کاری وعملیاتی مانند به کارگیری کارگروه­های تخصصی در تولید، مدیریت زنجیرۀ تأمین یا سیستم­های مدیریت کیفیت در نظرگرفته­اند.(رضوانی و طغرایی، ۱۳۹۰، ص۳۰)
-«دراکر» نوآوری سیستماتیک را جستجوی هدفمند و سازمان یافته برای تغییر تلقی می­ کند.(دراکر، ۱۹۹۱) پیتر دراکر نوآوری را این گونه تعریف می کند: “نوآوری تغییری است که بعد جدیدی از عملکرد را موجب می­ شود.” در دنیای پیچیدۀ کنونی، ایجاد تغییر مورد نظر دراکر یکی از مهم­ترین چالش­های مدیران و رهبران است. از یک سو، بسیاری از افراد ترجیح می­ دهند کارها را به روش قدیمی و سنتی خود انجام دهند و در برابر تغییرات از خود مقاومت نشان دهند و از سوی دیگر، مدیران بر این واقعیت اذعان دارند که پذیرش ایده­های جدید و به کارگیری رویکردهای نوآورانه جهت انجام امور و خلق سیستم های پویا از لازمه­های اصلی فعالیت در دنیای پیچیده و متغیر کنونی است.(باقری، ۱۳۸۷، ص۵۳)
ستاده های سیستم
پردازش
ورودیهای سیستم
افراد،گروه ها و
سازمانهای خلاق
فرایند خلاقیت
موقعیت خلاقیت


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های کارشناسی ارشد درباره تاثیر مولفه های رهبری امنیت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پایان نامه درباره : تحلیل کارکرد واژگان در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم