وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه درباره : تحلیل کارکرد واژگان در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

مهدی فرجی متولد ۹ بهمن ۱۳۵۵ در تهران است. وی تحصیلات خود را در کاشان گذرانید. در سال ۷۵ برای اوّلین بار آثارش به طور جدی در مطبوعات منتشر شدند. فرجی نخستین کتاب خود را در سال ۷۹ روانه بازار نشر کرد. در همان سال در کنگره شعر و قصه جوان کشور در هرمزگان برگزیده شد.او شاعری پر کار در عرصه­ غزل دهه ی هشتاد است که منتقدین شکل غزل او را « غزل نیمایی » می­دانند. او را می­توان از جمله شاعران جوانی دانست که شعرش در پایان دهه­ هفتاد شکل گرفت. فعالیت ادبی او در آغاز دهه­ هشتاد به سرعت پیشرفت کرد و توانست خود را به عنوان یکی از شاعران موفق دهه­ هشتاد به ثبت برساند. به

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

عقیده­ی بسیاری بعد از حسین منزوی ( پدر غزل نیمایی ) او یکی از بزرگ ترین غزل سرایان معاصر ایران است.از ویژگی­های شعر او عاشقانگی، برخورداری شاعر از گنجینه­های ادبی عظیم گذشتگان ادب فارسی را برشمرد که در بین شاعران جوان بسیار کم دیده می­ شود. تجربی و عینی بودن فضاها و توصیف­های شاعر و تلفیق آن با فضاها و زبان روز است. او از جشنواره های ادبی فراوانی جایزه گرفته است که برخی از آن ها عبارتند از:

    • برنده سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی شعر فجر ( ۸۶)
    • نفر سوم سومین جشنواره بین المللی شعر فجر ( ۸۷)
    • مقام اول جشنواره سراسری شعر جوان کشور ( زیر آسمان الوند ) ( ۸۲)
    • مقام اول جشنواره سراسری شعر ایران ما ( ۸۴)
    • مقام اول جشنواره شعر خلیج فارس ( ۸۴)

آثار

    • هزار اسم قلم خورده / نشر مرنجاب / ۱۳۷۹
    • و چشم های تو باران/ انتشارات مرسل / ۱۳۸۱( چاپ دوم )
    • روسری باد را تکان می داد / انتشارات مرسل / ۱۳۸۲
    • ای تو راز روزهای انتظار/ نشر صبح روشن / ۱۳۸۲
    • زیر چتر تو باران می ­آید / انتشارات شانی / ۱۳۸۶ ( چاپ سوم )
    • شعر بی شعر / نشر تکا / ۱۳۸۶ ( چاپ سوم )
    • میخانه بی­خواب / انتشارات فصل پنجم / ۱۳۸۷ ( چاپ چهارم )
    • منم که می­گذری/ نشر فصل پنجم / ۱۳۹۱

د: فاضل نظری
ابوفاضل نظری متخلص به فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهر خمین واقع در استان مرکزی متولد شد. تحصیلات اولیه خود را در شهر خمین و خوانسار گذرانده است. برای ادامه­ تحصیل در رشته­ های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق (ع) به تهران آمد. تحصیلات خود را در مقطع دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد. دبیری جشنواره بین المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب بعضی از عناوین ادبی و هنری و علمی او است. تا کنون از این شاعر چهار مجموعه شعریِ گریه­های امپراتور، اقلیّت، آن ها و ضد که انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رساندهاست. هر کدام از این مجموعه ها به دلیل استقبال فراوان مخاطبان گاه تا سی نوبت تجدید چاپ شده اند. سه مجموعه اول در یک دسته بندی مجزا تحت عنوان سه گانه ی فاضل نظری از طرف همان انتشارات نیز ارائه شده است. نظری علاوه بر ریاست حوزه هنری اسناد تهران، عضو شورای عالی شعر مرکز موسیقی و سرود نیز بوده است. ایشان در دانشگاه نیز تدریس می­ کند. از او به عنوان شاعر جریان ساز در دهه­ هشتاد و هم چنین پر مخاطب­ترین شاعر به انتخاب مردم تجلیل به عمل آمده داست. برخی آثار او، در کشورهای فارسی زبان منتشر شده است. هم چنین گزیده­ی اشعار وی در سال نود و در دو قطع رقعی و جیبی به همراه مقدمه ای درباره غزل به قلم او در انتشارات مروارید منتشر شده است.
هـ: سید احمد حسینی
مخاطبان شعر نام او را با دو مجموعه شعر « سارایسیم » و « چسبی به نام زخم » می­شناسند.
شاعری که به گفته­ی خودش:

من خودم را به امانت به غزل بخشیدم

تا که از رود سپید تو سرازیر شدم

متأسفانه در هیچ کجا درباره زندگی این شاعر مطلبی یافت نشد.
فصل سوم:
کارکرد آوایی در غزل پست مدرن
۳-۱-در آمدی بر کارکرد آوایی
« پست مدرنیسم­ها بر « اهمیت گستره های زبان و واژه » تأکید دارند و متن را « پهنه ی بازی­های بی شمار می­دانند » به اعتقاد آنان : « متن از معنا شدن می­گریزد و به یاری تأویل­های مخاطبان متن، معناهای تازه­ای آفریده می­ شود . از طرفی نیز [ آنها ] در پی زبانی هستند که متکی به واژگان و فقط واژگان باشد. پست مدرنیست­ها تا آن جا پیش می روند که می­گویند: « هر نوشته­ای به هر شکل زندگی نامه­ های خود نویسنده است ». آن ها گرچه زبان را در زندگی روزمره وسیله­ ارتباط می­دانند اما در عالم هنر و ادبیات معتقدند که: « زبان ابزاری موقتی نیست . چیزی کارآ اما فرعی نیست، بل کمال خود را در تجربه­ای منحصر به فرد می­یابد این تلقی از زبان، مؤلف را اختراعی که دیگر سودی ندارد، می­پندارد و متن را آغاز خواندن می­دانند. هر متن در جریان خواندن شالوده شکنی می­ شود ». (باباچاهی، ۱۳۷۶ :۳۷۲)
۳-۱- ۱-واج آرایی
موسوی اینگونه تحلیل می کند که اتفاق در زبان شاهد مشهورترین ویژگی غزل پست مدرن نزد مخاطب باشد . این عنوان کلی را باید زیر عنوان­های مختلف بررسی کرد؛ به طور مثال گونه ­ای از اتفاق ها شامل حروف می­شوند، یعنی واج آرایی. چیزی که در گذشته­ی ما نیز به عنوان یک صنعت و برای خلق زیبایی نه به عنوان راهکاری اجتناب ناپذیر مورد توجه قرار گرفته است. غزلسرای امروز روانشناسی
را با شعر می آمیزد؛ آن گاه به تأثیر گذاری مختلف حروف و انتقال حس های مختلف توسط آن توجه ویژه ای مبذول داشته و برای میزان به کارگیری هر حرف در هر قسمت از غزل توجیه منطقی دارد . این مسأله حتی در استفاده از صداهای کوتاه و بلند و طول کلمات به چشم می خورد.
گاهی این اتفاق از سطح حروف فراتر رفته و به سطحی به نام « کلمه » می­رسد. در این سطح مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، استفاده از کلمات مترادف، اما دارای بار روانی متفاوت در شعر امروز است. در غزل پست مدرن دیگر مجاز نیستیم که به خاطر وزن و قافیه از واژه­ های مترادف به جا یکدیگر استفاده کنیم، زیرا هر کلمه برای مخاطب دارای حسی ویژه و نوستالژی حاکم بر ذهن متفاوت است.
تکرار یک واج خاص از نظر روحی روانی تداعی­گر یک حالت خاص درونی است:

– یک هیچ، یک آتشفشان سرد، یک برده
­­­­

در آینه یک سایه می­بینم که کز کرده


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه با فرمت word : راهنمای نگارش مقاله با موضوع رابطۀ مدیریت دانش و … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینتحلیل تلفات توان و افزایش راندمان سیستم‌های تولید- ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم