وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طراحی نوسان‌ساز Cross-Coupled LC با نویز فاز ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی
  • نتایج شبیه­سازی ساختار تکمیلی نوسان‌ساز LC پیشنهاد شده

در پایان برای بهبود نوسان‌ساز LC و کاهش بیشتر زاویه­ی هدایت ترانزیستورها در نوسان‌ساز پیشنهاد شده، در شبکه­ بایاس نوسان‌ساز یک زوج PMOS کراس کوپل شده با بهره گرفتن از ولتاژهای نوسان خروجی در دنباله­ی زوج NMOS قرار داده شده است. ساختار معرفی شده در شکل (۴-۱۲) نشان داده شده است. در این صورت با توجه به تئوری بیان شده در بخش ۳-۳ انتظار می­رود پالس­های جریان باریکتری هم در ترانزیستورهای دنباله و هم در ترانزیستورهای سوئیچ ایجاد شود که نتیجه­ آن کاهش نویز فاز است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ساختار تکمیلی نوسان‌ساز پیشنهادی
مقایسه­ ای بین جریان درین­ها و دنباله در نوسان‌ساز تکمیلی و نوسان‌ساز شکل (۴-۷) صورت گرفته است و نتایج شبیه­سازی آن در شکل (۴-۱۳) و (۴-۱۴) نشان داده شده است. همانطور که در شکل­های (۴-۱۳) و (۴-۱۴) مشاهده می­ شود شبکه­ بایاس اضافه شده هم در کاهش زاویه­ی هدایت ترانزیستورهای دنباله موثر بوده و هم ترانزیستورهای سوئیچ. به عبارت دیگر در این ساختار اثر نویز هر دوی این ترانزیستورها در فاز خروجی کاهش می­یابد.

فرم جریان ترانزیستورهای سوئیچ در ساختار تکمیلی و ساختار شکل (۴-۷)

مقایسه­ میزان شکل دهی جریان دنباله در ساختارهای شکل (۴-۷) و. (۴-۱۲)

  • مقایسه با کارهای انجام شده پیشین

در این پایان نامه مسیری که برای کاهش نویز فاز نوسان‌ساز LC پیموده شده است، کاهش زاویه­ی هدایت ترانزیستورها بوده است. در این قسمت مقایسه­ ای بین این تکنیک و تکنیک­های معرفی شده در فصل ۲ که این هدف را دنبال کرده ­اند، صورت گرفته است و فرم جریان ترانزیستورهای سوئیچ در ساختارهای مختلف در شکل (۴-۱۵) رسم شده است. در شبیه­سازی انجام شده در شکل (۴-۱۵) مشاهده می­ شود که میزان پالسی شدن در ساختار پیشنهادی این پایان نامه بیشتر از سایر کارهای انجام شده است.

مقایسه­ میزان شکل­دهی جریان در تکنیک­های بیان شده
البته قابل ذکر است که نمونه­ کارهای انجام شده دیگر علاوه بر کاهش زاویه­ی هدایت به منظور کاهش نویز فاز، با توجه به توضیحات داده شده درفصل ۲ مسیرهای دیگری در راستای کاهش نویز فاز نیز پیموده شده است. بنابراین برای داشتن ارزیابی درستی از عملکرد آنها مقایسه­ ای بین نویز فاز این نوسان‌سازها صورت گرفته است و نتیجه در نموداری به طور خلاصه در شکل (۴-۱۶) نشان داده شده است. قابل ذکر است که همه شبیه­سازی­ها در شرایط یکسان مانند تغذیه­ی ۱.۸V، مصرف توان ۳.۳۶mw و فرکانس نوسان ۲GHz صورت گرفته است.

مقایسه­ نویز فاز نوسان‌سازهای مختلف اشاره شده
همچنین جدولی عددی از نتایج حاصله از نوسان‌سازهای مختلف اشاره شده تنظیم شده است و پارامترFOM آنها برای یک ارزیابی کلی محاسبه شده است. نتایج در جدول (۴-۱) نشان داده شده است.
همان­طور که از نتایج بیان شده در شکل (۴-۱۵) و جدول (۴-۱) برمی­آید، نوسان‌ساز پیشنهاد شده در این پایان نامه عملکرد نویز فاز و FOM بهتری در شرایط یکسان شبیه­سازی از نمونه­های انجام شده پیشین دارد.
مقایسه­ بین نوسان‌ساز پیشنهادی در این پایان نامه و چند نمونه از کارهای انجام شده پیشین

Ref
VDD
Freq (GHz)
Power (mw)
Tank Q
Phase Noise (dBc/Hz)
FOM

@ ۱۰۰ KHz
@
۱ MHz
@ ۱۰۰ KHz
@
۱ MHz

Simple LC OSC
۱.۸
۲
۲.۳۴
۱۲
-۱۰۳.۱
-۱۲۳.۴
۱۸۵.۴۱
۱۸۵.۷۱

[۳۱]
۱.۶


فرم در حال بارگذاری ...

« استفاده از منابع پایان نامه ها درباره راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع دانشگاهی : دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با شاخصه‌هاي ياران مطلوب اميرمؤمنان ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم