وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش مقاله در مورد بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

کل آزمودنیها

پرسشنامه مورد نیاز

پرسشنامه ارسالی

پرسشنامه برگشتی

۱۱۰۰

۲۴۳

۲۵۲

۲۴۳

۳-۵) روش و ابزار جمع‌ آوری داده ­ها
در پژوهش حاضر با توجه به هدف پژوهش از روش­ها و ابزارهای مختلفی برای جمع­آوری اطلاعات استفاده شده است:

۳۵-۱) روش جمع­آوری داده ­ها
روش جمع­آوری داده ­ها تحقیق از نوع میدانی می­باشد چرا که در این روش اطلاعات به کمک پرسش­نامه با مراجعه حضوری محقق صورت می­گیرد . نهایتاً از ۲۵۲ پرسش­نامه ارسالی تعداد ۲۴۳ عدد از پرسش­نامه­ های پاسخ داده شده قابل استفاده بوده است که تجزیه تحلیل بر اساس پاسخ­های دریافت شده می­باشد.
۳-۵-۲) ابزار جمع آوری داده ها
ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق، پرسش­نامه­ محقق ساخته می­باشد که با مطالعه­ متون و مقالات پژوهشی در زمینه موضوع تحقیق، بخصوص پژوهش اورال (۲۰۰۸)، توسط محقق ساخته و پرداخته شده است و به منظور جمع­آوری داده ­ها، پرسش­نامه مذکور در بین مدیران و کارکنان توزیع گردید. دلایل استفاده از روش پرسش­نامه به عنوان یکی از ابزارهای گردآوری داده ها را می­توان به شرح زیر خلاصه کرد:
صرفه جوئی در وقت نسبت به سایر روش­ها
صرفه جوئی در هزینه
استخراج اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن­ها در روش پرسش­نامه از سایر روش­های جمع­آوری اطلاعات سهل­تراست.
پرسش­نامه مورد استفاده در این تحقیق شامل دو بخش مشخصات فردی و اجتماعی و سوالات اختصاصی به شرح ذیل می باشد .
الف) مشخصات فردی و اجتماعی : در بخش اول سوالاتی در خصوص مشخصات فردی و اجتماعی پاسخ دهنده شامل: سن، جنسیت، میزان تحصیلات، سنوات خدمت و نوع استخدام، مطرح شده است.
ب) سوالات تخصصی: این بخش شامل ۲۸ سوال است. در طراحی این قسمت سعی گردیده است که سوالات پرسش­نامه تاحد ممکن قابل فهم باشد. برای طراحی این بخش از طیف پنج گزینه‌ای لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج‌ترین مقیاس­های اندازه‌گیری به شمار می‌رود.
مقیاس لیکرت که گاهی به آن مقیاس­های حاصل جمع هم می­گویند از یک پاسخ دهنده می­خواهد که میزان موافقت یا عدم موافقت خود را با هریک از سری گزاره­های مرتبط با هدف نگرش[۱۳۳] ، مشخص نماید .جهت تحلیل پاسخ­های داده شده به یک مقیــــاس لیکرت، به هر مقوله پاسخ یک مقدار عددی تخصیص داده می شود پاسخ دهنده میزان موافقت خود را با هر یک از این عبارات در یک مقیاس درجه بندی شده که معمولا از یک تا پنج یا هفت درجه است نشان می­دهد. سپس آزمودنی به هریک از گویه ­ها از نظر عددی (رتبه) ارزش­گذاری می شود. مقیاس لیکرت چندین مزیت را در اختیار می­ گذارد. اول اینکه ساخت و اجرای آن نسبتاً آسان است. دستورالعمل­هائی که بایستی ضمیمه این مقیاس باشد به سهولت فهمیده می­ شود با این وجود، زمان بیشتری باید هنگام استفاده از مقیاس­های لیکرت در تحقیق­های میان فرهنگی مختلف دقت بیشتری بعمل آید چون ممکن است اختلافات فرهنگی در تمایل به ابراز عدم موافقت، وجود داشته باشد (اس.تال و هاوکینز ،۱۳۸۸، ص ۴۹۹).
جدول ۳-۲) صفات کمی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه

طیف کمّی

کاملا مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملا موافقم

ارزش عددی

۱

۲

۳

۴

۵


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پژوهش های پیشین درباره ارزیابی کیفیت خدمات ادراک شده از … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بهینه سازی روش تشخیص … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم