وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مقالات و پایان نامه ها درباره تاثیر کیفیت سود ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۴-۴-۱- نتایج مدل با بهره گرفتن از مدل کیفیت سود دی­چو و دی­شف (DDEQ) 85
۴-۴-۲- نتایج مدل با بهره گرفتن از مدل کیفیت سود اسلوان (EQ) 92
۴-۴-۳- آزمون مقایسه میانگین بین دو گروه ۹۷
۴-۴-۴- آزمون فرضیه دوم ۱۰۲
۴-۵- خلاصه فصل ۱۰۸
فصل پنجم : خلاصه، نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه ۱۱۰
۵-۲- خلاصه نتایج آزمون فرضیه ­های تحقیق ۱۱۱
۵-۲-۱- خلاصه نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق ۱۱۱
۵-۲-۱-۱- نتایج فرضیه اول بر اساس مدل کیفیت سود دی­چو و دی­شف ۱۱۱
۵-۲-۱-۲- نتایج فرضیه اول با بهره گرفتن از مدل کیفیت سود اسلوان ۱۱۳
۵-۲-۲- خلاصه نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق ۱۱۵
۵-۳- محدودیت­های تحقیق ۱۱۸
۵-۴- پیشنهادهای تحقیق ۱۱۸
۵-۴-۱- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج آزمون فرضیه ­ها ۱۱۸
۵-۴-۲- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۱۱۹

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۵- نتیجه ­گیری ۱۲۰
منابع و مأخذ ۱۲۲
فهرست جدول­ها و شکل­ها:
جدول ۲-۱- معیارهای ارزیابی کیفیت سود و اجزای مربوطه (طبقه ­بندی کاترین و ویسنت) ۲۵
جدول ۴-۱- آماره­ های نوصیفی ۷۴
جدول ۴-۲- بررسی نرمال بودن توزیع متغیر بازده اضافی سهام ۷۸
جدول ۴-۳- خلاصه نتایج مدل ۸۶
جدول ۴-۴- نتایج تحلیل واریانس رگرسیون ۸۶
جدول ۴-۵- نتایج آزمون فرضیه تحقیق ۸۹
جدول ۴-۶- خلاصه نتایج مدل ۹۲
جدول ۴-۷- نتایج تحلیل واریانس رگرسیون ۹۲
جدول ۴-۸- نتایج آزمون فرضیه تحقیق ۹۴
جدول ۴-۹- نتایج آزمون همسانی واریانس ۹۹
جدول ۴-۱۰- جدول مقایسه­ ای واکنش سرمایه ­گذاران به شرکت­های با کیفیت سود بالا و با کیفیت سود پایین ۹۹
جدول ۴-۱۱- آماره t آزمون ۱۰۰
جدول ۴-۱۲- خلاصه نتایج مدل ۱۰۲
جدول ۴-۱۳- نتایج تحلیل واریانس رگرسیون ۱۰۳
جدول ۴-۱۴- نتایج آزمون فرضیه تحقیق ۱۰۴
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
گزارش­های مالی، از مهم­ترین فرآورده ­های سیستم حسابداری است، که از اهداف عمده آن فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی عملکرد و توانایی سودآوری بنگاه اقتصادی است. یکی از اقلام حسابداری که در گزارش­های مالی (صورت سود و زیان) تهیه و ارائه می­ شود سود خالص است، که کاربردهای متفاوتی دارد. معمولا سود به عنوان مبنایی برای محاسبه مالیات، عاملی برای تدوین سیاست­های تقسیم سود و راهنمایی برای سرمایه ­گذاری و تصمیم ­گیری و بالاخره عاملی برای پیش ­بینی عملکرد آتی شرکت به شمار می ­آید.
محاسبه سود خالص بنگاه اقتصادی متاثر از روش­ها و برآوردهای حسابداری است، بدین لحاظ امکان دستکاری سود توسط مدیریت وجود دارد. وجود زمینه مناسب برای تخریب سود (ناشی از تضاد منافع و همچنین به علت پاره­ای از محدودیت­های ذاتی حسابداری از جمله نارسایی­های موجود در فرایند برآوردها و پیش ­بینی­های آتی و همچنین امکان استفاده از روش­های متعدد حسابداری توسط بنگاه) موجب شده است که سود واقعی بنگاه از سود گزارش شده در صورت­های مالی متفاوت باشد. در همین راستا از آنجایی که سود از مهم­ترین معیارهای ارزیابی عملکرد و تعیین کننده ارزش بنگاه­های اقتصادی تلقی می­گردد، موضوع کیفیت سود مورد توجه محققان و دست­اندرکاران حرفه حسابداری و مدیریت سرمایه ­گذاری قرار گرفته است. توجه حرفه حسابداری برمحور این هدف استوار است که آیا سود خالص گزارش شده عملکرد عملیاتی واحد تجاری را به طور منصفانه منعکس می­ کند یا خیر. با توجه به اهمیت کیفیت سود این پژوهش سعی دارد به بررسی تاثیر کیفیت سود بر میزان و نوع واکنش بازار و سرمایه ­گذاران (به گزارشات تعدیلی) بپردازد.
۱-۲- بیان مسأله
سود یکی از با اهمیت­ترین اقلام صورت­های مالی است که در شرکت­ها به عنوان یکی از معیارهای تصمیم ­گیری برای ارزیابی عملکرد و تعیین ارزش بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود. هدف از گزارش سود، تامین و ارائه اطلاعات مفید برای اندازه‌گیری کارایی مدیریت، پیش ­بینی آینده واحد انتفاعی و توزیع آتی سودسهام، مبنایی برای تشخیص مالیات، بررسی قیمت محصولات و… برای ذینفعان می‌باشد. (احمدپور، ۱۳۸۸).
در تعیین ارزش شرکت علاوه بر کمیت سود، به کیفیت آن (زمینه بالقوه رشد سود و میزان احتمال تحقق سودهای آتی) نیز باید توجه کرد. سود حسابداری و اجزای مربوط به آن از جمله اطلاعاتی است که در تصمیم ­گیری استفاده­کنندگان موثر است. در صورتی­که سود حسابداری گزارش شده فاقد کیفیت باشد، عدم اطمینان ایجاد می­گردد، عدم اطمینان مزبور منجر به ایجاد ریسک و در نهایت تقاضای یک نرخ بازده بالاتر از جانب سهام­داران می­ شود. افزایش نرخ بازده مورد انتظار سهام­داران، هزینه سرمایه سهام عادی را افزایش داده و به تبع آن هزینه سرمایه شرکت افزایش می­یابد. (احمدپور، ۱۳۸۸)
کیفیت سود و به صورت عام­تر کیفیت گزارشات مالی، مورد علاقه کسانی است که از گزارش­های مالی برای تصمیم ­گیری­های سرمایه ­گذاری و انعقاد قراردادهای مختلف استفاده می­ کنند. از دیدگاه سرمایه ­گذاری، کیفیت سود پایین مطلوب نیست زیرا نشانگر وجود ریسک در تخصیص منابع به آن بخش می­باشد و باعث کاهش رشد اقتصادی از طریق تخصیص نادرست سرمایه­ها خواهد شد. از طرفی،کیفیت سود پایین باعث انحراف منابع از طرح­های با بازده واقعی به طرح­های با بازده غیرواقعی می­ شود که کاهش رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.(اسماعیلی، ۱۳۸۹)
به همین جهت سرمایه ­گذاران و سایر استفاده­کنندگان از صورت­های مالی عموما با اطلاعات منتشر شده توسط شرکت­هایی که از کیفیت سود پایین­تری برخوردارند با تردید بیشتری برخورد می­نمایند. به همین جهت این تحقیق در پی پاسخگویی به این سئوال است که تفاوت در کیفیت سود شرکت­ها چه تاثیری بر میزان و نوع واکنش بازار و سرمایه ­گذاران به گزارشات تعدیلی دارد. انتظار این تحقیق بر آن است که سرمایه ­گذاران در مورد شرکت­هایی که از کیفیت سود پایین­تری برخوردارند در مقایسه با شرکت­هایی که از کیفیت سود بالاتری برخوردارند نسبت به گزارشات تعدیلی سود واکنش کمتری نشان دهند. در این تحقیق واکنش بازار با بهره گرفتن از بازده اضافی سهام در بازه زمانی انتشار گزارشات تعدیلی اندازه ­گیری و مورد مطالعه قرار گرفته است.
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱٫ تاکنون در رابطه با تاثیر احتمالی کیفیت سود بر واکنش سرمایه ­گذاران به گزارشات مالی تعدیلی تحقیقی انجام نگرفته است که این تحقیق می ­تواند در جهت رابطه فوق موثر واقع گردد.
۲٫ فهم بهتر از عکس­العمل سرمایه ­گذاران و عوامل موثر بر آن، می ­تواند به ارائه راه­کارهایی برای افزایش سطح اطمینان سرمایه ­گذاران در بازارهای مالی کمک کند و از این طریق زمینه بهبود و سودمندی در تخصیص منابع توسط شرکت­ها را فراهم می ­آورد.
۱-۴- جنبه جدید و نوآوری بودن تحقیق
با توجه به بررسی­های صورت گرفته مشخص گردید که این تحقیق تاکنون در ایران انجام نشده است، لذا از این جهت دارای تازگی بوده و همراه با نوآوری است، همچنین مدل­های مورد استفاده در این تحقیق بالاخص مدل مورد استفاده برای واکنش بازار به گزارشات تعدیلی نیز از دیگر جنبه­ های جدید و نوآوری تحقیق به شمار می ­آید.
۱-۵- اهداف تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی پایان نامه های انجام شده درباره ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپروژه های پژوهشی در مورد تاثیراستراتژی‌های تحول براثربخشی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم