وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه با موضوع تاثیر نانو نقره بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

به هر حال به طور قطع نمی توان گفت که نانو نقره از چه طریقی باعث کاهش تعداد و قدرت زیست پروتوپلاست گیاه سیب زمینی می شود در حالیکه نمک نقره(تیو سولفات نقره) باعث افزایش تعداد و قدرت زیست پروتوپلاست های گیاه سیب زمینی می شود(Ehsanpour and Jones, 2001). اما چیزی که مسلم است این است که نفوذ پذیری نانو نقره به مراتب بیشتر از نیترات نقره است(Seif Sahandi et al., 2011).
محققین مکانیسم های فرضی را برای عملکرد نانو نقره پیشنهاد کرده اند. یکی اینکه نانو نقره با دخالت مستقیم بر روی سطح سلول ها قرار می گیرد و سلول را می شکند(فقط با یک تماس) و دیگری اینکه نانو ذرات نقره ممکن است همانند اسب تروا عمل کنند. یعنی اینکه به وسیله ی یک مجرای فرعی وارد سلول شوند(با یک اندازه ی عادی نقره) و سپس مقدار زیادی یون های نقره را درون سلول رها کنند که باعث آسیب رساندن به مکانیسم های سلولی می شود(Senjen and Illuminato, 2009).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تنها چیزی که به طور قطع از این تحقیق می توان نتیجه گرفت این است که نانو ذرات نقره در غلظت های بالاتر از ۵/۰ میلی گرم در لیتر برای گیاه حالت سمی دارد و این سمیت خود را در غلظت های بالا بیشتر نشان می دهد.
۴-۷ جمع بندی نهایی
در مجموع می توان گفت به کار بردن نانو نقره به منظور یک ممانعت کننده از عمل اتیلن در محدوده غلظت ۵/۰ تا ۱ ppm در برخی شاخص های رشد گیاه سیب زمینی مانند سطح برگ اثر مثبت نشان داد و سمیت کمتری نسبت به ۲ ppm در گیاه بروز داد. کوتاه شدن طول ساقه همراه با افزایش سطح برگ نشان داد که نانو نقره احتمالاً در سنتز جیبرلیک اسید اثر منفی نداشت ولی احتمالاً بر عملکرد آن اثر منفی داشته است. تیمار نانو نقره بر الگوی پروتئینی نیز تغییراتی را اعمال نمود. این مجموعه اطلاعات نشان داد که نانو نقره می تواند بر شاخص های رشد و نموی و فیزیولوژیکی گیاه سیب زمینی اثرات مثبت و منفی اعمال نمایید و غلظت مناسب این ماده به عنوان یک مهار کننده ی اتیلن بایستی همیشه بهینه سازی شده و استفاده شود.
۴-۸ پیشنهادات
به منظور کامل تر شدن این تحقیق پیشنهاد می گردد:
۱- اثر نانو نقره به عنوان یک بازدارنده ی فعالیت اتیلن، روی گیرنده های اتیلن بررسی شود.
۲- ارتباط دقیق GA و اتیلن با نانو نقره بررسی شود.
۳- میزان و تجمع نانو نقره در اندام های گیاه و از جمله در غده های حاصل از گیاه سیب زمینی رقم وایت دزیره رشد یافته در محیط های دارای نانو نقره بررسی گردد.

    1. مسیر یابی و بررسی تجمع نانو نقره در بافت های گیاهی با کمک میکروسکوپ الکترونی صورت گیرد.

پیوست­ها

    1. حضور یون های مس در دریافت سیگنال اتیلنی و انتقال سیگنال اتیلن

( اقتباس ازKumar et al., 2009)

    1. اثرات سمی نانو نقره بر موجودات و محیط

نانو نقره برای سلولهای پستانداران سمی است
علاوه بر اثرات ضد باکتریایی، نانو ذرات نقره همچنین برای سلولهای پستانداران در in vitro سمی است که شامل سلولهای کبد موش (Hussain et al., 2005) لاینهای سلولی cultured neuroendo crine به عنوان مدلی برای سلولهای مغزی (Hussain et al., 2006)، سلولهای بنیادی زایشی پستانداران[۲۲] (Braydich-Stolle et al., 2005) و لاینهای سلولی alveolar macrophage موش به عنوان مدلی برای سمیت بعد از استنشاق (Arlson et al., 2008) می باشد. جدول زیر جزئیات بیشتری را در اختیار قرار می دهد
نمونه هایی از آزمایشات in vitro که سمیت نانو نقره را برای سلولهای پستانداران نشان می دهد.

نوع سلول

اثر نانونقره

منبع

سلولهای BRL3A کبد رت

    • عملکرد میتوکندری، یک شاخص از میزان انرژی در دسترس سلولها کاهش یافت.
    • عملکرد لاکتیک هیدروژناز (یا LDH) به صورت معنی داری در سلولهایی که تحت تیمار با نانو ذرات نقره ایی که بین g/ml 50-5 بودند افزایش یافت که باعث مرگ سلول و کاهش متابلیسم سلول شد.

Hussain et al., 2005

لاینهای سلولی
Neuroendocrine
(به عنوان مدلی از سلولهای مغزی در in vitro)

    • فعالیت میتوکندری در غلظتی بین g/ml 50-10 نسبت به سلولهای شاهد کاهش یافت.
    • اندازه سلولها کاهش یافت و شکل آنها نیز غیر عادی شد.
    • حذف شدن دوپامین در غلظتهای بالا و ایجاد حالت لیتوتوکسیک


فرم در حال بارگذاری ...

« مقطع کارشناسی ارشد : دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با مدیریت و برنامه ریزی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیناستفاده ازماده ترت بوتيل هيدروپراکسايد t-BHPیک مدل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم