وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پژوهشی درباره مقایسه شاخص های اصلی آنتروپومتریکی، ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۱- توانایی تغییر سریع مسیر حرکت، سرعت و حفظ تعادل و درک موقعیت است (هادوی، ۱۳۸۷، ۲۲۷).
۲- در این تحقیق تعریف مفهمومی و عملیاتی یکسان است. از آزمون ایلینویز برای تعیین میزان چابکی استفاده می کنیم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۶٫۲٫۹٫۱٫ توان عضلانی
۱- توانایی تولید مقدار زیادی نیرو علیه یک مقاومت معین در زمانی کوتاه می باشد (گائینی، ۱۳۸۳).
۲- در این تحقیق تعریف مفهمومی و عملیاتی یکسان است. در این پژوهش توان اندام تحتانی با بهره گرفتن از آزمون پرش عمودی سارجنت اندازه گیری می شود.
۷٫۲٫۹٫۱٫ تعادل
۱- توانایی فرد در حفظ و نگهداری پایداری را تعادل می گویند (کاتلین ام، ۱۳۸۶). تعادل به صورتهای ایستا و پویا و نیمه پویا است (فراهانی، ۱۳۸۴).
۲- در این تحقیق تعریف مفهمومی و عملیاتی یکسان است. در این پژوهش برای اندازه گیری تعادل ایستا از روش ایستادن لک لک و برای اندازه گیری تعادل پویا از تست نشستن و رفتن (T.G.U.G) بهره گرفته شده است.
۸٫۲٫۹٫۱٫ فیزیولوژی
۱- فیزیولوژی علمی است که به مطالعه چگونگی کار با دستگاه ها، بافت ها و سلول های بدن می پردازد و مشخص می کند که چگونه اعمال مختلف بدن یکپارچه می شوند تا نظم داخلی بدن را حفظ کنند. در ورزش این علم به چگونگی تغییرات ساختاری و کارکردی بدن به هنگام فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت می پردازد (رابرگتز، ۱۳۸۵).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان می­باشد و منظور از ارزیابی ویژگی­های فیزیولوژیکی، استقامت قلبی- تنفسی آزمودنی­ها می­باشد.
۹٫۲٫۹٫۱٫ پارامترهای روانی
۱- مجموعه خصوصیات روانی ورزشکار است که غیر قابل مشاهده بوده ولی بر رفتار حرکتی وی اثر می­گذارند (فراست، ۱۳۸۶).
۲-در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان می باشد و منظور از پارامترهای روانی بررسی وضعیت سلامت عمومی (GHQ-28) و روان آزردگی، برون گرایی، پذیرا بودن، توافقی بودن، مسئولیت پذیری (NEO-FFI) مد نظر می باشد.
۱۰٫۲٫۹٫۱٫ سلامت عمومی
۱- سلامت عمومی عبارت است از رفاه کامل جسمی، روانی، و اجتماعی فرد، که بین این سه جنبه تأثیر متقابل و پویا وجود دارد و به عنوان یکی از ملاک­های تعیین کننده سلامت افراد در نظر گرفته می­ شود (فراست، ۱۳۸۶).
۲- در این تحقیق تعریف مفهمومی و عملیاتی یکسان است. در این پژوهش از پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ، فرم ۲۸ سؤالی آن استفاده شده است که چهار خرده مقیاس اضطراب، افسردگی، اختلال در کارکرد اجتماعی و عملکرد جسمانی را می سنجند.
۱۱٫۲٫۹٫۱٫ تیپ شخصیتی
۱- به مجموعه شیوه ­های واکنش یا ساخت شخصیت تیپ گفته می­ شود. هدف از تشخیص تیپ­های شخصیتی یا طبقه ­بندی انواع شخصیت­ها، مطالعه ویژگی­های جسمانی، روانی و رفتاری آن­هاست (فراست، ۱۳۸۶).
۲- در این تحقیق تعریف مفهمومی و عملیاتی یکسان است. در این تحقیق از پرسشنامه تیپ شخصیتی نئو (NEO-FFI) استفاده شده است. این پرسشنامه ۵ بعد عمده شخصیت شامل: روان آزرده گرایی، برون گرایی، پذیرا بودن، توافقی بودن و مسئولیت پذیری را اندازه می­گیرد.
۱۲٫۲٫۹٫۱٫ وضعیت قامتی و اسکلتی- عضلانی
۱- ارتباط قسمت های مختلف بدن نسبت به خط ثقل یا به عبارتی ترتیب قرار گرفتن صحیح و متناسب اجزای بدن وضعیت قامتی نامیده می­ شود. وضعیت مطلوب بدنی نشانه سلامت دستگاه اسکلتی- عضلانی می باشد (دانشمندی، ۱۳۸۶).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان می­باشد و منظور از وضعیت اسکلتی- عضلانی بررسی انحراف جانبی سر، شانه نابرابر، انحراف جانبی ستون مهره­ها، انحراف جانبی لگن، انحراف مچ پا به خارج، انحراف گردن به جلو، گرد پشتی، تنه عقب رفته، شکم افتاده، قوس کمر، زانوی پرانتزی، زانوی ضربدری، کف پای صاف، کف پای گود، پای چرخیده به داخل می­باشد که بدن را از حالت مطلوب خارج می­ کند.
۱۳٫۲٫۹٫۱٫ ناهنجاری­های وضعیتی
۱- تغییرات نامطلوبی را گویند که ساختار اسکلتی بدن و راستای طبیعی قامت را بر هم می­زند (دانشمندی، ۱۳۸۶).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان می باشد و ناهنجاری­ها به وسیله صفحه شطرنجی و خط شاقولی ارزیابی شده ­اند.
انحراف جانبی سر
۱- چنانچه خط کشش ثقل بر روی استخوان پس سری منطبق نباشد و سر به طرفین خمیدگی داشته باشد، به این ناهنجاری کج گردنی می­گویند (دانشمندی، ۱۳۸۶).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. در این پژوهش با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای خلفی و جانبی مشاهده می­ شود.
۱۴٫۲٫۹٫۱٫ شانه نابرابر
۱- یا افتادگی شانه وضعیتی است که در آن شانه­ها در راستای یک خط افقی قرار نگرفته­اند (عادلی، ۱۳۸۵).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای خلفی مشاهده می­ شود.
۱۵٫۲٫۹٫۱٫ انحراف جانبی ستون مهره­ها
۱- کج پشتی یا اسکولیوز، تمایل و انحنای ستون مهره ها به یکی از طرفین چپ یا راست بدن می­باشد. در این ناهنجاری ستون مهره­ها با تمایل یک انحناء به سوی پهلوی دیگر تغییر شکل پیدا می­ کند (کاشف، ۱۳۸۵).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای خلفی مشاهده می­ شود.
۱۶٫۲٫۹٫۱٫ انحراف جانبی لگن
۱- هنگامیکه عوامل نگهدارنده و پایدار کنده لگن از یک طرف دچار اختلال می شود لگن چرخش جانبی پیدا می­ کند. زیرا یکی از نیروهای نگه دارنده مقدارش کم می شود (علیزاده، ۱۳۸۱).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای خلفی مشاهده می­ شود.
۱۷٫۲٫۹٫۱٫ انحراف مچ پا به خارج
۱- با عنوان پاهای دمر نیز شناخته شده است. و با برآمدگی در قوزک داخلی و صافی کف پای کاذب که با پیچش داخلی مچ پا ایجاد شده اند، مشخص می­ شود (علیزاده، ۱۳۸۱).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. برای ارزیابی این عارضه از خط شاقولی در نمای روبرو استفاده شده است.
۱۸٫۲٫۹٫۱٫ انحراف گردن به جلو
۱- افزایش گودی گردن و حرکت گردن به سمت جلو بیش از حالت طبیعی را لوردوز گردنی می­گویند (طاهری، ۱۳۸۷).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای جانبی مشاهده می­ شود.
گردپشتی
۱- تمایل قسمت فوقانی ستون فقرات به سمت جلو و در نتیجه افزایش برآمدگی و قوس مهره­های پشتی (سینه ای) را گردپشتی یا کیفوز گویند (کاشف، ۱۳۸۵).
۲- در این تحقیق تعریف مفهومی و عملیاتی یکسان است. با بهره گرفتن از صفحه شطرنجی و خط شاقولی از نمای جانبی مشاهده می­ شود.
۱۹٫۲٫۹٫۱٫ تنه عقب رفته
۱- کاهش یا از بین رفتن قوس­های طبیعی ستون مهره­ها ناهنجاری به نام پشت صاف یا تنه عقب رفته به وجود می ­آورد (حسینی کاخکی، ۱۳۸۲).


فرم در حال بارگذاری ...

« سایت دانلود پایان نامه : منابع کارشناسی ارشد با موضوع : دفاع … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود مطالب در مورد شناسایی محدودیت های گردشگران خارجی در ایران- ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم