وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه : جهانگردی الکترونیک و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۳-۱۷-۵-۵٫کسب مزیتهای رقابتی زمانی
استفاده از نرم افزارها و سیستمهای ردیابی بسته ها و اساسیه گردشگران[۷۶] ، امکان کاهش تاخیر در زمان انتظار گردشگران را در مقاصد و یا در بین مسیرهای مسافرتی کاهش می دهد. این سیستمها امکان ردیابی موقعیت لحظه ای وسایل گردشگران را در اختیار مسئولان قرار می دهد و زمان لازم برای جابجایی بسته ها از پروازی به پروازهای دیگر کاهش قابل توجهی می دهند. این صرفه جویی در زمان های انتظار در فرودگاهها مربوط به ورود و خروج در اماکن اقامتی و هتلها نیز می باشد. که با بکارگیری سیستمهای ورود و خروج و صورتحساب[۷۷] یکپارچگی در کل مجموعه قسمتهای هتل برقرار شده و حتی امکان ارسال صورتحساب مشتریان از طریق سیستمهای Bluetooth به تلفنهای همراه این مشتریان و متعاقباً پرداخت سریع این صورتحساب از طریق تلفن همراه و پرداخت الکترونیکی میسر می باشد. کاهش فرایندهای تکراری و حذف فعالیتهای زاید با بهره گرفتن از فناوری اطلاعات می تواند منجر به بهبود خدمات دهی به گردشگران شود. استفاده از پایگاه اطلاعاتی مسافران می تواند تا حد زیادی از اطلاعات مربوط به مسافرانی را که در گذشته به کشور سفر داشته اند را فراهم کند و بسیاری از تشریفات ورودی و خروجی آنها را از کشور کاهش دهد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۱۷-۵-۶٫ بکارگیری سیستمهای بازمهندسی فرایندها
گسترش همکاریها با سایر کشورها، ادغامهای افقی و عمودی با سایر سازمانهای فعال در صنایع وابسته، گسترش خدمات اتوماسیون شده، بکارگیری پرداخت الکترونیکی، صدور بلیط و رزرواسیون الکترونیکی، گسترش کانالهای توزیع الکترونیکی و… همگی نیاز به بازمهندسی فرایندهای فعلی[۷۸] را در کشور الزامی می سازند. در حال حاضر در شهرهای مهم گردشگری جهان، روند فعالیتها بگونه ایست که گردشگری در بدو ورود به شهر، در ازای پرداخت مبلغی معین، کارت شناسایی دریافت می کند، که این کارت امکان استفاده از کلیه امکانات رفاهی و عمومی را در اختیار گردشگر قرار می دهد. بکارگیری این تکنولوژی، اطلاعات جامعی از فعالیتهای گردشگردر حین سفر را دراختیار تصمیم گیرندگان مقصد قرار می دهد. اینکه هر گردشگر، با توجه به نژاد، ملیت، تحصیلات، جنسیت و سطح درآمد، در یک مسافرت بیشتر تمایل به انجام چه فعالیتهایی را دارد. اما پیاده سازی اینچنین سیستم کارآمدی، نیازمند بازمهندسی در فعالیتهای کلیه واحدهای خدمات گردشگری، شامل خدمات حمل و نقل، جاذبه های فرهنگی و طبیعی، برنامه های تفریحی و … مقصد را بهمراه دارد بگونه ای که همگی این واحدها بتوانند بر اساس بکارگیری یک سیستم واحد به فعالیتهای خود ادامه دهند.(هاشمی و همکاران، ۱۳۸۹)

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل و یافته های تحقیق

مقدمه
در این فصل داده های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد . همانطور که درگذشته آمد تحقیق حاضر از لحاظ طبقه بندی پژوهش بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از لحاظ طبقه بندی بر حسب روش، از نوع توصیفی- تحلیلی است از میان انواع پژوهش های توصیفی، از نوع رابطه ای بوده چرا که در آن ارتباط بین نقش IT با توسعه گردشگری مورد مطالعه قرار می گیرد. داده ها با بهره گرفتن از یک پرسشنامه ۱۶سوالی ، و به تعداد ۲۱۵ نمونه از بین ۸۰۰۰ نفر از دانشجویانی که از شبکه اینترنت استفاده کرده و به تصادف انتخاب شده اند جمع آوری گردید .
شکل ۴-۱ نمودار مقطع تحصیلی پرسش شوندگان
شکل ۴-۲ نمودارجنسیت پرسش شوندگان
ابتدا داده های پرت از طریق باقیمانده هایی استاندارد شده حذف و از طریق روش های نرمال سازی ، نرمال و آماده تجزیه و تحلیل گردید . درادامه آماره های توصیفی و نمودارهای مربوطه بررسی شده و با توجه به متغیرهای پرسشنامه‏ای طیف لیکرت متغیرهای همگروه در یک دسته قرار گرفته و با تعیین میانگین جهت تجزیه و تحلیل روش‏های همبستگی و رگرسیون و تحلیل مسیر مورد استفاده قرار گرفته است.
جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از نرم افزار Excel و برای آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS استفاده شد.
جهت استفاده از رگرسیون ابتدا باید پیش فرض هایی را مد نظر قرار داد . در هر مدل رگرسیون خطی چند پذیره داریم که با فرض درستی آن ها ، نتایج رگرسیون معتبر هستند و در غیر این صورت باید مدل دیگری را جایگزین ساخت. این پذیره ها(مفروضات) عبارتند از:
۱ – نرمال بودن
۲ – ثابت بودن واریانس ها
۳ – مستقل بودن
۴ – هم خطی
مفروضات رگرسیون از طریق آزمون باقیمانده های مدل پس از حذف داده های پرت مورد بررسی قرارمی گیرند که در ادامه آمده است .
۴-۱٫ تعریف فرضیه ها
فرضیه اصلی: بین نقشIT (متغیر مستقل) با توسعه گردشگری (متغیر وابسته) رابطه معناداری وجود دارد.
و بر این اساس پنج فرضیه فرعی به شرح ذیل تدوین شده است.
۱- بین فن‌آوری‌های نوین الکترونیک با توسعه گردشگری رابطه وجود دارد.
۲- بین آگاهی از فضای الکترونیک با توسعه گردشگری رابطه وجود دارد.
۳- بین شبکه های اجتماعی مجازی با توسعه گردشگری رابطه وجود دارد.
۴- بین امنیت کافی الکترونیک با توسعه گردشگری رابطه وجود دارد.
۵ -بین روابط عمومی الکترونیک با توسعه گردشگری رابطه وجود دارد.
در ادامه تاثیر مستقیم و غیر مستقیم فرضیه ها از طریق تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت .
۴-۲٫ بررسی آماره‏های توصیفی
ابتدا آماره های توصیفی متغیرهای فرضیه ‏های نقش IT (متغیرمستقل) و توسعه گردشگری(متغیر وابسته) به شرح ذیل مورد بررسی قرار می‏گیرند . آماره های توصیفی شامل میانگین ، انحراف معیار ، چولگی ، کشیدگی ، چارک ها ، دامنه …. می باشد .
جدول ۴-۱ آماره های توصیفی

Statistics


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع دانشگاهی : دانلود مقالات و پایان نامه ها با موضوع نقش ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینبرنامه ریزی استراتژی صادرات در شرکت ایران خودرو با تلفیق ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم