وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پژوهش های پیشین در مورد تاثیر کیفیت سود … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

مطابق نمودار فوق، رابطه بین متغیرهای نسبت بدهی (Lev) و بازده خرید و فروش سهام در ۱۲۰ روز گذشته (Prior_Ret) با بازده اضافی سهام (CAR) به صورت مثبت و معنادار مشاهده شده است.

در نمودارهای فوق، می­توان رابطه بین متغیرهای مجازی کنترلی تحقیق را با بازده اضافی سهام (CAR) مشاهده نمود.

۴-۴- تجزیه و تحلیل مدل­های تحقیق

همان­طور که در فصل سوم ذکر شد، در این تحقیق سعی می­ شود تا به بررسی تاثیر احتمالی کیفیت سود بر واکنش سرمایه ­گذاران (با بهره گرفتن از بازده اضافی سهام) به گزارشات مالی تعدیلی شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شود. بدین منظور ابتدا با بهره گرفتن از مدل­های رگرسیونی زیر و کنترل عوامل اثر گذار، به بررسی تاثیر کیفیت سود بر واکنش سرمایه ­گذاران به گزارشات مالی تعدیلی پرداخته می­ شود و در گام بعدی به منظور انجام تحلیل­های بیشتر، به مقایسه میزان این واکنش­ها در میان شرکت­های با کیفیت سود بالا و شرکت­های با کیفیت سود پایین پرداخته می­ شود. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق به شرح زیر است:
* فرضیه ۱: شرکت­هایی که کیفیت سود پایین­تری دارند در مقایسه با شرکت­های با کیفیت سود بالاتر، واکنش ضعیف­تری در خصوص گزارش تعدیلی از بازار دریافت خواهند کرد.
برای آزمون فرضیه فوق، ابتدا به بررسی تاثیر کیفیت سود بر واکنش سرمایه ­گذاران به گزارشات مالی تعدیلی، پرداخته می­ شود. پس از مشخص شدن تاثیر احتمالی کیفیت سود بر واکنش سرمایه­گذارن، در مرحله بعدی به مقایسه میزان این واکنش در شرکت­های با کیفیت سود بالا و شرکت­های با کیفیت سود پایین­تر، پرداخته خواهد شد. با توجه به اینکه برای سنجش کیفیت سود از دو الگوی دی­چو و دی­شف (DDEQ) و الگوی اسلوان (EQ) استفاده شده است، لذا مدل تحقیق یک بار با بهره گرفتن از الگوی دی­چو و دی­شف (DDEQ) و یک بار نیز با بهره گرفتن از الگوی اسلوان (EQ) مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مدل مورد استفاده در تحقیق به شرح زیر است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۴-۱- نتایج مدل با بهره گرفتن از مدل کیفیت سود دی­چو و دی­شف (DDEQ)
اولین گام در تحلیل مدل­ فوق، بررسی معنادار بودن کلیت مدل است تا در صورت معناداری، مدل فوق برازش شده و با توجه به نتایج بدست آمده در خصوص نحوه تاثیرگذاری کیفیت سود بر واکنش سرمایه ­گذاران به گزارشات مالی تعدیلی (بر اساس بازده اضافی سهام)اظهار نظر نمود. به عبارت دیگر با تحلیل واریانس رگرسیون در خصوص وجود رابطه خطی بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته اظهار نظر نموده تا در صورت وجود رابطه خطی، از مدل­های رگرسیون خطی جهت برازش مدل استفاده نموده و در غیر این صورت و عدم وجود رابطه خطی از مدل­های دیگری همچون رگرسیون سهمی، لگاریتمی، معکوس و … استفاده کرد.
بنابراین فرضیه­ای که در خصوص وجود رابطه خطی (معناداری) مدل تحقیق باید آزمون شود به شرح زیر می­باشد:

جداول زیر نشان­دهنده خلاصه نتایج مدل و نتایج تحلیل واریانس رگرسیون است که به منظور بررسی وجود رابطه خطی (معناداری) بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته، انجام شده است.
جدول ۴-۳- خلاصه نتایج مدل

دوربین -واتسون

خطای معیار برآورد

ضریب تعیین تعدیل شده

ضریب تعیین

R چند گانه

مدل

۶۴۱/۱

۹۷۲۴۶۹/۱۹

۳۹۱/۰

۴۰۵/۰

۶۳۶/۰

۱

جدول ۴-۴- نتایج تحلیل واریانس رگرسیون

سطح معنی داری

آماره F

میانگین مجذورات

درجه آزادی

جمع مجذورات

مدل

۰۰۰/۰

۰۱۶/۲۹


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای نگارش پایان نامه درباره پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه- سبک ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع دانشگاهی : راهنمای نگارش مقاله در رابطه با اثربخشی دوره های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم