وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه ها – قسمت 10 – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

کاهش هزینه تولید دانش، تضمین انتشار بهترین روش های کاریتسهیم دانش

حسینی کشاورزی

موانع و تسهیل کننده های تسهیم دانش در سازمان‌ها

۱۳۸۶نیت کارآفرینانه، هنجارهای ذهنی، باور به خود کارآمدی

آموزش کارآفرینی

رفتار کارآفرینانه

بارانی

تاثیر آموزش کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمانشاه: رویکرد مدلسازی معادله ساختاری

۱۳۸۹شیوه های ۴گانه حل مسئله

شیوه های حل مسئله

شخصیت کارآفرینی

پارسا

بررسی شیوه های حل مسئله ‌بر شخصیت کارآفرینانه: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

۱۳۹۰برون گرا و درون گرا

شیوه های تفکر

ویژگی های شخصیتی

پورقاز و همکاران

بررسی شیوه های تفکر با ویژگی های شخصیتی کارآفرینی در مدیران مدارس : مطالعه موردی مدارس مقاطع سه گانه شهر بیرجند

۱۳۹۰بررسی سه عامل تسهیم دانشتسهیم دانش

سهرابی و همکاران

ارئه مدلی جامع برای ارزیابی تسهیم دانش در سازمان‌های پروژه محور دولتی بر مبنای عوامل انسانی، سازمانی و فنی

۱۳۹۰توفیق طلبی، استقلال طلبی و خلاقیتعوامل فردی و محیطی رفتار کارآفرینانه

احمدی و همکاران

بررسی تاثیر عوامل فردی و محیطی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه کردستان

۱۳۹۱

h

راه اندازی کسب و کار

ثبت اختراع

نوآوری

رفتار کارآفرینانه

شخصیت کارآفرینی

خلاقیت

توفیق طلبی

استقلال طلبی

خطرپذیری

کنترل درونی

عوامل انسانی تسهیم دانش

تمایل به تسهیم دانش

تجربه فردی

تخصص فردی

شکل۲-۲٫ مدل مفهومی تحقیق

۲-۱۱٫ جمع بندی

در ابتدای این فصل به طور مفصل مباحث مربوط به شخصیت کارآفرینی و رفتار کارآفرینانه مورد بحث قرار گرفت و دیدگاه های صاحب‌نظران این حوزه ها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین به طور مختصر مباحث مرتبط با تسهیم دانش بیان شد. در انتهای فصل نیز به بررسی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور پرداخته شد، تا ضمن بررسی پیشینه، از نتایج آن در فصل ۵ استفاده گردد.

۳-۱٫ مقدمه

تحقیق در علوم انسانی روشی علمی است که به بسیاری ازمسائل و رویدادها به دیده تردید می نگرد وآنها را با روش های مخصوص و ازجنبه های گوناگون بررسی می‌کند تا به علت آن ها پی ببرد وراه کار یا الگویی جدید جهت بهبود شرایط ارائه نماید (خواجه ئیان،۱۳۸۷: ۵۹).

اعتبار و ارزش قوانین هر عملی به روش شناختی که در آن علم به کار می رود مبتنی است. از اصطلاح روش تحقیق معانی خاص و متمایزی در متون علمی استنباط می شود. روش تحقیق به عنوان یک فرایند نظام مند برای یافتن پاسخ یک پرسش یا راه حل یک مسئله است که در این مورد روش تحقیق مجموعه ای از قواعد و ابزارها و راه های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها ، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مسائل است.(طاهری،۱۳۸۸: ۴۷).

در ادامه این فصل ابتدا نقشه عملی این تحقیق و روش تحقیق ونهایتا روش های گردآوری داده ها و نحوه تجزیه و تحلیل آن ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۳-۲٫ نقشه عملی تحقیق

نقشه عملی نشان دهنده برنامه ریزی عملی پژوهشگر برای انجام تحقیق به شیوه ای دقیق، علمی و سازمان یافته است. از این رو توصیه شده است بیش از شرح تحقیقی با ارائه نقشه عملی تحقیق به چشم اندازی روشن برای خواننده ترسیم شود.(خواجه ئیان،۱۳۸۷: ۶۱).

انتخاب موضوع و تعریف مسئله

طراحی مدل مفهومی پژوهش

تدوین اهداف و سوالات پژوهش

بررسی و مطالعه پیشینه پژوهش

تعیین جامعه آماری، نمونه ها و روش نمونه گیری

تعیین روش تحقیق و شیوه گردآوری داده ها

اعتبار سنجی ابزار پژوهش

گردآوری داده ها

بیان یافته ها

تجزیه و تحلیل داده ها

طراحی ابزار پژوهش برای سنجش متغیرها

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

تدوین گزارش نهایی پژوهش

شکل۳-۱٫ نقشه عملی تحقیق

۳-۳٫ روش شناسی تحقیق

تحقیقات علمی را به سه نوع اکتشافی، توصیفی و آزمون فرضیه تقسیم می‌کنند. همچنین تحقیقات علمی بر اساس هدف به سه دسته تقسیم می‌شوند: تحقیقات بنیادی،کارکردی و توسعه ای (سه استاد،۱۳۹۰).

ازآنجا که در تحقیق حاضر به بررسی تاثیر شخصیت کارآفرینی در بروز رفتارهای کارآفرینانه با میانجی گری تسهیم دانش پرداخته می شود. نوع تحقیق از حیث نحوه گردآوری داده ها غیرآزمایشی، توصیفی تحلیلی و از دسته همبستگی است و از نظر هدف کاربردی می‌باشد.

۳-۴٫ جامعه آماری

یک جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. صفت مشترک صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد (الوانی و همکاران،۱۳۸۳). در این تحقیق جامعه آماری شامل مراکز رشد دانشگاه های شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و تربیت مدرس است. هرکدام از این دانشگاه ها شامل واحدهای فناور به قرار زیر است: دانشگاه شریف شامل ۲۵ واحد فناور، دانشگاه امیرکبیر ۱۸ واحد فناور، دانشگاه علم و صنعت ۱۵ واحد فناور و دانشگاه تربیت مدرس ۱۵ واحد فناور می‌باشد که تعداد کل اعضا ۲۲۲ نفر می‌باشد.

۳-۵٫ نمونه آماری

نمونه آماری عبارت است از تعدادی از افراد جامعه که صفات آن ها با صفات جامعه مشابهت داشته و معرف جامعه بوده و از تجانس همگانی با افراد جامعه برخوردار باشد.(حافظ نیا،۱۳۸۹). با توجه به جامعه آماری ۲۲۲ نفره تعداد نمونه آماری از طریق جدول مورگان ۱۴۰ نفر تخمین زده شده است.

۳-۶٫ روش گردآوری داده ها

منابع اطلاعاتی می‌توانند اولیه، ثانویه یا از نوع دیگر باشند. استخراج مستقیم اطلاعات و بدون واسطه در زمینه ای خاص، نمونه ای از منابع اولیه و نمونه های منابع ثانویه نیز، سوابق و بایگانی ها، نشریات و تحلیل های سازمانی ارائه مطبوعات می‌باشد.(طاهری،۱۳۸۸). دربخش اول تحقیق حاضر، با مراجعه به منابع ثانویه، شامل مطالعات مقالات،پایان نامه ها و کتاب‌های به روز خارجی و داخلی به تبین مبانی نظری و ادبیات تحقیق پرداخته شده است. قسمت دوم تحقیق، مشتمل بر مطالعات می‌دانی به منظور جمع‌ آوری اطلاعات مورد نیاز برای اولویت بندی و ‌پاسخ‌گویی‌ به سوالات تحقیق و در نتیجه تحقق اهداف تحقیق می‌باشد. در این تحقیق محقق برای دستیابی به اطلاعات اولیه به توزیع پرسشنامه مبادرت ‌کرده‌است که به اختصار شرح داده می شود.

۳-۶-۱٫ پرسشنامه بسته


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه -تحقیق-مقاله – قسمت 14 – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود متن کامل پایان نامه ارشد – تاثیرات فرهنگ[۱۹۰] و محیط[۱۹۱] برخلاقیت – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم