وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع تحقیقاتی برای نگارش پایان نامه مدلسازی و تحلیل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

پوسته دم افقی،پوسته دم عمودی،پوسته بال

گرافیت، اپوکسی

F-18

در چارت زیر دلیل استفاده از مواد پیشرفته در صنایع هواپیمایی در سه دیدگاه ذکر شده است.
۲-۸-۲- استانداردهای مواد
در زمینه ساختار مواد سازنده اجزای هواپیما استانداردهایی موجود می­باشند که به برخی از آنها اشاره می­ شود.

  • استاندارد FAR 25.603,”Materials” :

این استاندارد مربوط به دوام و مناسبیت مواد، صحت سنجی قدرت مواد می­باشد.

  • استاندارد FAR 25.605,”Fabrications method” :

روش­های جدید تولید با انجام تست، صحت سنجی می­شوند، روش­های تولید باید تکرارپذیر باشند.

  • استاندارد FAR 25.613,”Material strength properties” :

استاندار مربوط به اصول آماری مواد می­باشد.
در شکل ۲-۱۰ کاربرد مواد مختلف در نمونه هواپیمای مسافربری مشخص شده است.

شکل۲-۱۰- کاربرد مواد مختلف در نمونه هواپیمای مسافربری]۳۲[
فصل سوم- بارگذاری
۳-۱- مقدمه
هواپیما همواره تحت بارگذاری قرار دارد، ساده­ترین حالت زمانی است که هواپیما بر روی زمین تحت وزن خود قرار دارد. بارهای وارده به هواپیما بر اثر فشار هوا، نیروهای اینرسی و یا عکس العمل نسبت به زمین هنگام فرود ایجاد می­ شود. در حالت خاص، بارهای دیگری ممکن است در شرایط خاص مانند برخاست پرتابی و نشست با ابزار متوقف­کننده به سازه وارد شود. تعیین بارهای طراحی شامل مطالعه فشار هوا و نیروی اینرسی در طول مانور مشخص در زمین یا هوا می­باشد. بارهای ایجاد شده در هنگام نشست از طریق ارابه فرود جذب و سپس به اجزا سازنده هواپیما منتقل می­ شود. سازه هواپیما باید به اندازه کافی مستحکم باشد تا میدان فشار حول هواپیما را به همراه بارهای اینرسی ایجاد شده در مانورهای پروازی تحمل کند.
میزان تحلیل­های استفاده شده در استخراج بارهای هواپیما به اندازه، پیچیدگی و اطلاعات و داده ­های موجود بستگی دارد. المان زمان نیز در این فرایند بسیار مهم می­باشد. طراحی سازه به بار­های وارده بستگی دارد. بنابراین بارهای وارده به هواپیما باید در مراحل اولیه تعیین شود تا از تاخیر فرایند طراحی جلوگیری شود. بازه زمانی موجود، میزان تحلیل در تعیین بارهای وارده را مشخص می­ کند. تحلیل دیگری که در محدوده تحلیل بارهای وارده انجام می­ شود، میزان وزن سازه می­باشد. به دلیل اینکه وزن همیشه مهمترین عامل می­باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بارهای وارده به هواپیما در واقع تعیین بارهایی است که هواپیما باید آنها را در شرایط مختلف تحمل کند. منشاء قسمت عمده این بارها جریان هوای اطراف هواپیما است که مطالعه رفتار این بارها بر عهده آیرودینامیک می­باشد.
۳-۲- ضریب بار
در حالت تعادل نیروی برآ (L) با وزن هواپیما (W) برابر است. درشرایط عادی پرواز، نیروی برآی دم و بال باعث غلبه بر وزن می­ شود. در حین مانور و یا پرواز در جریان مغشوش همراه با جریان­های ناگهانی هوا، نیروی اضافه به سازه هواپیما وارد شده که ممکن است باعث اضافه شدن و یا کم شدن برآیند نیروهای وارده به سازه شود. با توجه به قانون نیوتن، تغییر در حالت تعادل به نیروی اضافی نیاز دارد که متناسب با شتاب a است. میزان افزایش نیروی وارده به سازه در این شرایط خاص بر حسب ضریب بار بیان می­ شود. ضریب بار در واقع ضریبی است که بر حسب وزن در نظر گرفته می­ شود. در شکل ۳-۱ نیروی اضافه به هواپیما وارد شده که موجب ایجاد شتاب عمودی می­ شود.

شکل۳-۱- تعادل پروازی]۳۵[
بنابراین نیروی اضافه ، شتاب a را ایجاد می­ کند که با رابطه زیر شتاب حاصله بدست می ­آید.

(۳-۱)


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع شناسایی ابعاد موثر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینسایت دانلود پایان نامه: دانلود منابع پایان نامه در رابطه با بررسی رابطه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم