وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سایت دانلود پایان نامه : مطالب درباره سیاست ‌های مناسب توسعه‌ی کارآفرینی مبتنی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

S = واریانس جامعه
d = دقت احتمالی مطلوب برابر ۱۰%
t² = تی استیودنت که برای جامعه بالاتر از ۱۲۰ در سطح ۵% برابر ۹۶/۱ است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

البته در خیلی از پژوهش‌ها از فرمول تقریبی زیر استفاده می‌کنند:
p= احتمال داشتن صفت مورد نظر
q = احتمال نداشتن صفت مورد نظر که p=q=0.5 در نظر گرفته می‌شود.
با در دست بودن مقدار حجم جامعه

بدون داشتن مقدار حجم جامعه

z²: که برای جامعه‌ی بالاتراز ۱۲۰ در سطح ۹۵% برابر ۹۶/۱ است.
Se = خطا که برابر ۱۰% در نظر گرفته شده است.
با در نظر گرفتن مقادیر فوق حجم نمونه برآورد شده n=96 است.
در این تحقیق با توجه به نوع جامعه‌ مورد بررسی از یک روش نمونه‌گیری استفاده شده است، به علت ثابت بودن تغییرات در جامعه برای نمونه‌گیری از این جامعه، از روش تصادفی ساده استفاده شده است. برای محاسبه‌ی حجم نمونه در این روش از فرمول زیر استفاده می‌شود:

که در این روابط خطای نسبی است که از قبل تعیین می‌شود، و پارامترهای جامعه‌اند که اگر معلوم نباشند باید از روی نمونه‌ی مقدماتی برآورد آن‌ها را به دست آورد و نقطه متناظر با احتمال تجمعی توزیع نرمال استاندارد است.
حال با در نظر گرفتن ، ، هم‌چنین با توجه به میانگین و واریانس که به کمک نمونه‌ی اولیه (به حجم ۱۵) از پاسخ‌دهندگان برآورد شده‌اند، به‌دست آمده‌اند و و با در نظر گرفتن حد بالای خطای نسبی با مقدار متعارف نتیجه می‌شود:

استفاده از فرمول دیگر کوکران نیز نتیجه مشابه در پی دارد:

مشاهده می‌شود با فرض حجم جامعه‌ برابر ۱۰۰۰۰ نفر حجم نمونه در روش دقیق برابر ۸۵ است و با افزایش آن تغییر زیادی در تعداد جامعه‌ی نمونه ایجاد نمی‌شود.
با توجه به این که معمولا همه پرسش‌نامه­ ها تکمیل نخواهد شد، برای به دست آوردن حجم درست نمونه بیش از ۲۱۵ پرسش‌نامه ارسال شد که ۱۱۰ پرسش‌نامه تکمیل شده بازگشت داده شده است.
روش نمونه‌گیری
۳-۵-۱- روش نمونه گیری در بخش کیفی
در بخش مصاحبه با خبرگان در زمینه پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند در جامعه در دسترس که خبرگان متولی سیاست‌گذاری، فناوری اطلاعات و کارآفرینی در کشور هستند.
۳-۵-۲- روش نمونه گیری در بخش کمی
روش نمونه‌گیری در بخش کمی: نمونه‌گیری ساده تصادفی از جامعه‌ی نامحدود و از بین مدیران و کارشناسان بخش دولتی؛ غیردولتی و دانشگاهی است.
روش‌های گردآوری داده‌ها
۳-۶-۱- روش گردآوری داده‌ها در بخش کیفی
تدوین پرسش‌های پژوهش
مصاحبه با افراد خبره و استخراج سازه‌های مؤثر بر توسعه‌ی کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات
پیاده‌سازی مصاحبه‌ی و تحلیل اولیه‌ی سازه‌های استخراجی مصاحبه با گروهی دیگر از افراد خبره منظور نهایی‌سازی سازه‌های مؤثر بر توسعه‌ی کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات
۳-۶-۲- ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمی
تدوین پرسش‌نامه و نهایی‌سازی آن با خبرگان
توزیع پرسش‌نامه در جامعه‌ی آماری و آزمون اثر سازه‌های منتج از مرور ادبیات و بخش کیفی، به منظور توزیع پرسش‌نامه علاوه بر روش دستی، از روش مبتنی بر وب و پرسش‌نامه‌ی آنلاین استفاده شد که این روش باعث سریع شدن تحلیل موضوع شد.
تحلیل نتایج خاص به کمک نرم‌افزار SPSS
ویژگی‌های فنی (روایی و پایایی) ابزار گردآوری داده‌ها
با توجه به موارد گفته شده روش‌های سنجش پایایی و روایی ابزارها به شرح ذیل می‌باشد:
۳-۷-۱- ویژگی‌های ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی
ابزار دارای روایی محتوا خواهد بود.
۳-۷-۲- ویژگی‌های ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمی
با بهره گرفتن از روش دلفی در طراحی پرسش‌نامه پایایی و روایی بخش کمی تأمین خواهد شد.
جهت تعیین اعتبار محتوا پرسش‌نامه از چند تن از استادان و مدیران نظرخواهی می‌شود.
۳-۷-۳- روش سنجش پایایی ابزار
پایایی هر وسیله اندازه ­گیری به ثبات، همسازی و هماهنگی درونی آن بستگی دارد. پایاترین وسیله‌ی اندازه ­گیری، وسیله­یی است که از کاربرد تکراری آن، نتایج صددرصد واحدی به دست می ­آید (دیانی، ۱۳۶۹).
برای محاسبه‌ی پایایی و قابلیت اعتماد ابزار اندازه‌گیری در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ (که یک نوع سنجش سازگاری درونی سوال‌ها است) استفاده خواهد شد. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری از جمله پرسش‌نامه‌ها یا آزمون‌هایی که خصیصه‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند به کار می‌رود.
فرمول آلفای کرونباخ یکی از موارد زیر است:

i = تعداد زیرمجموعه سوال‌های پرسش‌نامه یا آزمون


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود فایل ها در رابطه با : مطالعه‌ی اداره آموزش ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی عوامل مؤثر بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم