وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه ها – جدول ۲-۳٫ خلاصه تحقیق‌های خارجی – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

محمدی و همکاران۲

شرکت‌های با محدودیت مالی، نسبت به شرکت‌های بدون محدودیت مالی، ازحساسیت سرمایه‌گذاری به جریان‌های نقدی بالاتری برخوردارند و در هنگام تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری، بر جریان‌های نقدی داخلی، تأکید بالایی می‌کنند.۱۳۸۹کاشانی پور و همکاران۳ذخایر نقدی نقش مثبتی در کاهش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی شرکت‌ها دارد. ‌از طرف‌ دیگر، برتری خاصی در استفاده از مدل ذخایر نقدی در مقایسه با معیارهای سنتی محدودیت مالی مشاهده نشد.۱۳۹۰عرب صالحی و اشرفی۴بر اساس هر دو مدل ارزش افزوده اقتصادی وQتوبین رابطه معنادار و مثبت بین حقوق مالکانه نهادی و عملکرد شرکت و رابطه معنادار و منفی بین حقوق مالکانه حقیقی و عملکرد شرکت وجود دارد. ‌در مورد تمرکز حقوق مالکانه که بیانگر درصد سهام بزرگ‌ترین سهام‌دارشرکت می‌باشد رابطه معنادار و مثبت با عملکرد شرکت وجود دارد.۱۳۹۱شهیکیتاش و همکاران۵بین مخارج سرمایه‌ای با جریان نقدی ارتباط مثبتی وجود دارد و شرکت‌های فاقد محدودیت مالی نسبت به شرکت‌های دارای محدودیت مالی، حساسیت سرمایه‌گذاری به جریان نقدی بیشتری دارند. همچنین تاثیر متقابل وجه نقد نگهداری شده بر حساسیت سرمایه‌گذاری به جریان نقدی به صورت منفی است و این ارتباط در شرکت‌های دارای محدودیت مالی قوی‌تر می‌باشد.۱۳۹۲حقیقت و زرگرفیوجی۶متغیرهای تمرکز حقوق مالکانه و حقوق مالکانه مدیریتی اثرمنفی و معنادار بر ریسک سرمایه‌گذاری دارند. اما، میزان حقوق مالکانه سهام‌داران نهادی تاثیری ‌بر ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌ها ندارد.۱۳۹۲سجادی و همکاران۷بین حساسیت جریان نقد سرمایه‌گذاری وشاخص محافظه‌کاری حسابداری، رابطه‌ منفی معناداری وجود دارد. این یافته با دیدگاه قراردادهای کارآ هم‌خوانی دارد. به ‎گونه‌ای که شرکت‌های با درجه بالاتر گزارشگری محافظه‌کارانه، حساسیت جریان نقد سرمایه‌گذاری کمتری خواهند داشت.۱۳۹۲حسنی۸هزینه های نمایندگی، باعث افزایش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان‌های نقدی می‌شود.۱۳۹۳عرب صالحی وکاظمی نوری۹تعداد سهام‌داران عمده و استقلال هیئت مدیره، تاثیر افزایشی و معناداری بر محدودیت‌های مالی شرکت‌ها دارند.۱۳۹۳رحیمیان و جان فدا۱۰الگوی حساسیت جریان نقدی- وجه نقد در شرکت‌های با جریان نقد منفی، به نسبت سایر شرکت‌ها، دارای تفاوت است. همچنین اهمیت حساسیت جریان نقدی-وجه نقد در شرکت‌های بامحدودیت مالی بالا کمتر از شرکت‌های با محدودیت مالی پایین است. همچنین نتایج نشان داد که نظارت خارجی می‌تواند بر ارزش حساسیت جریان نقدی-وجه نقد تاثیرگذار باشد، زیرا نتایج تحقیق نشان دادکه در شرکت‌های با نظارت خارجی بالا، حساسیت جریان نقدی- وجه نقد از اهمیت بیشتری برخوردار است.۱۳۹۳هزارخوانی و همکاران۱۱

جدول ۲-۳٫ خلاصه تحقیق‌های خارجی

نتیجه
سال تحقیق
محقق

(محققان)

ردیف
جریان نقدی بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های با سود تقسیمی کمتر، نسبت به شرکت‌های با سود تقسیمی بیشتر، موثرتر است. یافته ها فرض تاثیر جریان نقدی بر سرمایه‌گذاری شرکت به دلیل نارسایی‌های بازار سرمایه را تقویت می‌کند.
۱۹۸۸
فازاری و همکاران
۱
هزینه های نمایندگی ناشی از جریان‌های نقد مازاد در این شرکت‌ها عامل اصلی ایجاد این حساسیت و بیش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. آنان همچنین، عدم تقارن اطلاعاتی را به عنوان عامل ایجاد کم سرمایه‌گذاری‌ها معرفی نمودند.
۲۰۰۵
پاولینا و رنبوگ
۲
شرکت‌های با درجه بالاتر محافظه‌کاری حسابداری، انعطاف کمتری از جنبه حساسیت جریان وجه نقد سرمایه‌گذاری دارند. به گفته‌ای با افزایش محافظه کاری ‌در گزارشگری مالی، حساسیت جریان وجه نقد سرمایه‌گذاری نیز افزایش می‌یابد.
۲۰۰۷
لی
۳
‌در شرکت‌هایی که با محدودیت‌های تامین مالی بالاتری رو به رو هستند، حساسیت سرمایه‌گذاری به جریان‌های نقدی داخلی بیشتر است.
۲۰۰۸
آگکا و موزومدار
۴
تمرکز حقوق مالکانه و کنترل بالاتر، موجب محدودیت‌های مالی بیشتر می‌گردد.
۲۰۱۰
کالاتزیس و همکاران
۵
با افزایش هزینه تامین مالی خارجی، شرکت‌ها برای تامین مالی پروژه های سرمایه‌گذاری به جریان‌های نقدی داخلی رو آورده و در نتیجه، حساسیت سرمایه‌گذاری به جریان‌های نقدی داخلی افزایش می‌یابد.
۲۰۱۰
دوچین و همکاران
۶
کنترل خانوادگی باعث کاهش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی توسط کاهش مشکلات اطلاعات نامتقارن می‌شود.
۲۰۱۲
کو و هونگ
۷
ساختارهای راهبری شرکتی قوی، موجب کاهش اتکا به جریان‌های نقدی داخلی و کاهش محدودیت مالی می‌شود.
۲۰۱۳
فرانسیس و همکاران
۸
حقوق مالکانه خانوادگی و نهادی موجب کاهش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاری شرکت‌های متعلق به مؤسسات مالی موجب کاهش اتکا به جریان‌های نقدی داخلی می‌شود و یادآوری می‌کند که مؤسسات مالی می‌توانند مشکلات اطلاعات نامتقارن بین شرکت و بازار سرمایه را کاهش دهد. علاوه براین، حقوق مالکانه دولتی موجب افزایش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی می‌شود. در نهایت وی عنوان می‌دارد، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان از مشکلات بیش سرمایه‌گذاری بالقوه شرکت‌ها در تایلند پس از بحران مالی سال ۱۹۹۷ باشد. به طور کلی نتایج و از فرضیه مشکل نمایندگی جریان‌های نقدی آزاد حمایت می‌کند.
۲۰۱۳
سیته یپونپانچ
۹
حقوق مالکانه مدیریتی موجب کاهش حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی می‌شود و در نتیجه محدودیت‌های مالی شرکت کاهش می‌یابد.
۲۰۱۴
دینگوکیان
۱۰
بین حقوق مالکانه بزرگ‌ترین سهام‌دار و حقوق مالکانه نهادی با ریسک سرمایه‌گذاری رابطه مثبتی وجود دارد. از سوی دیگر، بین حقوق مالکانه خانوادگی و ریسک‌پذیری شرکت رابطه منفی وجوددارد.
۲۰۱۴
پالایگوروا
۱۱

۲-۴٫ خلاصه فصل

در این فصل، ابتدا مبانی نظری تحقیق ارائه شد. این بخش به تشریح موضوعاتی از قبیل راهبری شرکتی، ساختارهای حقوق مالکانه، و مباحث مربوط به حساسیت سرمایه‌گذاری- جریان نقدی و همچنین، رابطه بین متغیرهای تحقیق اختصاص داشت. پس از تشریح مبانی نظری تحقیق، تحقیق های انجام شده در داخل و خارج از کشور در ارتباط با موضوع تحقیق، مورد بررسی قرار گرفت.

فصل سوم

روش‌شناسی تحقیق

۳-۱٫ مقدمه

غایت و آرمان نهایی از اجرایی هر نوع پژوهش علمی کشف یک واقعیت است و واقعیت بر مبنای کاوش و کشف روابط منطقی مربوط به ویژگی‌های اجزای موضوع قرار دارد. منظور از یک تحقیق علمی، متابعت از رویه‌های منظم و منطقی است که در جریان استفاده از روش‌ها و ابزارهای علمی و مرتبط ساختن عوامل موضوع تحقیق باید رعایت گردد (هومن،۱۳۹۲).


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه ها | ۲-۸-۳٫رویکرد سازنده گرایانه کالهون (۱۹۹۴)به هویت – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود متن کامل پایان نامه ارشد | ۲-۱۰- سازمان های موفق در اجرای ارزیابی متوازن – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم