وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تحقیقات انجام شده در رابطه با بررسی عوامل آمادگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۱۴

۵۲/۴۵

۸۱

۰۰/۰

۷۰/۴

۹۷/۴

۴۳/۴

۱۵

۴۴۹/۴۸

۸۲

۰۰/۰

۹۱/۶

۱۹/۷

۶۳/۶

فصل پنجم
بحث و نتیجه ­گیری
۵-۱. مقدمه
در این فصل ابتدا خلاصه­ای از نتایج این پژوهش گزارش می­ شود و سپس این نتایج با یافته­های سایر مطالعات به بحث گذاشته می­ شود و در پایان پیشنهادهایی برای مطالعات آتی ارائه می­ شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۲. خلاصه تحقیق
ورزش و فعالیت بدنی در بهبود و افزایش سلامت و تندرستی انسان بسیار موثر است. یافته های محققان در دهه های اخیر دیگر جای مشکی باقی نگذاشته است که تمرین و فعالیت بدنی همراه با غذا و خواب مناسب. برای تندرستی و سلامت انسان حیاتی است (۳۶،۴۱). ورزش و فعالیت بدنی مناسب و مستمر، قدرت و استقامت عضلات، انعطاف پذیری اندام ها و کارایی قلب و عروق را افزایش می دهد که حذف و کنار گذاشتن آن از زندگی روزمره، نه تنها عضلات را ضعیف می کند بلکه آنها را از عمل به وظایف حیاتی خود باز می دارد. بنابراین ورزش و فعالیت بدنی یکی از عوامل دستیابی به تندرستی مطلوب است و استمرار در آن موجب تداوم سلامتی است. ارتقای کمیت آمادگی جسمانی دانش آموزان مدارس مسیری صحیح و مناسب برای پیشرفت و تندرستی دانش آموزان این نسل و نسل های آینده خواهد بود. برای رسیدن به این هدف مهم باید درک کنیم که وضعیت آمادگی جسمانی دانش آموزان چگونه است و چه عواملی در ارتقاء و تنزل آن نقش دارند. در این فصل سعی شده وضعیت آمادگی جسمانی دانش آموزان ۱۵- ۱۳ سال پسران مدارس منطقه صومای برادوست مشخص شده و در مقایسه با ملی و استانی ارومیه تحلیل و تفسیر شود. روش تحقیق در این پژوهش روش توصیفی و علی مقایسه ای بود و جامعه آماری این تحقیق شامل دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی در محدوده سنی ۱۵-۱۳ سال که تعداد کل آنها ۶۵۶ نفر می باشد از این تعداد ۲۴۸ نفر بصورت طبقه ای با بهره گرفتن از روش نمونه برداری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات برای زیر مقیاسهای آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت استفاده از آزمونهای ایفرد می باشد که در آموزش و پرورش متداول می باشد که در این تحقیق شامل آزمون دو ۵۴۰ متر، دو ۴۵ متر، چابکی رفت و برگشت، دراز و نشست، جعبه مدرج انعطاف پذیری و آزمون بارفیکس بود. برای جمع آوری نمرات آمادگی جسمانی با همکاری و هماهنگی معلمین تربیت بدنی که طی جلسه ای انجام گرفت نحوه اجرا آزمون ها توسط معلمین هر مدرسه انجام و نتیجه آزمون توسط محقق ثبت و امتیازات هر آزمونی محاسبه شد. اطلاعات خام آماری پس از دسته بندی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و شاخصهای آماری نظیر میانگین آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت و انحراف معیار برای هر کدام از آنها بدست آمده و برای هر کدام نورم خاصی به وجود آمده که هر کدام از آنها توسط رایانه محاسبه شده و آنگاه جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری با بهره گرفتن از تعداد نمونه و نورم های بدست آمده و سطح معنی داری فرض صفر محاسبه گردید و نتایج زیر بدست آمد.

  • بین آزمون ۵۴۰ متر گروه سنی ۱۴- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی تفاوت وجود دارد. در حالیکه بین آزمون ۵۴۰ متر گروه سنی ۱۳ سال با نورم ملی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین بین آزمون ۵۴۰ متر گروه سنی ۱۳- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم استانی نیز تفاوت وجود دارد. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون استقامت قلبی عروقی ( دو ۵۴۰ متر) در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم ملی برتری داشته ولیکن در گروه سنی ۱۴-۱۵ سال این برتری معنی دار بوده است. همچنین این نتایج نشان دهنده رکورد نورم آزمون استقامت قلبی عروقی ( دو ۵۴۰ متر) در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم استانی برتری داشته و این برتری معنی دار بوده است.
  • بین آزمون دو ۴۵ متر گروه سنی ۱۳- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی و استانی تفاوت وجود دارد. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون سرعت ( دو ۴۵ متر) در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم ملی و استانی برتری داشته و این برتری معنی دار بوده است.
  • بین آزمون چابکی (۹×۴ متر) گروه سنی ۱۳- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی و استانی تفاوت وجود دارد. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون چابکی (۹×۴ متر) در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم ملی و استانی برتری داشته و این برتری معنی دار بوده است.
  • بین آزمون درازو نشست گروه سنی ۱۳ و ۱۴ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی تفاوت وجود ندارد. در حالیکه بین آزمون درازو نشست گروه سنی ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی تفاوت وجود دارد. همچنین بین آزمون درازو نشست گروه سنی ۱۳- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم استانی نیز تفاوت وجود دارد. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون درازو نشست در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم ملی برتری داشته ولیکن این برتری در گروه سنی ۱۵ سال معنی دار بوده است. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون درازو نشست در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم استانی برتری داشته و این برتری معنی دار بوده است.
  • بین آزمون انعطاف پذیری گروه سنی ۱۳ و ۱۴ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی تفاوت وجود دارد. در حالیکه بین آزمون انعطاف پذیری گروه سنی ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم ملی تفاوت وجود ندارد. همچنین بین آزمون انعطاف پذیری گروه سنی ۱۳- ۱۵ سال منطقه صومای برادوست با نورم استانی نیز تفاوت وجود دارد. همچنین این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون انعطاف پذیری در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم ملی برتری داشته ولیکن این برتری در گروه سنی ۱۳-۱۴ سال معنی دار بوده است. در حالیکه این نتایج نشان دهنده این است که رکورد نورم آزمون انعطاف پذیری در هر سه گروه سنی ۱۳-۱۵ سال نسبت به نورم استانی پایین­تر بوده و این تفاوت در هر سه گروه معنی دار بوده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« سایت دانلود پایان نامه: ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با تز- فایل ۱۲ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپژوهش های کارشناسی ارشد درباره بررسی تاثیر کارکردهای مدیریت منابع … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم