وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پژوهشی : منابع کارشناسی ارشد در مورد تعیین مقدار کمی پارامترهای بیوفیزیکی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

هدف اصلی این پژوهش تخمین حجم اجزای درونی میوه انار شامل آریل، هسته پوست و آب بود. برای رسیدن به این هدف ویژگی­های استخراج شده از تصویر که در مراحل قبل توضیح داده شد به حجم تبدیل گردید تا بتوان رابطه­ آنها را با مقادیر واقعی حجم بررسی کرد. عکس برداری بوسیله سیستم سی­تی­ اسکن بدین صورت بود که از یک جسم در یک صفحه مشخص (مثلا صفحه x-y) به صورت مقاطع پشت سر هم با ضخامت­های مشخص عکس برداری می­نمود. با توجه به اینکه ضخامت مقاطع برای هر میوه انار برابر ۶۲۵/۰ میلی­متر بود، حجم قسمت­ های درونی میوه انار شامل آریل، هسته و پوست با بهره گرفتن از مجموع مساحت سطح هر مقطع ضربدر ضخامت آن بدست آمد. مقادیر بدست آمده در نرم افزار Excel 2007 ذخیره شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۸ تجزیه و تحلیل آماری
از نرم افزارهای Excel 2007، Spss 16 و GrapHpad 5 برای انجام تحلیل­ها و رسم نمودارها استفاده گردید. طرح آماری استفاده شده با توجه به نوع تیمارها آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کاملا تصادفی بود. برای بررسی اثر برهمکنش فاکتورهای اصلی از آزمون یک طرفه F و پس آزمون توکی استفاده شد. همچنین روابط رگرسیون ساده با داشتن مقادیر حجم واقعی و مقادیر حجم تخمینی حاصل از تصاویر بدست آمد. برای مقایسه خطوط رگرسیون بدست آمده از نرم افزار GrapHpad 5 استفاده شد. . برای ارزیابی روابط رگرسیون بدست آمده از فرض صفر و آزمون t استفاده شد. فرض صفر برای شیب ß۱ = ß۱۰ :H0 و برای عرض از مبدا ß۰ = ß۰۰ :H0 در نظر گرفته شد و مقدار t برای شیب و عرض از مبدا به ترتیب از روابط زیر بدست آمد.
t=
t=
در روابط بالا خطای استاندارد، ß۱ و ß۰ به ترتیب شیب و عرض از مبدا رابطه رگرسیون مربوطه و b1 و b0 برآورد پارامترهای ß۱ و ß۰ می­باشند. ß۱۰ و ß۰۰ مقادیر ثابتی هستند که می ­تواند صفر در نظر گرفته شوند. قدرمطلق t با t(n-2,‌µ/۲) از جدول t با n-2 درجه آزادی مقایسه می­ شود. اگر t محاسبه شده بیشتر از t جدول باشد فرض صفر رد می شود. در این تحقیق µ (سطح احتمال) ۰۵/۰ در نظر گرفته شد.
برای تعیین منحنی محدودۀ تراکم قابل اطمینان با سطح اطمینان ۹۹% خطوط رگرسیون بدست آمده از روابط زیر استفاده گردید.
از شاخص های آماری زیر برای برآورد رگرسیون استفاده شد.
(الف)

(ب) (ج)

(د) (ذ)
شکل ۳- ۱۴ (الف) تصویر اصلی با زمینه کاملا سیاه، (ب) سطح کل مقطع انار حاصل از عملیات قطعه­بندی، (ج) سطح آریل­ها حاصل از تابع بخش­بندی، (د) سطح هسته­ها حاصل از تابع بخش­بندی، (ذ) سطح پوست حاصل از تابع بخش بندی
فصل چهارم
نتایج و بحث
۴-۱ کلیات
در این فصل ابتدا به اثر تیمارهای ذکر شده یعنی اثر رقم و اندازه برروی پارامترهای بیوفیزیکی میوه انار پرداخته می­ شود. سپس روابط بین حجم واقعی اجزای درونی میوه انار و حجم بدست آمده از تصاویر بررسی و روابط رگرسیونی در این زمینه ارائه خواهد شد. در مرحله بعد روابط رگرسیونی بدست آمده برای تخمین حجم مورد بررسی و مقایسه قرار خواهند گرفت.
۴-۲ درصد رطوبت اولیه آریل و پوست
جدول ۴-۱ نتایج آزمون t به منظور مقایسه میانگین داده ­های مربوط به درصد رطوبت اولیه آریل و پوست میوه را نشان می­دهد. نتایج حاصل از این جدول حاکی از اختلاف معنی داری بین ارقام از نظر درصد رطوبت اولیه آریل بود (۰۵/۰(p<. در مورد درصد رطوبت اولیه پوست اختلاف معنی داری بین ارقام مشاهده نشد. با توجه به جدول، میانگین درصد رطوبت اولیه آریل برای ارقام رباب ملس و رباب ترش به ترتیب ۲۷/۷۶ و ۴۷/۷۷ درصد و برای پوست ۴۷/۶۵ و ۵۶/۶۳ درصد (بر مبنای وزن تر) بدست آمد.
جدول ۴-۱ جدول آزمون t به منظور مقایسه میانگین داده ­های مربوط به درصد رطوبت اولیه آریل و پوست (برمبنای وزن تر)

سطح معنی داری

میزان t

انحراف معیار

میانگین

گروه

صفات

۰۰۱/۰

۴/۹-

۲/۰

۳/۷۶

رباب ملس

درصد رطوبت اولیه آریل

۱/۰

۵/۷۷

رباب ترش


فرم در حال بارگذاری ...

« نگارش پایان نامه در رابطه با انعکاس اندیشه های ایران … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش مقاله در مورد ارائه یک مدل … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم