وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

کند و هم چنین می تواند پایدار و به شکل هاگ پوشش دار باشد .
بخش چهارم
بیماری های قارچی
۲-۴-۱٫بیماری های قارچی
منبع معمولی که از آن طریق یک قارچ در انسان ایجاد عفونت می‌کند انسان یا حیوان مبتلا نبوده بلکه محلی در طبیعت است که در آنجا قارچ به صورت ساپرفیت رشد می‌کند. از آنجائی که عفونت‌های قارچی انسانی کمتر از فردی به فرد دیگر قابل انتقال می‌باشند، اغلب به صورت اندمیک بوده و بندرت بشکل اپیدمیک مشاهده می‌شوند. مناطق آندمیک یا بومی عفونت‌های قارچی معمولاً مناطقی هستند که ارگانیسم را می‌توان بکرات از محیط جدا نمود (مانند کوکسیدیوئید و مایکوزیس در آمریکای شمالی).
یکی دیگر از دلایلی که باعث آندمیک شدن منطقه‌ای جهت یک عفونت قارچی می‌شود، شرایط زندگی سکنه آن نواحی است که به دلائلی در تماس با ارگانیسم قرار می‌گیرند. (۲۲)
۲-۴-۲انواع بیماری‌های قارچی حاصل از قارچ‌های مورد نظر:
۲-۴-۲-۱٫بیماری قارچی گوش خارجی یا اتومایکوزیس:
۲-۴-۵-۲٫بیماری قارچی جلدی (درماتو فتی)
الف) کچلی سر
ب) کچلی ریش
پ) کچلی بدن
ت) کچلی کشاله ران
ث) کچلی دست
ج) کچلی پا
چ) کچلی ناخن
۲-۴-۲-۳٫ آسپرژیلوزیس
الف) الرژیک
ب) کلنیزه
ج) مهاجم
۲-۴-۲-۴٫ بیماری‌های قارچی فرصت طلب (کاندیدیازیس)
الف) عفونت‌های مخاطبی
ب) بیماری‌های جلدی
ج) بیماری‌های سیستمیک
د) بیماری‌های آلرژیک کاندیدیایی (۲۲)
۲-۴-۲-۱٫ بیماری قارچی گوش خارجی یا اتومایکوزیس :
تعریف–اتومایکوزیس بیماری عفونی حاد،تحت حاد یامزمن گوش خارجی است که از مشخصات آن، وجودالتهاب ،ترشح وچرک می‌باشد. (۲۳)
عوامل و انتشار بیماری
عوامل قارچی اتومایکوزیس شامل قارچ‌های ساپروفیت مانند آسپرژیلوس نیجر، آسپرژیلوس فومیگاتوس و بندرت انواع دیگر آسپرژیلوس‌ها و نیز اعضاء جنس‌های پنی‌سیلیوم، موکور، رایزوپوس، اسکوپولاریوپسیس، مخمرها و درماتوفیت‌ها (اپیدرموفایتون فلوکوزوم، ترایکوفایتون منتاگروفایتیس و ترایکوفایتون و یولاسئوم) می‌باشند. برای اولین بار اتومایکوزیس ناشی از هندسونولا تورولوئیدا نیز توسط زینی و الهی گزارش شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

عوامل این بیماری معمولاً در محیط زیست به صورت ساپروفیت وجود دارند. این بیماری در تمام نقاط دنیا وجود داشته ولی در مناطق گرم و مرطوب بیشتر مشاهده می‌گردد. گرما و رطوبت، اوتیت باکتریائی گوش خارجی، آنومالی‌های آناتومیک، اگزما و درماتیت سبوروئیک کانال گوش خارجی از عوامل مستعد کننده بوده و بیماری در افراد میانسال بیشتر دیده می‌شود. (۲۳)
علائم بالینی
علائم بالینی بیماری شامل شوره، خارش و درد می‌باشد. همچنین کانال گوش خارجی ملتهب و قرمز رنگ بوده، حاوی توده‌ای متشکل از میسلیوم‌های قارچی و سلول‌های اپیتلیال است که در اثر قرار گرفتن آن در جلوی پرده گوش (پرده تمپان)، بیمار احساس کری می کند. در اثر اضافه شدن عوامل باکتریائی و هجوم آن‌ها به طبقه زیر اپیلیال، چرک و ترشح همراه با بوی نامطبوع، درد، التهاب و قرمزی شدید ایجاد می‌شوند. در عفونت‌های حاد و شدید، غضروف گوش و پوست نواحی اطراف نیز مبتلا می‌شوند. (۲۳)
درمان
استفاده از پماد نیستاتین به مدت ۴ – ۳ هفته درمان شده‌اند. این داروهمچنین در عفونت‌های ایجاد شده توسط سایر قارچ‌ها نیز کاربرد دارد. کلوتریمازول یک درصد و آمفوتریسین B میز نتایج خوبی در درمان داشته‌اند.
۲-۴-۲-۲٫درما توفیتوزیس (کچلی) :
عفونت‌های جلدی انسان شامل گروه وسیعی از بیماری‌هاست که پوست ضمائم آن همچون ناخن و مو را گرفتار می‌سازند. هر چند این نوع عفونت محدود به لایه شاخی غیرزنده می‌شود، ولی تغییرات پاتولوژیک متنوعی در میزبان مشاهده می‌شود که به دلیل حضور عوامل عفونی و محصولات متابولیک آن‌ها می‌باشند. اکثر این عفونت‌ها توسط یک گروه هموژن از قارچ‌های کراتین دوست که درماتوفیت نامیده می‌شوند، ایجاد می‌گردند. (۲۴)
عوامل بیماری
درماتوفیت‌ها مجموعاً در سه جنس (با توجه به مرحله غیرجنسی) به نام‌های میکروسپوروم، ترایکوفایتون و اپیدرموفایتون قرار می‌گیرند. با هرچه بیشتر شناخته شدن مراحل جنسی آن‌ها، بعضی از درماتوفیت‌ها امروز در رده آسکومایستاسه جای گرفته‌اند. (۲۵)
الف- کچلی سر :
بچه‌ها، بیشتر به عفونت کچلی حساس هستند. بالاترین انسیدانس در سنین بالای ۴ سالگی است. (۲۴)
مهم‌ترین عامل مؤثر در توسعه و پخش کچلی سر، تماس مداوم در خانه و مدرسه، استفاده مشترک از پوشش‌های سر و استاندارد پایین بهداشت فردی می‌باشد. (۲۴)
ب – کچلی ریش :
کچلی ریش عفونت درماتوفیتی ناحیه مودار صورت و گردن بوده و بنابراین تنها در مردان بالغ دیده می‌شود. ضایعات به دو صورت مشاهده می‌گردند.

    1. نوع سطحی که شبیه کچلی بدن است.
    1. نوع عمقی (فولیکولیت پوستولی).

عوامل بیماری و انتشار
در عفونت نوع حیوانی عامل بیماری اغلب ترایکوفایتون منتاگروفایتیس و ترایکوفایتون و روکوزوم می‌باشد که هر دو ممکن است از گاو به انسان انتقال یابند. البته ترایکوفایتون منتاگروفایتیس از طریق اسب و سگ نیز انتقال می‌یابد. میکروسپوروم کانیس عامل غیر معمول کچلی ریش می‌باشد. در مناطق اندمیک، ترایکوفایتون و یولاسئوم و ترایکوفایتون شونلاینی نیز از بیماران جدا می‌شوند. (۲۴ و ۲۵)
ترایکوفایتون روبروم بندرت از کچلی ریش جدا شده و معمولاً این عفونت از سایر مناطق بدن از طریق وسایل سلمانی غیر بهداشتی به ریش انتقال می‌یابد. (۲۵)
تظاهرات بالینی
مرکز ضایعات پوسته‌دار و در اطراف آن وزیکول و پوستول دیده می‌شود. در این فرم واکنش میزبان شدید نیست. اگرچه ممکن است در مرکز ضایعات ریختگی مو دیده شود، ولی درگیری مو و فولیکول آن در این فرم کمتر از فرم عمیقی است. (۲۵)
پ – کچلی بدن :


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد : نگارش پایان نامه در رابطه با بررسی و شناسایی عوامل … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینسایت دانلود پایان نامه: منابع پایان نامه با موضوع تأثیر رسانه های اجتماعی و سیستم … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم