وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با تحلیل فضایی آمار … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۷ بیانگر پراکنش فضایی درجه توسعه یافتگی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بررسی ترکیبی درجه توسعه یافتگی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نستا اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۸/۰). شهرستان­های سرخس، طبس، اردکان، مهریز، آباده، سمیرم، نجف آباد از جمله شهرستان­هایی هستند که دارای درجه توسعه یافتگی بالا و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری بالا هستند.

۰۸۳/۰Moran,s I=
شکل ۵-۲۷- پراکنش فضایی بین شاخص توسعه یافتگی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

۵-۴- رگرسیون چند گانه به روش گام به گام

۵-۴-۱- معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری)

معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری) جداول شماره ۵-۲۴ و ۵-۲۵ با بهره گرفتن از معادله رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام، به تبیین متغیر وابسته (سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری) می­پردازند. در تحلیل رگرسیون چند گانه متغیرهای پیش بینی کننده بر اساس اهمیت آن­ها در تبیین متغیر وابسته، وارد معادله می­شوند. جهت وارد شدن متغیر­ها در معادله رگرسیون، باید متعیرها در سطح فاصله­ای باشند. برای تبیین متغیر وابسته (سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری) تنها متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور در معادله باقی مانده است. در رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام تا جایی متغیرها وارد معادله می­شوند که دیگر کمکی به پیش بینی نکنند و عدم ورود به معادله به معنی معنی دار نبودن رابطه نمی ­باشد همانطور که در جدول ۵-۲۴ ملاحظه می­ شود این متغیر در نهایت توانسته است ۸ درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند. مقدار R2 برای متغیر سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری عبارت است از ۸/۰، این مقدار نشان می­دهد که با ورود متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور به معادله رگرسیون، ۸ درصد از تغیرات متغیر وابسته (سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری ) تبیین شده است. با توجه به مقدار ضریب رگرسیون مشخص می­ شود متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل بیشترین تاثیر را در تبیین سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری داشته است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بنابر این بر اساس نتایج حاصله، معادله رگرسیون چند متغیره­ای که برای پیش بینی متغیر وابسته بدست می ­آید عبارت است از:
Y=a+b1(X1)
هر یک از اجزای این معادله عبارتند از:
Y= مقداری از متغیر وابسته که در نهایت توسط متغیرهای داخل معادله پیش بینی می­ شود.
a = عرض از مبدا
b = ضریب رگرسیون غیر استاندارد
X = متغیر­های مستقلی که وارد معادله رگرسیون شده ­اند.
بنابراین شکل نهایی معادله به صورت زیر در می ­آید:
Y=21/1- +7/19(X1)

جدول ۵-۲۴- عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش گام به گام برای پیش بینی متغیر وابسته(سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری)
سطح معناداری
t
Beta
B
R2
R
نام متغیر
مرحله
۰۰۰/۰
۳۷
۸/۰
۷/۱۹
۸/۰۰۶
۸/۰۹۸
سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کشور
اول

و در نهایت در جدول شماره ۵-۲۵ متغیرهایی که در مرحله پنجم رگرسیون چند متغیره از معادله خارج شده ­اند، همراه با سطوح معنا داری و مقدار t مربوطه نشان داده شده ­اند.


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل ها درباره اینترنت و نقش آن … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پژوهش های پیشین درباره دیوان غنی کشمیری (مقدّمه، ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم