وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها | نمودار ۴-۵: تفاوت نمرات در مقیاس جهت­گیری مذهبی و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

متغیر
آزمون لون
جنسیت
انحراف استاندارد ± میانگین

T-test
درجه آزادی
p.value
F
سطح معنی­داری

جهت­گیری مذهبی (نمره کل)

۷۹۸/۰

۳۷۲/۰

مرد

۲۲۱/۹ ± ۶۹/۶۷

۳۴۲/-۰

۲۹۸

۷۳۳/۰

زن

۳۴۲/۱۰ ± ۰۸/۶۸

جهت­گیری مذهبی بیرونی

۴۶۴/۰

۴۹۶/۰

مرد

۵۸۳/۷ ± ۶۷/۳۵

۷۳۶/-۱

۲۹۸

۰۸۴/۰

زن

۹۶۹/۶ ± ۱۳/۳۷

جهت­گیری مذهبی درونی

۰۶۵/۰

۷۹۹/۰

مرد

۴۰۲/۶± ۰۲/۳۲

۴۵۴/۱

۲۹۸

۱۴۷/۰

زن

۲۲/۶ ± ۹۶/۳۰

نمودار ۴-۵: تفاوت نمرات در مقیاس جهت­گیری مذهبی و زیرمقیاس­های آن به تفکیک جنسیت

۴-۴: جمع ­بندی

همان گونه که قبلاً اشاره شد این پژوهش با هدف مقایسه میزان باورهای مذهبی، پرخاشگری و سازگاری در دانش آموزان دوره متوسطه انجام گرفت. بدین منظور جهت بررسی فرضیه ­های پژوهش پس از بررسی مفروضه­ها از آزمون­های t دو گروه (T-test) مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج بررسی­ها ‌در مورد فرضیه اول این پژوهش (بین باورهای مذهبی و پرخاشگری دانش آموزان رابطه وجود دارد.) نشان داد که بین متغیرهای جهت­گیری مذهبی درونی و جهت­گیری مذهبی کل، با پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن (خشم و عصبیت، تهاجم و توهین، و لجاجت و کینه­توزی) رابطه منفی، مستقیم و معنادار مشاهده شد، همچنین بین جهت­گیری مذهبی بیرونی با پرخاشگری و زیرمقیاس­های آن رابطه منفی وجود دارد ولی این میزان همبستگی در سطح معناداری نیست. نتایج بررسی فرضیه دوم (بین باورهای مذهبی و سازگاری دانش ­آموزان رابطه وجود دارد.) بیانگر آن است که بین متغیرهای جهت­گیری مذهبی درونی و جهت­گیری مذهبی کل، با سازگاری و زیرمقیاس­های آن (عاطفی، اجتماعی و آموزشی) رابطه مثبت، مستقیم و معنادار مشاهده شد، همچنین بین جهت­گیری مذهبی بیرونی با سازگاری و زیرمقیاس­های آن رابطه مثبت وجود دارد ولی این میزان همبستگی در سطح معناداری نیست. نتایج بررسی فرضیه سوم (بین پرخاشگری دانش آموزان دختر و پسرتفاوت وجود دارد.) بیانگر این است که نمرات زیرمقیاس خشم و عصبیت در دختران این پژوهش بیش از پسران است، همچنین نمرات در زیرمقیاس لجاجت و کینه توزی در پسران این پژوهش بیش از دختران است.

    1. ۱٫Wulff ↑

    1. ۲٫Neelman,J,Halpern,D ↑

    1. ۱٫Schaefer,CA,Gorsuch,RL ↑

    1. ۲٫Ventis ↑

    1. ۳٫Connolly,J,Nocentini,A ↑

    1. ۴٫Sukhodolsky,&Ruchkin ↑

    1. ۱٫Materazzo,Cathcart,&Pritchard ↑

    1. ۱٫James ↑

    1. ۲٫Allport ↑

    1. ۳٫Jung ↑

    1. ۴٫Harrison ↑

    1. ۵٫Bedell ↑

    1. ۱٫Hafman,Moscivtch,Kim,Hyo-Jiin&Taylor ↑

    1. ۱٫ Ellison ↑

    1. ۲٫ Taylor ↑

    1. ۳٫ Harrigan ↑

    1. ۴٫ Hall ↑

    1. ۵٫ Hwang & Hammer ↑

    1. ۶٫ Campbell, Yoon & Johnstone ↑

    1. ۷٫ Green & Elliott ↑

    1. ۱٫ Siegle & Senna ↑

    1. ۲٫ Oraki ↑

    1. ۳٫Adjustment ↑

    1. ۴٫ Coie & Dodge ↑

    1. ۵٫ McEvoy, Estren, Rodriguez, & Olson ↑

    1. ۱٫ Nangle,Erdley, Carpenter & Newman ↑

    1. ۲٫ Sukhodolsky, Kassinove & Gorman ↑

    1. ۳٫ Kaye, Montgomery & Munson ↑

    1. ۴٫ O Neill ↑

    1. ۵٫ Kendall ↑

    1. ۶٫ Taylor & Novaco ↑

    1. ۷٫ Sadock, Kaplan & Sadock ↑

    1. ۸٫ Stangor ↑

    1. ۱٫ Emotional aggression ↑

    1. ۲٫ Instrumental aggression ↑

    1. ۳٫ Barom ↑

    1. ۴٫ Kassin ↑

    1. ۵٫ Felson ↑

    1. ۱٫ Baron ↑

    1. ۲٫ Adelson.R ↑

    1. ۱٫ Christiansen ↑

    1. ۲٫ Mednick ↑

    1. ۳٫ Friedman ↑

    1. ۱٫ Sophronia.R ↑

    1. ۲٫ Gardner ↑

    1. ۱٫ Decease ↑

    1. ۲٫ Existence ↑

    1. ۳٫ Self- destruction ↑

    1. ۴٫ Fighting- instinct ↑

    1. ۱٫ Drive theories ↑

    1. ۲٫ Frustration- aggression hypothesis ↑

    1. ۳٫ John Dollard ↑

    1. ۱٫ Social learning theory ↑

    1. ۲٫ Richardson.D.R ↑

    1. ۳٫ Himer ↑

    1. ۱٫ Vylnz ↑

    1. ۲٫ Bushman.A ↑

    1. ۱٫ Developmental theories ↑

    1. ۲٫ Klean.M ↑

    1. ۳٫ Shpitz ↑

    1. ۴٫ Hartman.E ↑

    1. ۵٫ Kris.E ↑

    1. ۱٫ Parry ↑

    1. ۱٫ Hostille attributional bias ↑

    1. ۲٫ Murphy ↑

    1. ۳٫ Baker.L ↑

    1. ۴٫ Scarth.K ↑

    1. ۱٫ Lazarus ↑

    1. ۲٫ Bandura ↑

    1. ۳٫ Tolman ↑

    1. ۴٫ Persons ↑

    1. ۱٫ Steffon ↑

    1. ۲٫ Falgy ↑

    1. ۱٫ Lochman ↑

    1. ۲٫ Dodge ↑

    1. ۱٫ Emmons ↑

    1. ۱٫ Rogers ↑

    1. ۲٫McDonald ↑

    1. ۱٫ Grossman ↑

    1. ۱٫ Schut ↑

    1. ۱٫ Woodacer ↑

    1. ۲٫ Bine ↑

    1. ۳٫ Social Adjustment ↑

    1. ۴٫ Meninger et al ↑

    1. ۱٫ Oxford ↑

    1. ۲٫ Hieather ↑

    1. ۳٫ Elliot & Gersham ↑

    1. ۱٫ Educational Adjustment ↑

    1. ۲٫ Emotional Adjustment ↑

    1. ۱٫ Prot ↑

    1. ۲٫ Brown ↑

    1. ۳٫ Gitony ↑

    1. ۱٫ Baker ↑

    1. ۱٫ Sarafino ↑

    1. ۲٫ Karen & Priscilla ↑

    1. ۳٫ Schweck ↑

    1. ۱٫ Schreurs ↑

    1. ۲٫ Sharp ↑

    1. ۳٫ Folkman & Greer ↑

    1. ۴٫ Maunder & Hunter ↑

    1. ۵٫ Dwyer ↑

    1. ۶٫ Shapiro et al ↑

    1. ۷٫ Ben- Sira & Eliezer ↑

    1. ۱٫ Malachy ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – قسمت 8 – 1فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | قسمت 14 – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم