وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پژوهشی با موضوع استفاده از یک الگوریتم تکاملی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

جایگذاری کروموزوم‏های ستون دوم (سایز جمعیت +۱ تا ۲ برابر سایز جمعیت) با کروموزوم‏های هم­سطر در ستون اول (۱تا سایز جمعیت) در صورتی که مقدار برازش آنها بیشتر باشد (شکل ۳-۵).
شکل ۳-۵ نمایش نحوه جایگذاری کروموزوم‏ها در جمعیت کروموزوم‏ها

    • وزن‏دهی

برای هر یک از کروموزوم‏های ستون اول (۱تا سایز جمعیت) براساس برازش آنها وزنی اطلاق می‏شود و براساس آن وزن ناحیه‏های بین ۰ تا ۱ در نظر گرفته می‏شود. مراحل وزن­دهی:

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    1. برای کروموزوم اول: مقدار برازش تقسیم بر مجموع برازش کروموزوم‏های ستون اول (۱ تا سایز جمعیت)
    1. برای کروموزوم‏های ۲ تا سایز جمعیت: مقدار برازش تقسیم بر مجموع برازش کروموزوم‏های ستون اول سپس جمع با وزن کروموزوم قبلی
    • انتخاب کروموزوم

قبل از انجام عملگر آمیزش و ترکیب برای تولید مثل و تکثیر کروموزوم‏ها باید تعدادی از کروموزوم‏ها به تعداد سایز جمعیت انتخاب شوند. برای این منظور برای انتخاب یک کروموزوم به طور تصادفی عددی اعشاری در بازه [۱, ۰] تولید می‏شود و براساس آن عدد و اوزان اختصاص یافته در مرحله قبل یک کروموزوم انتخاب می‏شود.

    • عملگر آمیزش

برای تولید دو کروموزوم جدید باید دو کروموزوم از نسل جاری انتخاب و با هم ترکیب شوند. ابتدا کروموزم‏های انتخاب شده به ترتیب به محل کروموزوم‏های ستون دوم (سایز جمعیت+۱ تا ۲ برابر سایز جمعیت) کپی می‏شوند (جدول). عملگر آمیزش مناسب که برای این مسأله ارائه شده است به صورت آلفا آمیزش است. برای این منظور یک عدد به نام آلفا بین صفر تا یک به طور تصادفی تولید می‏شود (برای مثال ). مقدار هر درایه از کروموزوم مربوط به فرزند اول برابر است با حاصل ( α ضربدر مقدار درایه متناظر از کروموزوم مربوط به والد اول + (α-۱) ضربدر مقدار درایه متناظر از کروموزوم مربوط به والد دوم) و مقدار هر درایه از کروموزوم مربوط به فرزند دوم برابر است با حاصل ( α مقدار درایه متناظر از کروموزوم مربوط به والد دوم+(α-۱) مقدار درایه متناظر از کروموزوم مربوط به والد اول) است. پس از انجام محاسبات، مقدار محاسبه شده هر درایه در ژن متناظر قرار می­گیرد و به­این روش فرزند اول و دوم ایجاد می­ شود که در (شکل ۳-۶) نمایش داده شده است.
شکل ۳-۶ مثالی از عملگر آمیزش برای تولید کروموزوم‏های جدید

    • عملگر جهش

برای اینکه کروموزوم‏ها خیلی شبیه به هم نباشند و بتوان به پاسخ‏های جدید و بهتر دست یافت، تغییر اندکی بر روی تعداد کمی از کروموزوم‏های ستون دوم که با بهره گرفتن از عمل آمیزش ایجاد شده ­اند، اعمال می‏شود. در این صورت در کروموزوم انتخاب شده برای اعمال عملگر جهش، یکی از ستون‏ها انتخاب و مقدار درایه‏های آن ستون به طور تصادفی دوباره تولید می‏شوند (مانند شکل ۳-۷).
شکل ۳-۷ مثالی از عملگر جهش برای اعمال تغییر بر روی یک کروموزوم

            1. نمای کلی الگوریتم

در شکل ۳-۸ نمای کلی الگوریتم پیشنهادی مشاهده می‏شود. در این شکل مراحل گردش کاری مراحل انجام شده برای مکان‏یابی اداره‏های ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت از ابتدا تا انتها آورده شده است.

        1. ارزیابی نتایج

پس از ارائه روش پیشنهادی و شرح مراحل انجام کار باید تعدادی آزمایش بر روی روش پیشنهادی صورت گیرد. این آزمایش‏ها برای قابلیت اطمینان به روش پیشنهادی، پایداری پاسخ‏های به‎دست آمده از اجرای الگوریتم پیشنهادی و بررسی همگرایی الگوریتم پیشنهادی است. پس از انجام این آزمایش‏ها و اطمینان از صحت پاسخ گویی الگوریتم جدید، این روش پیشنهادی بر روی شهر تبریز اعمال و پاسخ‏های به‎دست آمده از الگوریتم پیشنهادی ارزیابی می‏شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع علمی پایان نامه : پژوهش های پیشین در مورد ایفاء محکوم به توسط ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیننگارش پایان نامه درباره آسیب‌شناسی طرح پاداش افزایش تولید با رویکرد مدل تعالی منابع … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم