وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد : پژوهش های کارشناسی ارشد درباره : انتخاب رکورد مناسب … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۱٫۲۷۵۱۷۱

شماره زلزله ها

۱۶۵

۴۹

۲۹۶

۱۷۶

۱۶۸

۷۸

۵۳

در نمودار شکل ۳-۱۲ مقایسه بهترین ترکیب طیف پاسخ میانگین که از بین پنج اجرای این برنامه بدست آمد با طیف میانگین، آورده شده است.
شکل ۳- ۱۲- مقایسه طیف متوسط جذر مجموع مربعات رمزدهی دودویی با طیف طرح آیین نامه برای نسل۵۰۰تایی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ۳- ۱۳- بررسی و مقایسه طیف های پاسخ با تکرار نسل های مختلف
در شکل ۳-۱۳ بهترین طیف پاسخ بدست آمده با سه تکرار نسل مختلف با یکدیگر مقایسه شده اند. همان طور که مشخص است خطای بدست آمده با ۵۰ تکرار نسل ۳٫۳۱% در زمان ۲ ثانیه، برای ۲۰۰ تکرار نسل ۱٫۶% طی زمانی کمتر از ۹ ثانیه و برای ۵۰۰تکرار نسل برابر ۱٫۸۵% در طی زمانی حدود ۲۲ ثانیه بدست آمد. با توجه به اختلاف کم خطاها بین تکرار ۲۰۰ و تکرار ۵۰۰ و با توجه به نمودار برازش تابع شایستگی می توان نتیجه گرفت تکرار نسل ۲۰۰ در این مثال هم از لحاظ دقت و هم زمان مناسب می باشد.
ب-۲- تاثیر تعداد افراد موجود در جمعیت
پس از اینکه به تکرار نسل ۲۰۰ رسیدیم این بار به بررسی تعداد اعضای جامعه برای مقادیر ۵۰ ، ۲۰۰ و ۳۰۰ عضوی پرداخته شده است. ابتدا تعداد اعضای جامعه ۵۰ و دیگر مقادیر پارامترها مطابق با جدول ۳-۲۰ در نظر گرفته شده و برنامه ژنتیک دودویی پنج مرتبه اجرا خواهد شد، تعداد جامعه ۲۰۰ عضوی به دلیل اینکه در بخش قبل با همین مقادیر آزموده شد و خطای ۱٫۶% بدست آمد دیگر تکرار نشده و تنها در شکل۴-۱۷ که به بررسی تاثیر تعداد اعضای جامعه پرداخته شده نمودار بهترین طیف پاسخ میانگین آن برای مقایسه آمده است و در انتها تعداد اعضای جامعه ۳۰۰ عضوی بررسی شده است.
جدول ۳- – ۲۰ مقادیر پارامترهای الگوریتم ژنتیک دودویی برای بررسی تعداد فرد

تعداد نسل

حد پایین مقیاس گذاری

حد بالا مقیاس گذاری

نرخ همبری کروموزوم ۱

نرخ همبری کروموزوم ۲

نرخ جهش کروموزوم ۱

نرخ جهش کروموزوم۲

۲۰۰

۰٫۵

۱٫۵

۰٫۶۵

۰٫۶۵

۰٫۰۲۵

۰٫۰۲۵

ب-۲-۱- اجرای برنامه الگوریتم ژنتیک دودویی باجامعه ۵۰ عضوی .
بار اول اندازه جامعه ۵۰ در نظر گرفته شده است و بقیه پارامترها از مقادیر جدول ۳-۲۰ استفاده شده است. برنامه ژنتیک دودویی با این مقادیر پنج مرتبه اجرا شد، نتایج اجرای این برنامه در جدول ۳-۲۱ آمده است. هر اجرا حدود ۸ ثانیه زمان برد و کمترین خطا از اجرای سوم برابر ۳٫۴% بدست آمده است.
جدول ۳- – ۲۱ نتایج اجرای برنامه ژنتیک دودویی با جامعه ۵۰ عضوی

شماره اجرا


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع مورد نیاز برای پایان نامه : پایان نامه درباره :مدلسازی و تحلیل سازه ای ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود مقالات و پایان نامه ها در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم